AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Utblåsning. samboer hisser seg opp så ofte og sier at dette forholdet er så forferdelig, og han mener jeg oppfører meg som at vi kan skilles som venner. Pga jeg sa at jeg ville ha litt fred til å holde på med ting som jeg skulle fikse. Siden han ikke ble med på det. Han kan explodere av den minste ting, om jeg feks tar en snus uten å spørre så exploderer han selvom han alltid får tilbake. Han sårer meg 5 av 7 dager i uken. Eller 7 av 7. kjenner jeg har fått nok for lenge siden, men han går til psykolog nå, og jeg tenkte å prøve litt til. Føler jeg ikke klarer det fordi han dytter meg lengre og lengre ned, tilogmed når jeg er langt nede. Det er vanskelig for meg med adhd og skal huske alt og feks forandre meg når han har såret meg så mye allerede. Jeg blir så knust og deprimert at jeg vet ikke om jeg har følelser igjen. han skriker ofte og sier høyt: nok er nok! Du er en dritt unge og alt mulig. jeg holder roen, alltid. Skriker aldri tilbake, da går jeg heller vekk og griner. i det siste har jeg tatt litt avstand føler jeg og vil ikke at han skal ta på meg eller noe, kan nesten begynne å grine under sex. Skal jeg fortsette å prøve å se om det blir bedre? Er så nedtrykt og nedstemt at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. føler jeg har ventet nok og selvom han går til psykolog så vet jeg ikke om det vil bli bedre. nesten sånn at jeg vil be om en sykemelding men det vil jeg ikke pga jeg har vært litt vekke fra jobb i det siste. Han skjønner ikke meg og jeg skjønner ikke han, eller jeg uttaler meg feil pga adhd, så sliter litt med det. Men det ender alltid opp i kjefting fra hans side og jeg takler det ikke.. vet nesten garantert at jeg hadde hatt det bedre med å bo aleine med ungene ( ikke hans ) for jeg er virkelig lei av å være såret dag inn og dag ut, og han bare fortsetter å skrike og alt er jo "min feil" " fikser" jo alltid opp på en måte tror han, men jeg sitter igjen med samme følelser gang på gang. Anonymkode: b1c40...476
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Kjære deg! Det er ikke bra verken for deg eller barna at du må liste deg på tå for at han ikke skal eksplodere. Hans psyke er ikke ditt ansvar. Han har til og med en psykolog han kan snakke med når du kommer deg ut av forholdet. Eier dere leilighet sammen? Klarer du deg økonomisk om du flytter? Anonymkode: 6aaf1...a6d 16
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjære deg! Det er ikke bra verken for deg eller barna at du må liste deg på tå for at han ikke skal eksplodere. Hans psyke er ikke ditt ansvar. Han har til og med en psykolog han kan snakke med når du kommer deg ut av forholdet. Eier dere leilighet sammen? Klarer du deg økonomisk om du flytter? Anonymkode: 6aaf1...a6d Nei det er sant. Vi leier. Jeg tror det skal gå bra økonomisk. Ivertfall så vi klarer oss. Dette er så vanskelig. Nå begynte han igjen isted. Gang på gang, jeg er helt knust. Ts Anonymkode: b1c40...476 2
Rosatoast Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 At du gidder å finne deg i å bli behandlet på denne måten forstår ikke jeg. Jeg hadde funnet en ny leilighet ASAP og flyttet ut med ungene, eller om han kan flytte ut. Men er kanskje enklere hvis du og barna bare drar? Har du familie dere kan være hos imens, kanskje? Du burde ikke være med han ett eneste sekund lengre, han er en utakknemlig drittsekk, som kan minne meg litt om en narsissist. I og med at alt er din feil hele tiden, han er offeret og han trykker den ned, selv om han vet du har det vanskelig. Har vært i forhold tidligere med psykisk terror, og jeg fikk det MYE bedre når jeg flyttet ut på dagen. Har aldri sett meg tilbake, det forholdet ødela meg helt og alle rundt meg så det også. 6
Drizzt Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Hvor lang tid har du tenkt å vente på resultater fra psykologtimene hans? Det kan ta år eller det kan aldri skje. Slik behandling kunne jeg ikke ha funnet meg i. Jeg ville bare pakket og dratt. Spesielt enklere er når dere ikke har fellesbarn. Tenk på dine barn og hva det gjør med dem å se deg slik og å bli behandlet slik. Nei, pakk og dra. 