AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Del Skrevet 1. mai 2021 Jeg synes det er så vanskelig å vite hvilken sum jeg skal velge for innboforsikringen. Tidligere har jeg hatt en enkel forsikringsavtale med studentrabatt, men nå må jeg velge egen innboforsikring. Jeg synes summen selskapene foreslår er lav hvis jeg tenker på hvor mye det vil koste meg å kjøpe absolutt alt jeg eier på nytt. Men slik jeg forstår det nytter det ikke om jeg har satt summen for høyt, for det er uansett alderen og tilstanden på innboet som en evt. forsikringsutbetaling beregnes utifra. Men hvis jeg skulle være så uheldig at jeg må kjøpe absolutt alt på nytt; alle klær og personlige ting (undertøy, vintertøy, treningstøy, sko, øredobber, hårbørste, laken og putevar osv.), alt av kjøkkenutstyr (bestikk, kjeler, bakebolle, bordbrikker, blomstervase osv), pluss alt det andre vi har i skapene som jeg ikke tenker over at jeg eier (verktøy, strykejern, juletrefot, blomsterpotter, klessklyper, skokrem osv.), alle disse "småbeløpene" sammenlagt blir en høy sum. Og da har jeg ikke engang tatt med ting som seng, sofa, lamper, gulvteppe, stoler, bilder på veggene osv. Men alle rundt meg mener jeg overdriver når jeg vil velge enn høyere sum enn det jeg får opp i kalkulatoren på nettsiden til forsikringsselskapene. Hvordan har dere tenkt når dere har valgt forsikringssum? Anonymkode: 7d18d...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Del Skrevet 1. mai 2021 Jeg tar rett og slett ikke høyde for å komme ut for noe som gjør at absolutt alt av innbo inkludert klær skulle bli ødelagt. Det måtte i så fall være brann? Jeg har helt standard innboforsikring i tillegg til husforsikring (selveierbolig), og regner med at disse total sett holder hvis jeg skulle oppleve brann. Anonymkode: ab8bf...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 1. mai 2021 #3 Del Skrevet 1. mai 2021 Rett rundt en million mener jeg å huske. Har If super Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 1. mai 2021 #4 Del Skrevet 1. mai 2021 2,5 mill, via Tryg. 2-roms leilighet i borettslag. Eier ikke noe spesielt dyrt, seng, sofa og tv kostet hver rundt 5-6000 ny, hvitevarer 3-4000,-. Ut over det er det meste brukt eller arvet av møbler. Klesskap er overfylt så koster sikkert litt å fylle opp like mye Men er forsikring via fagforening, så er standard sum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 1. mai 2021 #5 Del Skrevet 1. mai 2021 Du kan jo prøve deg frem med innbokalkulator og se hvor du ender opp. https://www.if.no/privat/forsikring/bolig/innboforsikring/innbokalkulator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #6 Del Skrevet 1. mai 2021 Jeg har forsikringssum på 1 million. Anonymkode: f05cc...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Del Skrevet 2. mai 2021 Takk for svar! Ser jeg kanskje burde valgt en litt annen overskrift, for hovedspørsmålet mitt er egentlig: Hvordan har dere tenkt når dere har valgt forsikringssum? Anonymkode: 7d18d...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Del Skrevet 2. mai 2021 Meld deg inn i LO: Innboforsikringen er en del av medlemskapet ditt Dekker alt av innbo og løsøre i hjemmet ditt Ingen øvre forsikringssum Anonymkode: a5154...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 2. mai 2021 #9 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 19.42): Jeg synes det er så vanskelig å vite hvilken sum jeg skal velge for innboforsikringen. Tidligere har jeg hatt en enkel forsikringsavtale med studentrabatt, men nå må jeg velge egen innboforsikring. Jeg synes summen selskapene foreslår er lav hvis jeg tenker på hvor mye det vil koste meg å kjøpe absolutt alt jeg eier på nytt. Men slik jeg forstår det nytter det ikke om jeg har satt summen for høyt, for det er uansett alderen og tilstanden på innboet som en evt. forsikringsutbetaling beregnes utifra. Men hvis jeg skulle være så uheldig at jeg må kjøpe absolutt alt på nytt; alle klær og personlige ting (undertøy, vintertøy, treningstøy, sko, øredobber, hårbørste, laken og putevar osv.), alt av kjøkkenutstyr (bestikk, kjeler, bakebolle, bordbrikker, blomstervase osv), pluss alt det andre vi har i skapene som jeg ikke tenker over at jeg eier (verktøy, strykejern, juletrefot, blomsterpotter, klessklyper, skokrem osv.), alle disse "småbeløpene" sammenlagt blir en høy sum. Og da har jeg ikke engang tatt med ting som seng, sofa, lamper, gulvteppe, stoler, bilder på veggene osv. Men alle rundt meg mener jeg overdriver når jeg vil velge enn høyere sum enn det jeg får opp i kalkulatoren på nettsiden til forsikringsselskapene. Hvordan har dere tenkt når dere har valgt forsikringssum? Anonymkode: 7d18d...6bd Til orientering: Eit nabohus brant ned til grunnen for noen år sidan, og det meste av innventaret gjekk tapt. Ein stor tragedie for dem som blei råka selvsagt. Eeier hevdet at dei fekk store utfordringer med å forsøke å kartlegge alle verdiene som gjekk tapt. Pengene ein får utbetalt er selvsagt ein "mager trøst" for personlige eiendeler ein mister under ein brann. Mye kan erstattes, men mye kan vera uerstatteleg som bilder etc. som ikkje er oppbevart i evntl. brannsikkert skap. Idag har dei fleste ein mobil m/ camera, og det koster så lite å avfotografere det meste av innventaret inkl. bilder som er eit kjært minne for dei fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Del Skrevet 2. mai 2021 Halv million. Anonymkode: 49b1d...3aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå