Gå til innhold

Er det sjarmerende eller irriterende med jenter som smiler og ler mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ofte i godt humør, og da smiler jeg og ler mye. Føler meg litt for glad, og tenker at jeg må trappe ned og virke mer nøytral. Hva syns dere jenter og gutter om folk som ser veldig glad ut hele tiden? Føler dere at dere får lyst til å bli bedre kjent med den personen, eller blir dere irriterte?

vil jo gjerne få flere bekjentskap, og få gode faste venner, og eventuelt en kjæreste om jeg finner den rette. Men om jeg blir sett på som slitsom vil jeg gjerne gjøre noe med det for å tilpasse meg!

Anonymkode: ea5d5...676

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på om det virker genuint, om det virker overfladisk, og på situasjonen vi er i og mitt eget humør. 

Anonymkode: 4b592...4a3

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er ofte i godt humør, og da smiler jeg og ler mye. Føler meg litt for glad, og tenker at jeg må trappe ned og virke mer nøytral. Hva syns dere jenter og gutter om folk som ser veldig glad ut hele tiden? Føler dere at dere får lyst til å bli bedre kjent med den personen, eller blir dere irriterte?

vil jo gjerne få flere bekjentskap, og få gode faste venner, og eventuelt en kjæreste om jeg finner den rette. Men om jeg blir sett på som slitsom vil jeg gjerne gjøre noe med det for å tilpasse meg!

Er du gæærn, verden er full av sure mennesker...er du genuin, please fortsett å smile! :)

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (14 minutter siden):

Er du gæærn, verden er full av sure mennesker...er du genuin, please fortsett å smile! :)

Ja, det er helt genuint! Klarer aldri å fake et smil eller latter. Ser bare helt latterlig ut om jeg prøver å være noe jeg ikke er. Men godt å høre at det er innafor 🙂

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vet du: vi trenger flere blide mennesker, synes det er altfor mange som er sure og gretne. ;) 

Jeg er som deg ts, jeg liker å smile og le, jeg er en skikkelig optimist. Jeg prøver å begrense meg, men det er ikke alltid jeg klarer å styre gleden eller entusiasmen. Og jada, det er sikkert irriterende for noen, men det som samboeren min sa, som selv sliter med f.eks depresjoner: jeg er lyset i hans hverdag, for jeg finner alltid lyset når han ikke gjør det. Og etter at jeg begynte med min livsendring og bestemte meg for å gjøre de tingene som gjør meg glad og fornøyd, og faktisk tørre å være optimistisk og glad, så har jeg fått veldig mye positiv respons. Jeg opplever ihvertfall at det letter samarbeidet med andre mennesker. 

Så jo, kanskje blir man oppfattet som irriterende, men jeg tror også at mange innerst inne synes det er fint også. Vær deg selv ts, det er det viktigste! :) 

Endret av SPOCA
  • Liker 6
Skrevet
SPOCA skrev (2 minutter siden):

Vet du: vi trenger flere blide mennesker, synes det er altfor mange som er sure og gretne. ;) 

Jeg er som deg ts, jeg liker å smile og le, jeg er en skikkelig optimist. Jeg prøver å begrense meg, men det er ikke alltid jeg klarer å styre gleden eller entusiasmen. Og jada, det er sikkert irriterende for noen, men det som samboeren min sa, som selv sliter med f.eks depresjoner: jeg er lyset i hans hverdag, for jeg finner alltid lyset når han ikke gjør det. Og etter at jeg begynte med min livsendring og bestemte meg for å gjøre de tingene som gjør meg glad og fornøyd, og faktisk tørre å være optimistisk og glad, så har jeg fått veldig mye positiv respons. 

Så jo, kanskje blir man oppfattet som irriterende, men jeg tror også at mange innerst inne synes det er fint også. Vær deg selv ts, det er det viktigste! :) 

Er som deg og ts, født med innebygget lykkepille😃...og ville ikke byttet det med noe!...so keep on smiling ( selv om en og annen blir irritert opplever jeg at flere jeg møter blir i bedre humør enn motsatt)

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Glade mennesker er sjarmerende, lett å like og sprer gode vibber rundt seg. My cup of tea! 

Verden trenger flere av deg! Så ikke slutt med det. Eventuelt ikke trapp ned, som du sier :) Det er jo en gavepakke du har! 

Alt for mange mennesker gjemmer seg bak seriøse fasader. Noen tyr til dette som en slags forsvarsmekanisme, mens hos andre faller ikke godt humør naturlig. Jeg sliter med å omgå mennesker som behandler hverdagen som en psykologisk krig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er helt andre kriterier som gjør meg interessert i å bli kjent med noen enn hvor mye de smiler og ler. Så som felles interesser og verdier, livssituasjon etc.  Om personen framstår overfladisk og pregløs, uten andre personlighetstrekk enn at hen ler mye, blir jeg ganske drittlei av latteren.

Anonymkode: a99b3...d70

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes folk som ler av alt er irriterende. Som ler etter hver setning. Men smiling er noe annet. Det er alltid herlig å se smil.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det er genuint, er det bare å fortsette å smile og le.
Jeg har opplevd noen som driver på sånn, men det kjennes veldig falskt ut og man kan begynne å tenke at personen kanskje ikke har det så bra. Eller har misforstått noe her i verden

Anonymkode: 083e0...b45

Skrevet

Jeg tenker: så deilig for dem 

heller en som ler knotete enn en dønnseriøs person som liksom ....... hva skal jeg si, er selvhøytidelige for ‘ingenting’. Liksom, hva har du oppnådd? Nettopp... bare sett i gang og le du. Er ikke farlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på. 