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Vil du at ungene dine (som han ikke er far)til skal leve med dette her? Er dette en god og trygg oppvekst? Kom deg vekk så fort du kan 🍀 Anonymkode: 5a0f5...f19 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 Rosatoast skrev (7 timer siden): At du gidder å finne deg i å bli behandlet på denne måten forstår ikke jeg. Jeg hadde funnet en ny leilighet ASAP og flyttet ut med ungene, eller om han kan flytte ut. Men er kanskje enklere hvis du og barna bare drar? Har du familie dere kan være hos imens, kanskje? Du burde ikke være med han ett eneste sekund lengre, han er en utakknemlig drittsekk, som kan minne meg litt om en narsissist. I og med at alt er din feil hele tiden, han er offeret og han trykker den ned, selv om han vet du har det vanskelig. Har vært i forhold tidligere med psykisk terror, og jeg fikk det MYE bedre når jeg flyttet ut på dagen. Har aldri sett meg tilbake, det forholdet ødela meg helt og alle rundt meg så det også. Lettere om han flytter. Men virker som han nekter, han har sagt tidligere at om det blir slutt er det vi som må flytte, jeg har bhg og jobb her, han har jobb og barn lengre vekke så det logiske er jo at han flytter. ja, eller han ser sine egne feil og innrømmer det, men ikke før senere, han vrir om alt jeg sier, feks om jeg sier noe ang han så plutselig vrir han det til å handle om meg. han kommer alltid med de " rette" ordene, og det gjør det vanskeligere for meg å gå. Han sier jeg ikke klarer og legge vekk problemene og gå videre, ja for hvor enkelt er det når jeg er så langt nede pga han har holdt på sånn i over et år. Anonymkode: b1c40...476
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lettere om han flytter. Men virker som han nekter, han har sagt tidligere at om det blir slutt er det vi som må flytte, jeg har bhg og jobb her, han har jobb og barn lengre vekke så det logiske er jo at han flytter. ja, eller han ser sine egne feil og innrømmer det, men ikke før senere, han vrir om alt jeg sier, feks om jeg sier noe ang han så plutselig vrir han det til å handle om meg. han kommer alltid med de " rette" ordene, og det gjør det vanskeligere for meg å gå. Han sier jeg ikke klarer og legge vekk problemene og gå videre, ja for hvor enkelt er det når jeg er så langt nede pga han har holdt på sånn i over et år. Anonymkode: b1c40...476 Du kan ikke skylde på ham for at du blir i forholdet. Du velger selv hver dag å Ikke gå ut av det. Ungene dine derimot har ikke det valget du har. Kom deg ut av offerrollen og stå i dine valg. Anonymkode: 5a0f5...f19 4
Idiot007 Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Uten tvil, avslutt dette forholdet. Hjelper ikke at mannen går til psykolog eller hva en han gjør. Forholdet er som det er, å du kan bare få det bedre. Som dame får du deg lett ny kjæreste om det er det du ønsker. Livet er for langt til å være i et slikt forhold, blir slutt en eller annen gang uansett. Jeg anbefaler aldri noen om å avslutte forholdet, men her har dere ikke felles barn, barnet vil ikke ha det bra når dere krangler. Ser ikke hva som holder deg igjen? Han bestemmer ikke hvem som skal flytte ut eller ikke, men hvordan denne prosessen virker er jeg usikker på. Kom deg ut av forholdet så kommer du garantert til å bli lykkeligere en annen plass å ser tilbake og er glad for valget du tok. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 Det er ikke sikkert at han vil klare å forandre seg. Jeg har en far som er litt på samme måte. Handler i affekt hele tiden, har null selvinnsikt, null konsekvenstenking, og ingen evne til å tilegne seg ny kunnskap og nye egenskaper. Har aldri vært flink på skolen eller i sosiale sammenkomster. Så om en psykolog prøver å tegne opp noen kart og piler på en tavle for å synliggjøre dynamikken mellom ham og andre, vil ikke han forstå det. Han vil ikke se sin egen rolle. Man kan forsøke alle slags måter å komme til bunns i problemene. Ha en samtale om det, osv. Han kan være enig der og da, men "in the heat of the moment" så er det ingenting som hjelper. Så du må nesten bare vurdere. Enkelte typer ting kan sikkert ordnes i et forhold som har gått seg surt, men når den ene ikke vil forandre seg, er det ingenting som kan gjøres. Anonymkode: ceb31...c47 1
Festlig Skrevet 2. mai 2021 #12 Skrevet 2. mai 2021 Hva sier psykologen da ? Hva anbefaler han deg å gjøre? Når en er sammen med noen som gjør en dårlig ...
Gjest Skogsalv Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 Du skal ikke utsette ungene dine for dette lenger ! 😪 Heller ikke deg selv. Om han går til psykolog er uvesentlig. Han gir nok ikke riktig info til psykologen uansett,,når han i hverdagen vrir og vender på ting. Bort fra seg og over på deg. Samt kjefter og bråker. Han vil skremme deg,så du gjør ting på hans måte. Bare den intime parten,,, med at du vil gråte når dere har sex...Det er sjela og mammahjertet ditt,som forsøker å varsle hjernen om å komme deg unna. Kroppen VET mer enn vi aner. Tenk på ungene dine nå. Legg vekk alle maybe ' s! Tenk så fint og rolig dere får det når dere kommer for dere selv igjen ❤ Barn trenger lyse dager og frihet, og en glad mamma. Det finnes ikke der dere er nå !
