Gå til innhold

Munnbindet glir opp i øynene hele tida

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hvordan kan man unngå at munnbindet glir opp i øynene? 

Fester det godt på nesen og ordentlig bak ørene. Kanskje jeg har for lite ansikt. 

Jeg trenger ofte å kunne se når jeg tar med babyen på helsestasjonen eller legebesøk og skal håndtere ham/løfte ham/amme osv, og da trenger jeg ofte begge armer. Også skal man kanskje ikke berøre det så ofte heller..?

Når munnbindet glir opp i øynene, blir det vanskelig...  Tips?? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg bruker briller så jeg dytter de ned på nesa på et vis og så holder det seg på plass. Gjør det samme med solbriller og det funker og bra, men du vil vel kanskje ikke gå med solbriller på helsestasjonen... 😄 

Endret av FrøkenMånestråle
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker briller så jeg dytter de ned på nesa på et vis og så holder det seg på plass. Gjør det samme med solbriller og det funker og bra, men du vil vel kanskje ikke gå med solbriller på helsestasjonen... 😄 

Solbriller blir litt tungvindt, jeg bruker hijab, så da blir jeg plutselig veldig borte for babyen 😅 og helsesykepleieren 😂 

Briller derimot har jeg, så det kan jo gå 😊 

Takk for tipset ❤️

Skrevet

Bruker en liten bit legetape over nesa, da holdes munnbind på plass og brillene dugger ikke. 

Skrevet
Giggi skrev (Akkurat nå):

Bruker en liten bit legetape over nesa, da holdes munnbind på plass og brillene dugger ikke. 

Hvor får man tak i sånn teip til huden? 

Skrevet

Prøv en annen type.  Jeg har prøvd flere og ett i stoff og ett i engangs gled opp i øynene, resten har ikke det. Er mest glad i stoffmunnbindene de selger på Cubus, Kid og Carlings. De er ikke for store og sitter godt.

Skrevet

Alle jeg har prøvd glir opp i øynene. Og jeg har prøvd mange forskjellige engangs. Jeg har tenkt at det er fordi neseryggen min er så høy. 

Tapen er nok det beste forslaget. Er vel sånn plastertape det menes? 

• Liker 3
Skrevet

Drar du munnbindet godt under haka?

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker medisinsk munnbind og tøymunnbind :)

Skrevet

For meg fungerer det kun å krysse snorene for jeg tar de bak ørene, vet det ikke er anbefalt, men det er den eneste måten det sitter noenlunde stramt på uten å gli opp i øynene hele tiden på for meg i alle fall.

• Liker 3
Skrevet
Me for life skrev (34 minutter siden):

Prøv en annen type.  Jeg har prøvd flere og ett i stoff og ett i engangs gled opp i øynene, resten har ikke det. Er mest glad i stoffmunnbindene de selger på Cubus, Kid og Carlings. De er ikke for store og sitter godt.

Jeg synes de i stoff er kulest, men jeg får ikke puste så godt med dem. Jeg sliter litt med nervøsitet, og blir fort svimmel, så de medisinske er faktisk mye bedre til å puste i etter råd fra kg faktisk 😊 hvordan er de å puste i? 

Rararara skrev (27 minutter siden):

Drar du munnbindet godt under haka?

Ja😊 men jeg kan kanskje feste det inni hijaben om jeg tar den litt strammere. 

Rumle skrev (23 minutter siden):

For meg fungerer det kun å krysse snorene for jeg tar de bak ørene, vet det ikke er anbefalt, men det er den eneste måten det sitter noenlunde stramt på uten å gli opp i øynene hele tiden på for meg i alle fall.

Bretter ikke det ørene? 

Skrevet
Uglems skrev (9 minutter siden):

Jeg synes de i stoff er kulest, men jeg får ikke puste så godt med dem. Jeg sliter litt med nervøsitet, og blir fort svimmel, så de medisinske er faktisk mye bedre til å puste i etter råd fra kg faktisk 😊 hvordan er de å puste i?

Jeg jobber i butikk og må gå med munnbind hele arbeidsdagen, synes de i stoff absolutt er lettest å puste i. Men er viktig at de sittet godt, de jeg nevnte over fungerer best på meg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg må bruke engangs munnbind på jobb, og hadde samme problemet helt til jeg startet å lage en liten knute på strikken bak hvert øret. Den er rett og slett for lang til å sitte korrekt på mitt ansikt.

• Liker 3
Skrevet
Uglems skrev (29 minutter siden):

Ja😊 men jeg kan kanskje feste det inni hijaben om jeg tar den litt strammere. 

Bretter ikke det ørene? 

Ikke på meg :vetikke:

Skrevet
Rumle skrev (59 minutter siden):

Knyt en knute på strikken i stede, så strammer det mer.. bruker man det feil kan man like gjerne la være 

• Liker 5
Skrevet
Mei88 skrev (1 minutt siden):

Knyt en knute på strikken i stede, så strammer det mer.. bruker man det feil kan man like gjerne la være 

Men, hvorfor er det feil egentlig? På meg er munnbindet minst like tett inntil med kryss, som uten?

Har ikke prøvd knute da, skal prøve det neste gang, takk for tipset :)

• Liker 3
Skrevet
Rumle skrev (Akkurat nå):

Men, hvorfor er det feil egentlig? På meg er munnbindet minst like tett inntil med kryss, som uten?

Har ikke prøvd knute da, skal prøve det neste gang, takk for tipset :)

Fordi det lager en glipe på de fleste, og det er noe med å bare bruke det riktig, for folk ser at du bruker det feil og gjør det samme, selv om det sitter inntil på deg 

Skrevet

Jeg har engangsmunnbind som er for store, så jeg knyter en knute bak øret for å gjrøe dem sstrammere. Det hjelper. Slik:

Masks: Tightening a Loose Mask – Hospital Hacks

Ellers er tape et godt tips. Plastertap, sånn du får kjøpt på apoteket over nesen, eventuelt litt ned under øynene hjelper til å holde munnbindet på plass.

• Liker 2
Skrevet

Samme problem her. Jeg bretter nederste del av munnbindet utover etter at jeg har tatt det på. Funker bra. Men det er stor forskjell på munnbind! Prøv en annen type.

Skrevet (endret)
Uglems skrev (1 time siden):

Hvor får man tak i sånn teip til huden? 

Det får du kjøpt på apotek.

Ville prøvd annen type munnbind. Har du prøvd litt forskjellig? 

Endret av lemoncake
  • Opprett ny...