Er forskjell på når en som er oppegående og intelligent smiler og ler mye, fremfor en som har alvorlig redusert intelligens som smiler og ler mye. 

Vet ikke med dere, men jeg hører i alle fall ekstremt sjelden latter som er direkte pen å høre på, hehe. Latteren er ikke akkurat Mozart ... 

Anonymkode: fef6a...0ef

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer jo helt an på. 

Er forskjell på når en som er oppegående og intelligent smiler og ler mye, fremfor en som har alvorlig redusert intelligens som smiler og ler mye. 

Vet ikke med dere, men jeg hører i alle fall ekstremt sjelden latter som er direkte pen å høre på, hehe. Latteren er ikke akkurat Mozart ... 

Ha ha. 

Latter høres ikke bra ut. Om det ikke er Elaine i Seinfeld sin. ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kommer jo helt an på settingen, håper jo du evner å tune deg inn på andre mennesker? Om en kollega kommer på jobb og forteller at bikkja måtte avlives kvelden før så sitter du der med verdens største smil og flirer over at været er fint så fremstår du jo direkte taktløs.

Hva slags jobb har du? (Har du jobb?) og hvordan møter du mennesker der..? At du er en «gla laks» privat er jo fint det, men det handler altså mye om å evne å tilpasse seg omgivelsene, hvis ikke fremstår man fort som et overfladisk lufthode..

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet

Det spørs jo i hvilken grad man er smilende og glad. Det kan bli for mye av det gode, men sånn er det med alt. 

Men stort sett er det jo positivt å være det om det er naturlig. Jeg er ikke sånn og er litt misunnelig på de som er slik naturlig. 

Skrevet (endret)
Raven.Writingdesk skrev (26 minutter siden):

Kommer jo helt an på settingen, håper jo du evner å tune deg inn på andre mennesker? Om en kollega kommer på jobb og forteller at bikkja måtte avlives kvelden før så sitter du der med verdens største smil og flirer over at været er fint så fremstår du jo direkte taktløs.

Hva slags jobb har du? (Har du jobb?) og hvordan møter du mennesker der..? At du er en «gla laks» privat er jo fint det, men det handler altså mye om å evne å tilpasse seg omgivelsene, hvis ikke fremstår man fort som et overfladisk lufthode..

Jeg tenker at man da i så fall ikke har sosiale antenner, og det kan være et problem uavhengig av om man er veldig glad eller veldig sur/lei seg. Man har jo dem som vil si "å ja, så bikkja di døde, så trist, men vet du hva som er skikkelig trist? At moren min døde for akkurat ett år siden". Altså de som ikke evner å være taktfulle og som skal konkurrere om enten å være blidest mulig eller ha det verst av alle. Det finnes jo en del av sistnevnte også, de som ser negativitet i alt. 

Nå er ikke jeg ts, men tenker at taktfullhet, empati, sympati og vise medfølelse er ekstremt viktig. 

Jeg er veldig positiv og glad som person, jeg er født optimist for å si det på den måten, men jeg er i hvert fall veldig var på andres følelser, tanker og meninger. Jeg er ganske emosjonell og har sterke følelser, og det tenker er mye av grunnen til at jeg smiler mye: jeg føler mye, og stort sett er det fordi jeg er glad. Og jeg er flink til å se det positive i vonde situasjoner. MEN, det er viktig, som du beskriver, å gjøre det på riktig tidspunkt. Jeg er f.eks veldig lettørt og ganske emosjonell sånn sett. Men det er også derfor det har vært viktig for meg å finne optimismen, for det er veldig lett for meg å gå den andre veien i så fall: altså å leve seg inn i vonde eller triste situasjoner. Det kan i noen tilfeller være negativt for min del, det kan bli for mye av det gode (eller vonde). Det er ikke vanskelig for meg å leve seg inn i andres følelser og følelsesliv.

Evnen til å sette seg inn i andre situasjon og både føle og vise empati er viktig uavhengig av lynne. Jeg har jobbet mye med mennesker opp gjennom årene, og jeg tror min sterkeste egenskap er at jeg fort evner å se og høre når mennesker har det vanskelig eller trenger hjelp, spesielt når de ikke tør å vise eller si det høyt. Og derfor har jeg f.eks trivdes godt å jobbe innen kundeservice, service mot storkunder og forhandlere osv. Jeg begynner som lærer i august, og mye av grunnen til det er jo fordi jeg virkelig brenner for yrket og føler veldig sterkt for både elever, foreldre og kolleger. Det som blir spennende å se er hvor stor "byrde" det blir, og om jeg klarer å være flink nok til å stenge av mange av de følelsene når jeg kommer hjem (altså, om det er positive følelser jeg bringer med meg hjem, eller om det blir negative). Jeg håper og tror at smilet og optimismen min vil være et gode i jobben min, det er i hvert fall det de sa på intervjuet at de likte best med meg (foruten andre ting også så klart). :) 

Endret av SPOCA
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

CorvusCorax skrev (35 minutter siden):

Ha ha. 

Latter høres ikke bra ut. Om det ikke er Elaine i Seinfeld sin. ;) 

Eller min latter. ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg assosierer mye fliring med usikkerhet. Google it 😉

Anonymkode: 4aa54...9c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg assosierer mye fliring med usikkerhet. Google it 😉

Anonymkode: 4aa54...9c2

Det er ikke usikkerhet, jeg er bare så lykkelig hele tiden... ja, vi finnes😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...