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #14 Skrevet 2. mai 2021 Fint at han går i terapi, men det kan ta lang tid å bli bedre. Flere år, eller kanskje aldri. Dette er tid som du og ungene ikke har, dere skades av å bo sammen med han nå, hver eneste dag. Kanskje han prøver, men det er for lite og alt for seint. Du behøver ikke prøve mer nå. Anonymkode: 5bb95...a1d 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #15 Skrevet 2. mai 2021 Skogsalv skrev (8 timer siden): Du skal ikke utsette ungene dine for dette lenger ! 😪 Heller ikke deg selv. Om han går til psykolog er uvesentlig. Han gir nok ikke riktig info til psykologen uansett,,når han i hverdagen vrir og vender på ting. Bort fra seg og over på deg. Samt kjefter og bråker. Han vil skremme deg,så du gjør ting på hans måte. Bare den intime parten,,, med at du vil gråte når dere har sex...Det er sjela og mammahjertet ditt,som forsøker å varsle hjernen om å komme deg unna. Kroppen VET mer enn vi aner. Tenk på ungene dine nå. Legg vekk alle maybe ' s! Tenk så fint og rolig dere får det når dere kommer for dere selv igjen ❤ Barn trenger lyse dager og frihet, og en glad mamma. Det finnes ikke der dere er nå ! Han er veldig flink til å snakke for seg og sier han har sagt både min og hans versjon. Prøvde å snakke med han og kranglet og han skulle se etter leilighet. Men så klarte han å få meg til å bli, atter en gang... han tar det ikke seriøst når jeg sier han må finne en leilighet. For han vrir og vrenger og sier alt på en så ordentlig måte at ja..... jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre Anonymkode: b1c40...476
Gjest Skogsalv Skrevet 2. mai 2021 #16 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er veldig flink til å snakke for seg og sier han har sagt både min og hans versjon. Prøvde å snakke med han og kranglet og han skulle se etter leilighet. Men så klarte han å få meg til å bli, atter en gang... han tar det ikke seriøst når jeg sier han må finne en leilighet. For han vrir og vrenger og sier alt på en så ordentlig måte at ja..... jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre Anonymkode: b1c40...476 La han vri til krampa tar ham ! Kun manipulering ! Er det din leilighet ?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #17 Skrevet 2. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Han er veldig flink til å snakke for seg og sier han har sagt både min og hans versjon. Prøvde å snakke med han og kranglet og han skulle se etter leilighet. Men så klarte han å få meg til å bli, atter en gang... han tar det ikke seriøst når jeg sier han må finne en leilighet. For han vrir og vrenger og sier alt på en så ordentlig måte at ja..... jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre Anonymkode: b1c40...476 Hvis han begynner å diskutere eller prøve å overtale deg så behøver du ikke svare. Du behøver bare gjenta (gjerne hver eneste dag) at han har frist til å finne et nytt sted å bo innen en viss dato. Han behøver ikke å være enig i at han skal flytte. Du behøver ikke å prøve å overtale han. Du behøver ikke ha en "god nok" grunn. I et forhold må begge to ønske å bo sammen. At bare en av partene ønsker å bo sammen er ikke nok. Du vil ikke bo sammen lenger, da må han flytte. Hvis du er redd for at han skal bli sint eller voldelig dersom du insisterer på at han skal flytte, så ville jeg bedt om veiledning fra krisesenter. De kan gi deg råd om hvordan du kan få han ut på en trygg måte. Anonymkode: 5bb95...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #18 Skrevet 2. mai 2021 Har du et nettverk du kan bruke? Forklare situasjonen og få hjelp til å komme deg bort? Sånn som du beskriver situasjonen så er det jo helt krise. Hvis han har gode kvaliteter som gjør at du vurderer å bli så må dere få hjelp til kommunikasjonen ASAP! Kjenner at jeg veksler mellom å foreslå parterapeut eller krisesenter... Anonymkode: 222c1...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #19 Skrevet 3. mai 2021 Vær så snill for barna dine sin skyld å gå fra denne fyren, om du så må flytte ut selv. Du kan ikke vente på at han kommer til fornuft og plutselig blir normal og grei. Han er sint og ustabil, og dette skal du ikke utsette hverken deg selv eller ungene dine for mer. Drit i hva han synes eller sier. Det er DU som bestemmer over deg og ungene! Anonymkode: a0ec3...9e2 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #20 Skrevet 3. mai 2021 Dette er ikke now liv du skal leve. Avslutt med drittsekken, ta steget til å starte neste kapittel i livet ditt. Jo lenger du blir, jo lenger varer elendigheten for deg, og for ungene. Hvis dere begge står på leiekontrakt og flyttet inn sammen, så vil du prioritetes fordi dine barn skal ha mest mulig stabilitet. Anonymkode: 1b9d9...0bb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå