Gypsy Skrevet 2. september 2005 #1 Skrevet 2. september 2005 Det er godt mulig dette er helt normalt og går over etterhvert som han blir eldre, men jeg spør nå likevel, for dette begynner å bli slitsomt. Jeg har en herlig pusegutt på 5,5 mnd. Saken er den at han er så avhengig av meg, han blir helt fra seg bare jeg går på do. Han skal sitte på fanget hele kvelden, jeg får aldri fred foran pc'en for han må ha oppmerksomhet HELE tiden, og skal gå på tastaturet og/eller ligge i fanget, og får han ikke det, så gir han seg ikke før jeg gir han lov. Når han ikke får slippe inn til meg på do eller på soverommet, så setter han igang en klaging uten like, og i natt begynte han kl 05 med å klore på døra, og da det ikke hjalp, reiv han like godt ned tørkestativet. Han fotfølger meg overalt til jeg snubler i han, og når jeg skal hilse på han om morgenen, har han begynt å hilse meg med et bitt i hånda. Beina mine er også veldig festlige å henge i når jeg går forbi. Det er kun fred å få når han får sitte på fanget, ellers har jeg han som en klegg på meg hele tiden. Når han får sitte på fanget, da er alt såre vel, og han ser mysende på meg mens han legger hodet på skakke og kommer med koselydene sine. Han har tilgang til å gå ut som han vil på kveldstid, men det er ikke så mye han gidder å benytte seg av det, han er mest interessert i å jage nabokatten når den stikker innom, og ellers tar han seg en liten tur i ny og ne, men han kan for guds skyld ikke være for lenge borte fra meg. Når jeg kommer hjem fra jobb kommer han løpende og hilser uten å bite, det er godt mulig denne morgenbitingen er en form for lek ? Jeg vet han er liten og fortsatt en baby, men om noen kunne fortelle meg om det er normalt å være så avhengig av eieren sin ? Det er godt mulig han kjeder seg, men han raser rundt på gulvet med det meste som ligger løst som han kunne finne, penner, neglelakkflasker, papir og alt han kan få tak på, tomme doruller osv, så han har da ting å finne på, samtidig som han bare kan gå ut, så har han katter å leke med, men det vil han ikke, for han vil ikke ha selskap på sitt territorie, han jager dem så fort han ser dem. Det bor flere i huset, men de er han ikke særlig interessert i, det er bare meg han er blitt så glad i, og avhengig av. Andre kan fint gå på do eller i andre rom uten problem, men er det meg det gjelder, da er sutrekoret igang med en eneste gang. Da jeg fikk han var det bare meg og han de to første ukene, og når han var så liten og utrygg var jeg veldig påpasselig med å kose mye med han og la han bli trygg, så det er vel derfor han ikke bryr seg om samboeren. Han er en flott liten fyr, men dette begynner altså å bli litt slitsomt.....
*Lene* Skrevet 2. september 2005 #2 Skrevet 2. september 2005 Slik hadde jeg det med min forrige katt... Dette er helt normalt! Mitt råd er: Skaff en katt til, da blir kattene avlastere for deg Vi har 2 nå, og det funker supert. Ikke er det dyrt heller, da katter er ganske småspiste!
Gjest Varg-Menja Skrevet 2. september 2005 #3 Skrevet 2. september 2005 Katten din høres helt normal ut for alderen. Kattunger krever mye oppmerksomhet, det er en del av moroa med dem. Mine katter har pleid å roe seg når de er 6-8 måneder gamle. Å skaffe en katt til kan føre til at de nye katten avlaster deg, men det er også en fare for at de rotter seg sammen og finner på mere faenskap. Uansett så er han snart over den verste fasen.
Gypsy Skrevet 3. september 2005 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2005 Takk for svar, det beroliget en bekymret pusemor ! Jeg ser frem til at det roer seg, ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå