Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er disse morsmelkerstatning maskinene så gurlig lettvindte og fantastiske de reklamerer for? Blir det så mye enklere å ha flaskebarn? 

Baby er 3mnd nå, og jeg har så langt sett på disse maskinene som stein dyre vannkokere, med masse ekstra arbeid med rens osv. 

Men når natten kommer, så kjenner jeg at det hadde vært deilig å bare tykke på en knapp i svima. 

Så, hva er deres erfaring? Er de verdt pengene? 

Anonymkode: 8308d...75b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så verdt pengene! Vi har babybrezza 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde babybrezza, syns den var vel verdt pengene. 

Anonymkode: 0afef...03b

• Liker 2
Skrevet

Tv2 hjelper deg var vel på banen om disse maskinene fordi vannet er ikke varmt nok, jeg har ikke barn selv så vet ikke om produsentene har fikset dette, men lurt å være litt obs 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er virkelig ikke verd det. En må fortsatt styre med å måle opp pulver, og det er langt mer styr enn å få MME til riktig temperatur. Bare sett flaska i kaldt vann etter å ha blandet pulveret i kokt vann. Tar et par minutter å få det til drikkbar temp, like kjapt som en slik maskin.

Anonymkode: 5ee4e...af2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er virkelig ikke verd det. En må fortsatt styre med å måle opp pulver, og det er langt mer styr enn å få MME til riktig temperatur. Bare sett flaska i kaldt vann etter å ha blandet pulveret i kokt vann. Tar et par minutter å få det til drikkbar temp, like kjapt som en slik maskin.

Baby brezza måler opp pulver og riktig temp på melken. Bare trykke på en knapp. Fylle og pulverbeholder og enkel rengjøring. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble ikke babybrezza trukket av markedet fordi den kan være farlig for barnet?

Anonymkode: 83a18...614

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mellion skrev (8 minutter siden):

Baby brezza måler opp pulver og riktig temp på melken. Bare trykke på en knapp. Fylle og pulverbeholder og enkel rengjøring. 

Så maskinen koker vannet og kjøler det ned raskt på noe vis altså?

Anonymkode: 1c5af...47f

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Så maskinen koker vannet og kjøler det ned raskt på noe vis altså?

Anonymkode: 1c5af...47f

Nei, maskinen lager serveringsklar melk. Etter anbefalingene til mme produsentene (ihvertfall hipp som jeg har kjennskap til) hvis du henviser til andre anbefalinger så har jeg ihvertfall altid valgt å følge produsenten sin. De kjenner sitt produkt best. Men det er en annen diskusjon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mei88 skrev (47 minutter siden):

Tv2 hjelper deg var vel på banen om disse maskinene fordi vannet er ikke varmt nok, jeg har ikke barn selv så vet ikke om produsentene har fikset dette, men lurt å være litt obs 

Barnet som ble syk etter at de brukte babybrezza er ikke sikkert at ble syk pga bruk av maskina. Legen kunne ikke bevise at det er grunnen til at barnet ble syk, moren hadde også brukt en møkkete skje til pulveret. 

Anonymkode: de3a4...0d0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Må ikke måle opp pulveret på babybrezza. Du tar pulveret i en beholder på maskina, og kokt avkjølt vann(til romtemp) i en annen beholder. Den holder vannet varmt hele tiden og når du trykker på knappen kommer det riktig mengde vann og riktig mengde pulver i flaska. Da er det bare å snu oppned på flaska og servere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mei88 skrev (1 time siden):

Nei, tv2 hjelper deg har aldri hatt sak om  Babybrezza. 

Anonymkode: 5ee2e...578

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, tv2 hjelper deg har aldri hatt sak om  Babybrezza. 

Generelt.. merke husker jeg ikke

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Barnet som ble syk etter at de brukte babybrezza er ikke sikkert at ble syk pga bruk av maskina. Legen kunne ikke bevise at det er grunnen til at barnet ble syk, moren hadde også brukt en møkkete skje til pulveret. 

Hun hadde aldri hatt Babybrezza. Hun målte opp manuelt og i 40 grader. Påstod at ungen ble syk pga det 😅 Latterlig. Så jo hvor dårlig hygiene hun hadde. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mei88 skrev (Akkurat nå):

Generelt.. merke husker jeg ikke

Nei, det var om morsmelkerstatning, ikke maskinene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har tydeligvis ikke hatt en babybrezza 😅

Ts, maskinen er verdt alle pengene.

Anonymkode: e2dbc...3a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helsemyndighetene anbefaler å blande MME med 70 graders vann ikke det som produsentene sier og det f.eks babybrezza gjør.

Av det jeg har hørt tar tommee tippee perfekt prep maskin å gjør det skikkelig, først 70 grader og så kjøligere vann for å få det perfekt 

Anonymkode: dcc81...b85

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...