AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Føler meg litt teit som stiller dette spørsmålet, men... Dere med små barn - hva bruker dere å vaske barnas ansikt med for å få bort solkrem før sengetid? Jeg synes ikke den vannfaste solkremen blir vasket skikkelig bort med kun klut og vann. Mitt eget ansikt må jeg rense med skum eller annen sminkefjerner for å få bort solkremen, men jeg vil jo ikke bruke dette på barna. Finnes det noen skånsomme ansiktssåper for barn som kan brukes til dette? Har barn med eksem så er forsiktig med hva jeg bruker på huden deres. Anonymkode: 4e442...955 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 Jeg tar en sånn engangsvaskeklut med vann og litt olje (som brukes i badevann feks), og vasker ansiktet med det Anonymkode: 12066...e1d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 Dette har eg lurt på også! Eg tar en klut med vatn å vasker ansiktet. Smører dere med fuktighetskrem etterpå? Anonymkode: 627f9...32f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vaske bort? Anonymkode: 49224...25f Ja, solkremen ligger jo igjen som et klissete lag på huden ved dagens ende etter gjentatte påføringer. Anonymkode: 4e442...955 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 Tar babyolje på en pads. Anonymkode: 1b60a...794
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 Kjøper en solkrem uten sink og som ikke vannfast. Her vaskes det med vann og klut bare. Anonymkode: 731cf...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 Simple produkter. Gelvask, micllear vann. Ingen tilsetningsstoffer. Ingen krem i utgangspunktet. Aloe vera gel om det har blitt litt mye sol. Parfymefri krem, for eksempel fra cerave, om det er tørr hud. Anonymkode: c0857...427
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 Vann og klut. Det fungerer utmerket her med solkremene vi bruker! Noen ganger med olje hvis det er nødvendig. Smører så med en god fuktighetskrem! Anonymkode: 1b571...4c6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #10 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Kjøper en solkrem uten sink og som ikke vannfast. Her vaskes det med vann og klut bare. Anonymkode: 731cf...a1f AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Vann og klut. Det fungerer utmerket her med solkremene vi bruker! Noen ganger med olje hvis det er nødvendig. Smører så med en god fuktighetskrem! Anonymkode: 1b571...4c6 Tenker at slike solkremer på ingen måte er nok når de herjer ved bassenget og i sola en lang dag? Selv om man smører mer. De som holder under bading og lek, går på ingen måte bort ved vann og klut. Anonymkode: c0857...427
Slitenmamma Skrevet 1. mai 2021 #11 Skrevet 1. mai 2021 Jeg bruker oljerens på meg selv for å få bort solkrem, bruker det på barnet også.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #12 Skrevet 1. mai 2021 Ha litt olje i vannet og bruk klut. Solkremer med kjemisk filter anbefales ikke på små barn, så du skal bruke den som er tung å smøre ut og etterlater et hvitt lag (fysisk filter) Anonymkode: b71da...872
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #13 Skrevet 1. mai 2021 Er det vanlig å vaske bort solkrem? Det har jeg aldri gjort i mitt liv. Jeg har tørr og sensitiv hud og må være svært forsiktig med hva jeg har på huden og merker at huden min blir sår og tørr av å bli vasket for mye. Anonymkode: 0e9db...3dd 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #14 Skrevet 1. mai 2021 De solkremene vi bruker, er det nok å vaske med vann. Som oftes på somrene med mye solkrem, sand osv dusjer de små hver kveld, og aldri følt på at det sitter igjen solkrem etterpå. Bruker La roche-posay 50 faktor. Anonymkode: 4e5ba...38f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #15 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Tenker at slike solkremer på ingen måte er nok når de herjer ved bassenget og i sola en lang dag? Selv om man smører mer. De som holder under bading og lek, går på ingen måte bort ved vann og klut. Anonymkode: c0857...427 Vi må ha spesiell solkrem pga atopisk eksem hvor han har reagert på de fleste, så smører vi heller på nye lag om det går bort. Aldri vært noe problem, så jo det er bra nok. Anonymkode: 1b571...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #16 Skrevet 2. mai 2021 Takk for tips. Ser at mange bruker olje så kan forsøke dette i kveld. Vi bruker Anglamark sin solkrem, den inneholder ikke sink, men ansiktet blir likevel ikke rent med bare klut og vann. Dere som ikke vasker bort solkrem om kvelden - vasker dere ikke barnas / deres eget ansikt før leggetid? Jeg er oppvokst med at dette er en del av den daglige hygienen på lik linje med tannpuss. TS Anonymkode: 4e442...955
Gjest Timeplan Skrevet 2. mai 2021 #17 Skrevet 2. mai 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Er det vanlig å vaske bort solkrem? Det har jeg aldri gjort i mitt liv. Jeg har tørr og sensitiv hud og må være svært forsiktig med hva jeg har på huden og merker at huden min blir sår og tørr av å bli vasket for mye. Anonymkode: 0e9db...3dd Det er vanlig å vaske ansiktet hver kveld ja, så sant huden tåler det selvfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #18 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Takk for tips. Ser at mange bruker olje så kan forsøke dette i kveld. Vi bruker Anglamark sin solkrem, den inneholder ikke sink, men ansiktet blir likevel ikke rent med bare klut og vann. Dere som ikke vasker bort solkrem om kvelden - vasker dere ikke barnas / deres eget ansikt før leggetid? Jeg er oppvokst med at dette er en del av den daglige hygienen på lik linje med tannpuss. TS Anonymkode: 4e442...955 Anglamark er jo en av få solkremer for barn som ikke inneholder miljøgifter eller allergifremkallende stoffer. Ser noen nevner la roche posay over. Det er vel en av de som fikk slakt i forbrukstest av solkrem for barn, og definitivt noe jeg ville renset bort før kvelden. Enig med deg - rens av huden er like viktig for små, som for store. Det er ikke alle stoffer man ønsker å eksponeres for mer enn nødvendig. Anonymkode: c0857...427 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #19 Skrevet 2. mai 2021 https://www.skinsecret.no/produkter/oljerens/purito-from-green-cleansing-oil/ Jeg bruker denne både på meg og ungene for å få bort solkrem. fungerer supert Anonymkode: b19cc...ebd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå