Gå til innhold

Noen som vet hvordan det egentlig fungerer på straffeanstalt (populært kalt karantenehotell)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig pratet med to personer som har vært på karantenehotell i det siste, og de forteller helt forskjellige historier. Det er også to forskjellige hoteller, i to forskjellige kommuner. 

Jeg vet jo at man kan fritt ferdes utendørs på dagtid (så lenge man overholder smittevernsregler for karantene). Man er bare tvunget til å sove på hotellet. 

Den ene jeg har snakket med, fortalte at det var mye krangling og masing for å få komme seg utendørs på dagtid. Han er storrøyker, og blir desperat dersom han ikke får morgensiggen sin... 

Den andre jeg har snakket med, fortalte at han forlot rommet og hotellet tidlig om morgenen - uten å måtte krangle seg til det, og måtte bare være tilbake før 23.00. 

Jeg så også en reportasje for noen dager siden fra Fredrikstad der folk på straffeanstalt/karantenehotell synes det var rart at de kunne se leiligheten sin fra hotellrommet, og at de kunne ferdes rundt i Fredrikstad på dagtid - men måtte sove på hotellet. 

Noen som har erfaringer eller venner som har erfaringer? 

• Opprett ny...