AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Vi har en ny ansatt som skal jobbe der jeg jobber, og allerede så har sjefene snakket om at han blir og få en god oppfølgning. Når jeg startet på jobben så ble jeg lovet oppfølgning den første månden. Men jeg fikk nesten aldri noe oppfølging i det hele tatt, og jeg kjenner egentlig litt sjalusi.. Da jeg begynte så fikk jeg så lite oppfølgning at jeg ikke engang viste hvordan jobben skulle gjøres. Og nå blir denne fyren og få god oppfølgning. er dette rett? Da jeg hadde jobbet min første måned så sa sjefen til meg at han ønsket at han kunne gi meg en bedre oppfølgning, men fordi dem hadde så mye å gjøre så kunne dem ikke gjøre det. Jeg synes egentlig at det var en dårlig unnskyldnming. Anonymkode: 90aab...213
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Er du 10 år? I alle dager. Anonymkode: cd08d...f82 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du 10 år? I alle dager. Anonymkode: cd08d...f82 Nei, det har mere med trivels på jobb og at jeg føler stor forskjellsbehandling. Anonymkode: 90aab...213
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 Det er sikkert riktig det sjefen sier og ikke bare en bortforklaring. Eller kanskje sjefen hadde problemer på hjemmebane og var utslitt, altså det kan være tusen årsaker. Eller kanskje du virker mye flinkere og mer selvstendig enn den nyansatte. Det behøver ikke å være negativt eller handle om deg. Anonymkode: 77a21...80d 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 Situasjonen er annerledes nå, så bra at de klarer å gi den nyansatte noe han vil ha bruk for. Anonymkode: cd08d...f82 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 Alle som har blitt ansatt etter meg har fått bedre oppfølgning enn meg - sånn er livet, ting går framover, ledere ser at det er fornuftig å gi nyansatte god opplæring. Jeg har egentlig aldri brydd meg om det, bortsett fra at jeg syns det er bra de nyansatte får opplæring. Anonymkode: c8c6d...90f 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er sikkert riktig det sjefen sier og ikke bare en bortforklaring. Eller kanskje sjefen hadde problemer på hjemmebane og var utslitt, altså det kan være tusen årsaker. Eller kanskje du virker mye flinkere og mer selvstendig enn den nyansatte. Det behøver ikke å være negativt eller handle om deg. Anonymkode: 77a21...80d Når jeg hadde jobb intervju og da jeg fikk jobben så fikk jeg beskjed og lovet at jeg skulle få en bra oppfølgning. Jeg skjønner selvfølgelig at noen er bedre en andre og at andre fanger opp ting fortere. Det er mye jeg hadde lyst å bli følgt opp når jeg begynte der, for det var ganske nytt for meg. Anonymkode: 90aab...213 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 Så fordi du fikk dårlig oppfølging skal alle fremtidige nyansatte få like dårlig oppfølgning? Det er jo bra at bedriften har bedret seg på dette området. Anonymkode: cd329...e37 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så fordi du fikk dårlig oppfølging skal alle fremtidige nyansatte få like dårlig oppfølgning? Det er jo bra at bedriften har bedret seg på dette området. Anonymkode: cd329...e37 Jeg er enig at det er bra at dem har bitt bedre på området, men det er ingen nye ansatte som har kommet etter meg. Selvfølgelig så mener jeg at alle som begynner burde få en bra oppfølgning, og jeg mener også at det ikke finnes en god nok unnskyldning til å ikke gi en ny ansatt en bra oppfølging. Det er snakk om trivels og trygghet på jobb,. Anonymkode: 90aab...213
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #10 Skrevet 1. mai 2021 Så de forbedret opplæringsprogrammet og du sutrer? Du ønsker kanskje at alle skal ha like dårlig opplæring som deg? 🙄 Anonymkode: 3b400...395
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #11 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så de forbedret opplæringsprogrammet og du sutrer? Du ønsker kanskje at alle skal ha like dårlig opplæring som deg? 🙄 Anonymkode: 3b400...395 Nei, om du leser hva jeg skriver så ser du at jeg skriver at jeg ønsker at alle får en bra opplæring, det er viktig. Men jeg har snakket med absolutt alle ansatte om dem fikk en bra opplæring, både i høy sesonger og diverse, og dem hadde fått en veldig bra oppfølging. Det er vanskelig og forklare dette men uansett, jeg reagere på det fordi jeg føler det blir feil. Anonymkode: 90aab...213
