Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
For noen dager siden fikk jeg tilbud om en jobb. Jeg takket ja da jeg ble spurt personlig, men har nå endret mening. Sliter med dårlig samvittighet over å takke nei i etterkant, da oppstart er 1. Juni. Men har kun takket ja muntlig, og har jo sånn sett ikke «forpliktet» meg til noe. Føler det er bedre å takke nei nå - enn om jeg slutter om 3 mnd, da det dukker opp en bedre mulighet. 
Har nå en jobb med litt lavere lønn, men en jobb som har kortere reisevei og en jobb jeg føler meg trygg på. Så planen er å holde ut i denne, til jeg virkelig finner noe jeg vil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonyme Lina skrev (3 timer siden):

Hei! 
For noen dager siden fikk jeg tilbud om en jobb. Jeg takket ja da jeg ble spurt personlig, men har nå endret mening. Sliter med dårlig samvittighet over å takke nei i etterkant, da oppstart er 1. Juni. Men har kun takket ja muntlig, og har jo sånn sett ikke «forpliktet» meg til noe. Føler det er bedre å takke nei nå - enn om jeg slutter om 3 mnd, da det dukker opp en bedre mulighet. 
Har nå en jobb med litt lavere lønn, men en jobb som har kortere reisevei og en jobb jeg føler meg trygg på. Så planen er å holde ut i denne, til jeg virkelig finner noe jeg vil.

Formelt sett er du vel bundet når du har takket ja. Ville ringt så snart som mulig og forklart situasjonen. Det er bedre for arbeidsgiver å få beskjed nå, enn om en måned eller to.

• Liker 3
Skrevet
petterm skrev (16 minutter siden):

Formelt sett er du vel bundet når du har takket ja. Ville ringt så snart som mulig og forklart situasjonen. Det er bedre for arbeidsgiver å få beskjed nå, enn om en måned eller to.

Stemmer. Men siden det fortsatt er 1 mnd til TS skal starte så føler jeg meg veldig sikker på at sjefen vil godta at kandidaten trekker seg, jeg opplevd i flere jobber at det har skjedd før oppstart. Ingen sjef ønsker å ansette og bruke ressurser på noen som uansett ønsker å slutte.

Enig at TS må ringe så fort som mulig og forklare situasjonen og spill med åpne kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...