AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Som tråden sier.. når tenker du er den mest ideelle tiden å begynne på nummer 2? Det er 3 mnd siden fødsel og jeg lurer litt på når det er best å starte på nummer 2. 1 år etter fødsel? 2 år? 6 mnd? Hva tenker dere? Både i forhold til aldersforskjell på barn, men og en ny graviditet og fødsel Anonymkode: 18260...3c3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Jeg jobber i bhg, og har sett flere foreldrepar som blir gravide når baby er rundt 2 år, kanskje 2.5 år slik at største barnet er 3 år. Da har forhåpentligvis første barnet sluttet med bleie Anonymkode: fb6b3...9dd
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 Jeg har et barn på litt over 3 år og venter nr.2 i november. Synes det er en ok aldersforskjell mtp at storesøster har fått egentid med foreldrene frem til nå, og er blitt stor nok til å kunne ta i mot enkle beskjeder osv. Anonymkode: 1527f...6c2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Som tråden sier.. når tenker du er den mest ideelle tiden å begynne på nummer 2? Det er 3 mnd siden fødsel og jeg lurer litt på når det er best å starte på nummer 2. 1 år etter fødsel? 2 år? 6 mnd? Hva tenker dere? Både i forhold til aldersforskjell på barn, men og en ny graviditet og fødsel Anonymkode: 18260...3c3 Verdens helseorganisasjon sier at 18-24 mnd mellom to graviditeter er best, og mellom 18-59 anbefales. Litt ulike studier sier litt forskjellig. https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-gode-rad/perfekt-aldersforskjell/ Det som er vanlig, i min erfaring etter å ha jobbet i barnehage og skole i 15 år, er 2-4 år mellom søsken. Selv ble nr 2 unnfanget cirka nøyaktig 24 mnd etter at jeg fødte nr 1. Anonymkode: f2cbb...76f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå