AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Jeg får skikkelig ANGST av å bruke det! Selvfølgelig tvinger jeg meg til å gå med det av hensyn til andre, men dette er helt FORFERDELIG for meg!! Jeg har ikke fått storhandlet på mange måneder. Er det ikke noe annet som er bedre å bruke enn munnbind? Anonymkode: fe7e9...7cd 4
Badesåpe Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 Slutt å skap deg. Få deg et ansiktsvisir da hvis det er så grusomt. 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så kjøp deg visir. Anonymkode: 46d1d...e89 Visir skal ikke brukes i stedet for munnbind. https://www.nettavisen.no/nyheter/dansk-professor-visir-ikke-et-alternativ-til-munnbind/s/12-95-3424070406 Anonymkode: 76cce...556 6
Oddy Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 Dette er faktisk ikke så uvanlig. Mange kan oppleve å få angst med munnbind for vi får en følelse av å ikke kunne puste. Men også når en har munnbind så kan man føle seg tungpustet og kan også bli raskere fuktig og svett. I starten av pandemien (globalt) var det en del oppslag og artikler som mente munnbind trigget angst hos flere. Men også at det var fort gjort for mange å hyperventilere som resulterte i vondt i hodet og svimmelhet. Det som er veldig betryggende er at det ikke er farlig å gå med munnbind. Det er helt trygt og du får ikke mer problemer av å puste. Dette er rett og slett inni hodet vårt. 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 Det som er forferdelig er at folk dør og mister jobbene sine. Du kan få noen andre til å handle for deg, eller handle via nett. Det er ikke forferdelig. Anonymkode: c75bf...ebe 8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 Prøvd munnbind i tøy? Jeg synes de føles bedre. Eller de som er i ull? Anonymkode: c0035...54b 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 Du trenger ikke bruke. Jeg har aldri brukt munnbind og har fortsatt ikke fått korona. Sjekk covid1984 taggen på instagram... Anonymkode: 9e0d2...87d 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #10 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trenger ikke bruke. Jeg har aldri brukt munnbind og har fortsatt ikke fått korona. Sjekk covid1984 taggen på instagram... Anonymkode: 9e0d2...87d Nå er det påbudt med munnbind i de fleste butikker, så det kan være greit å bruke det. Til TS; jeg slet også litt med munnbindet i begynnelsen, men har blitt mer vant til det nå. Det er bare å bruke det mer/oftere Anonymkode: 030c6...84f 6
Uglems Skrevet 1. mai 2021 #11 Skrevet 1. mai 2021 Herregud for noen svar du får som enkelte "slutt og skap deg" og diverse.. Vi bør jo ha forståelse for at noen synes det er ubehagelig. Synes alle andre det er så forbanna deilig med munnbind? Hvis ikke, så bør vi kunne vise litt medfølelse, det går faktisk ikke imot smittevernsreglene å støtte hverandre litt. Istedet for å fiendtliggjøre alle som synes ting er vanskelig. 14
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #12 Skrevet 1. mai 2021 For 75 år siden drev vi aktiv og passiv motstand mot en invaderende krigermakt. I dag får vi angst og panikkanfall over å bruke munnbind en halvtime i butikken. Himmel, for en pinglenasjon vi har blitt. Anonymkode: 55792...080 15
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #13 Skrevet 1. mai 2021 Øv deg med å ha det på hjemme? Gjorde jeg, og etterhvert føltes det mer naturlig, mer som å ha på klær bare. Ellers får du bestille matvarer hjem. De aller fleste steder finner du matbutikker (og andre) med hjemkjøring av varer nå. Anonymkode: 237f6...ed8 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #14 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): For 75 år siden drev vi aktiv og passiv motstand mot en invaderende krigermakt. I dag får vi angst og panikkanfall over å bruke munnbind en halvtime i butikken. Himmel, for en pinglenasjon vi har blitt. Anonymkode: 55792...080 Nuvel. Det var vel ikke ALLE som drev motstand i særlig grad Anonymkode: df805...437 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #15 Skrevet 1. mai 2021 Det er grunnen til at jeg ikke bruker det. Det, pluss at jeg vet jeg ikke ville brukt det riktig. Anonymkode: 8571b...068
Bolthorn Skrevet 1. mai 2021 #16 Skrevet 1. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg får skikkelig ANGST av å bruke det! Selvfølgelig tvinger jeg meg til å gå med det av hensyn til andre, men dette er helt FORFERDELIG for meg!! Jeg har ikke fått storhandlet på mange måneder. Er det ikke noe annet som er bedre å bruke enn munnbind? Anonymkode: fe7e9...7cd Skjønner, er ikke behagelig å gå med men egoismen i innlegget er jo massivt. Er ikke for din egen del du skal gå med munnbind men for alle andre. Om det er noen trøst er vaksinasjon i full gang og forhåpentligvis trengs ikke munnbindet konstant ved slutten av året. Du har noen få valg frem til da. Hold deg hjemme, få ting levert på døren om det er mulig. Eller gå ut som normalt og forhold deg til gjeldende regler som desverre involverer munnbind. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #17 Skrevet 1. mai 2021 Fy faen så mange rævva og totalt uempatiske svar. Anonymkode: c4c30...a3f 15
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #18 Skrevet 1. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg får skikkelig ANGST av å bruke det! Selvfølgelig tvinger jeg meg til å gå med det av hensyn til andre, men dette er helt FORFERDELIG for meg!! Jeg har ikke fått storhandlet på mange måneder. Er det ikke noe annet som er bedre å bruke enn munnbind? Anonymkode: fe7e9...7cd Forstår deg godt, selv om jeg bruker det, så kjenner jeg at de gangene jeg får angstanfall så må munnbindet bort. Da må jeg gjerne også fjerne meg fra situasjonen, og gjør så, men kjenner likevel at det føles ut som jeg trenger all pusten jeg kan få, og at munnbindet hindrer det. Selv om visir ikke kan erstatte munnbind, så tenker jeg at du ligger på, eller over, grensa for at du har en medisinsk grunn til å ikke bruke munnbind. Da vil visir være en grei mellomting, så kjøp deg det. Selv bruker jeg munnbind og tar raske turer på butikken på morgenkvisten, men den ligger bare et par hundre meter unna, så det er ikke et stort problem for min del. Anonymkode: 975bc...2c4
Bolthorn Skrevet 1. mai 2021 #19 Skrevet 1. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fy faen så mange rævva og totalt uempatiske svar. Anonymkode: c4c30...a3f Hva forventer du? Er jo et egoistisk utgangspunkt for en diskusjon når man skal bruke maske og det er for å beskytte andre. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #20 Skrevet 1. mai 2021 1 minutt siden, Bolthorn said: Hva forventer du? Er jo et egoistisk utgangspunkt for en diskusjon når man skal bruke maske og det er for å beskytte andre. Overtolkes det ikke veldig her? TS sier hun får angst av munnbind. Angst er ikke en rasjonell greie, og kan oppstå av så mangt. Er det virkelig så utrolig egoistisk, eller er det noe jeg går glipp av/ikke forstår her? Anonymkode: 975bc...2c4 5
Anbefalte innlegg