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #12 Skrevet 1. mai 2021 Sånn er det i arbeidslivet TS, forskjellsbehandling må du bare venne deg til. Skjønner godt at det er frustrerende, men da er det bare å glede seg til denne nye kollegaen din får bedre lønn enn deg selv om dere gjør akkurat samme oppgaver og/eller avanserer raskere enn deg. Alt på grunn av trynefaktor Anonymkode: 8b827...6fc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #13 Skrevet 1. mai 2021 Forskjellsbehandling er det overalt, og det kan skyldes tilfeldigheter, som feks at det er mer tid til oppfølging nå enn da du startet. Prøv å overse/glemme det, eller finn deg en ny jobb. Prøv å ikke bruke ressurser på å irritere deg over dette. Og du, lær deg forskjell på «de» og «dem». Anonymkode: 3b66f...153 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #14 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har en ny ansatt som skal jobbe der jeg jobber, og allerede så har sjefene snakket om at han blir og få en god oppfølgning. Når jeg startet på jobben så ble jeg lovet oppfølgning den første månden. Men jeg fikk nesten aldri noe oppfølging i det hele tatt, og jeg kjenner egentlig litt sjalusi.. Da jeg begynte så fikk jeg så lite oppfølgning at jeg ikke engang viste hvordan jobben skulle gjøres. Og nå blir denne fyren og få god oppfølgning. er dette rett? Da jeg hadde jobbet min første måned så sa sjefen til meg at han ønsket at han kunne gi meg en bedre oppfølgning, men fordi dem hadde så mye å gjøre så kunne dem ikke gjøre det. Jeg synes egentlig at det var en dårlig unnskyldnming. Anonymkode: 90aab...213 Det kan ha med at de hadde planer om gi deg god oppfølging, men ikke gjorde som pla lagt. Det er ikke uvanlig. Enten pga tid/uforutsette hendelser som måtte priorites. Eller at leder rett og slett er en person som tror hun/han gjør en bedre jobb enn sagt. At de planlegger å gi nestemann god oppfølging betyr ikke at det faktisk blir en bedre oppfølging. Eller det kan bety at de skjerper seg og ser at mer oppfølging trengs. Jeg skjønner egentlig ikke at du er sur. Det betyr jo bare at de ønsker å forbedre noe som ikke har fungert. (Så gjenstår det å se om det blir noe bedre...) Anonymkode: 7e490...55f
fuerza Skrevet 2. mai 2021 #15 Skrevet 2. mai 2021 Skjønner deg veldig godt. Vært i lignende situasjon. For meg ble det learning by doing, mens de to som kom etter fikk en-til-en opplæring i flere uker. Føles urettferdig.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #16 Skrevet 2. mai 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Og nå blir denne fyren og få god oppfølgning. er dette rett? Det er jo rett at bedriften forbedrer seg, samtidig er det kjedelig at du mener du har fått dårligere oppfølging enn andre i bedriften. Men hva ønsker du egentlig at skal gjøres med det? Anonymkode: 73e20...a57
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #17 Skrevet 2. mai 2021 Hvilke jobber er dette der dere får oppfølging?? Er jo ingen sånne jobber igjen, bare der det på papiret blir nevnt at opplæring vil bli gitt, mens man i bunn og grunn blir overlatt til seg selv og må balansere mellom å mase eller satse på at ikke alt går til helvete👍🙂 Anonymkode: 5d4f7...6c3
Mr&Ro Skrevet 2. mai 2021 #18 Skrevet 2. mai 2021 Tenk at dette er positivt for deg. Jeg har tatt imot nyansatte som etter noen dager er selvstendige og trenger bare hjelp av og til de første ukene. Så er de i jobb. Så,,, har jeg i månedsvis måtte følge opp surrehuer for å få dem til å i det hele tatt greie å slå på pc’en. Sistnevnte har vært strålende fornøyd med oppfølgingen,,,,.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #19 Skrevet 2. mai 2021 1 minutt siden, Mr&Ro said: Sistnevnte har vært strålende fornøyd med oppfølgingen,,,,. Tenker at dette også er et viktig poeng, det vil være forskjell på oppfatningen av hvor bra oppfølgingen fra person til person, selv når oppfølgingen er lik. Og uansett, lurer på hva TS egentlig mener burde gjøres i denne situasjonen. Anonymkode: 73e20...a57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå