Madamemozella Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Jeg og samboer har kranglet en del i det siste. Han har nok psykiske problemer har jeg funnet ut. Vi har leiekontrakt som varer en god stund til. Han ødelegger møbler fordi han mener at jeg behandler han dårlig og ikke elsker han, og at jeg skal kjenne på smerte. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er ikke våre møbler. Jeg er redd for at han raserer hele leiligheten hvis vi slår opp.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Jeg ville flytta for meg sjøl. Har bodd med en som angrep møbler og sverga aldri igjen. Anonymkode: 86a82...c18 11
Madamemozella Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville flytta for meg sjøl. Har bodd med en som angrep møbler og sverga aldri igjen. Anonymkode: 86a82...c18 Men tenk om enda mer blir ødelagt. Hva skal jeg gjøre. Skal jeg gi beskjed til utleiemegleren? Det er kjempe flaut.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 Hvordan ødelegger han møblene? Anonymkode: 7206c...765
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 Madamemozella skrev (2 minutter siden): Skal jeg gi beskjed til utleiemegleren? Det hadde jeg gjort ja. Da viser du ansvar. I motsatt fall er du erstatningspliktig. Anonymkode: 86a82...c18 16
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 Vanskelig situasjon. Jeg regner ikke med at han gidder bla opp ei krone, så regningen går til deg, dersom begges navn står på kontrakten. Kan du kanskje be om råd fra krisesenter? Det han driver med er psykisk vold. Hvor lenge er du bundet til kontrakten? Anonymkode: dcaaa...591 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 Madamemozella skrev (2 minutter siden): Men tenk om enda mer blir ødelagt. Hva skal jeg gjøre. Skal jeg gi beskjed til utleiemegleren? Det er kjempe flaut. Ring politiet og be de om å komme og ta hånd om han og be de om å ta fra han husnøklene. Og ja, du kan ringe de som dere leier leiligheten av. Kom deg selv i sikkerhet (på krisesenter feks) før du ringer til politiet. Anonymkode: d983b...19a 12
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ring politiet og be de om å komme og ta hånd om han og be de om å ta fra han husnøklene. Og ja, du kan ringe de som dere leier leiligheten av. Kom deg selv i sikkerhet (på krisesenter feks) før du ringer til politiet. Anonymkode: d983b...19a Er det å ta fra en leietaker husnøkler strengt tatt noe politiet kan gjøre? Anonymkode: dcaaa...591
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det å ta fra en leietaker husnøkler strengt tatt noe politiet kan gjøre? Anonymkode: dcaaa...591 Godt spørsmål. Kanskje ts bør snakke med utleieren først. Kanskje utleieren kan be politiet om å ta fra han nøklene? Anonymkode: d983b...19a 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #10 Skrevet 1. mai 2021 Ts bør uansett snarest komme seg i sikkerhet og snakke med både politiet og utleieren for å få råd om hva som kan gjøres. Jeg vet ikke om ts kan si opp sin del av leiekontrakten? Anonymkode: d983b...19a 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #11 Skrevet 1. mai 2021 Det kan kanskje hende at utleieren ønsker å si opp kontrakten når hen får vite om ødeleggelsene, slik at dere begge blir løst fra leiekontrakten? Anonymkode: d983b...19a 4
Madamemozella Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #12 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ring politiet og be de om å komme og ta hånd om han og be de om å ta fra han husnøklene. Og ja, du kan ringe de som dere leier leiligheten av. Kom deg selv i sikkerhet (på krisesenter feks) før du ringer til politiet. Anonymkode: d983b...19a Han har ikke gjort noe fysisk. Jeg har ikke bevis på at han har ødelagt det, da går vell regningen til begge? Jeg er også redd for å «gå bak ryggen» hvis utleiemegleren vil snakke om noe med han og han dermed finner ut at jeg har sladret. hadde aldri sett for meg å havne i en slik situasjon. skinner bedrar virkelig
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #13 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Godt spørsmål. Kanskje ts bør snakke med utleieren først. Kanskje utleieren kan be politiet om å ta fra han nøklene? Anonymkode: d983b...19a Jeg håper det. Jeg håper TS finner en løsning, men av erfaring vet jeg hvor flinke denslags type mennesker er til å sno det offentlige rundt lillefingeren og projisere skyld over på andre. Leietakere har vanvittig mange rettigheter, og jeg husker en sak fra lovdata.no hvor politiet faktisk har blitt dømt for å ta nøklene fra en leietaker, ettersom det kun er namsmannen som har myndighet til å gjøre det. Og å involvere namsmann for å bli kvitt leietakere tar flere måneder. Anonymkode: dcaaa...591 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #14 Skrevet 1. mai 2021 Madamemozella skrev (Akkurat nå): Han har ikke gjort noe fysisk. Jeg har ikke bevis på at han har ødelagt det, da går vell regningen til begge? Jeg er også redd for å «gå bak ryggen» hvis utleiemegleren vil snakke om noe med han og han dermed finner ut at jeg har sladret. hadde aldri sett for meg å havne i en slik situasjon. skinner bedrar virkelig Jeg forstår. Du bør uansett avslutte forholdet med samboeren din. Jeg ville ha snakket med krisesenteret og møtt opp på krisesenteret for å ha et sted å være i sikkerhet. Deretter snakker du med utleiemegleren og eventuelt politiet for å få råd. Samboeren din behøver antagelig psykisk helsehjelp, og du kan (hvis du vil) ringe legevakten og gi en bekymringsmelding om din samboer. Anonymkode: d983b...19a 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #15 Skrevet 1. mai 2021 Madamemozella skrev (4 minutter siden): Han har ikke gjort noe fysisk. Jeg har ikke bevis på at han har ødelagt det, da går vell regningen til begge? Jeg er også redd for å «gå bak ryggen» hvis utleiemegleren vil snakke om noe med han og han dermed finner ut at jeg har sladret. hadde aldri sett for meg å havne i en slik situasjon. skinner bedrar virkelig Du kan spørre utleiemegleren om du kan si opp din del av leiekontrakten. Hvis samboeren din blir boende der, bør du ha med deg noen som kan beskytte deg når du henter tingene dine, i tilfelle din samboer kan finne på å angripe deg. Anonymkode: d983b...19a
Vinterjenta Skrevet 1. mai 2021 #16 Skrevet 1. mai 2021 Si ifra til utleier, anmeld han for hærverk, og LØP 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #17 Skrevet 1. mai 2021 Det hadde vært interessant å vite om ts kan kreve at samboeren blir fjernet fra leiligheten og fratatt nøklene pga at han påfører skader på møblene og dette påfører ts erstatningskostnader pga at hun er med-leier. Spør noen som har greie på lover og regler om dette, ts. Anonymkode: d983b...19a 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #18 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det hadde vært interessant å vite om ts kan kreve at samboeren blir fjernet fra leiligheten og fratatt nøklene pga at han påfører skader på møblene og dette påfører ts erstatningskostnader pga at hun er med-leier. Spør noen som har greie på lover og regler om dette, ts. Anonymkode: d983b...19a Krisesenteret kan kanskje gi deg svar på disse spørsmålene ts. Anonymkode: d983b...19a 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #19 Skrevet 1. mai 2021 Madamemozella skrev (43 minutter siden): Men tenk om enda mer blir ødelagt. Hva skal jeg gjøre. Skal jeg gi beskjed til utleiemegleren? Det er kjempe flaut. Utleiemegleren finner det ut uansett, så det er like greit å være i forkant. Dette er ikke noe du skal føle skam for. Fortell utleiemegleren hva som skjer, så håper jeg du får gode råd derfra. Anonymkode: dcaaa...591 2
Blomsterpotta Skrevet 1. mai 2021 #20 Skrevet 1. mai 2021 Herregud, pakk tingene dine og flytt ut før han knekker armer og bein på deg. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå