Gjest Lille Solstråle Skrevet 2. september 2005 #1 Skrevet 2. september 2005 Når man skal reise innenriks med en liten "Weekend"-trillekoffert, kan man ta den med på flyet uten å sjekke den inn først? I tillegg til en veske? Noen som vet hvor liten trillekofferten må være?
Fakse Skrevet 2. september 2005 #2 Skrevet 2. september 2005 Dette er forskjellig fra flyselskap til flyselskap.
~sikka~ Skrevet 2. september 2005 #3 Skrevet 2. september 2005 De selger standard størrelse håndbagasje / trillekofferter. De vi har har alle flyselskap godkjent. Men aner ikke hva målene er.
Gjest Gjest_lene_* Skrevet 2. september 2005 #4 Skrevet 2. september 2005 Størrelsen må ikke overskride 55x40x23 cm (hos sasbraathens iallefall)
Gjest Gitte Skrevet 2. september 2005 #5 Skrevet 2. september 2005 Håndbagasje kan heller ikke veie mer enn 8 kg.
Fakse Skrevet 2. september 2005 #6 Skrevet 2. september 2005 De selger standard størrelse håndbagasje / trillekofferter. De vi har har alle flyselskap godkjent. Men aner ikke hva målene er. ← Om du mener innenlands så er nok størrelsene rimelig standard ja, men utenlands blir de fleste vanlige "håndbagasjekofferter" for store.
~sikka~ Skrevet 2. september 2005 #7 Skrevet 2. september 2005 Om du mener innenlands så er nok størrelsene rimelig standard ja, men utenlands blir de fleste vanlige "håndbagasjekofferter" for store. ← Nei jeg mente både innenlands og utenlands. Jeg flyr rundt i Europa og til andre kontinenter hele året og har virkelig aldri hatt problemer med noen av håndbagasjekoffertene vi har kjøpt her i Norge på vanlig veske/koffertbutikk.
Fakse Skrevet 2. september 2005 #8 Skrevet 2. september 2005 Nei jeg mente både innenlands og utenlands. Jeg flyr rundt i Europa og til andre kontinenter hele året og har virkelig aldri hatt problemer med noen av håndbagasjekoffertene vi har kjøpt her i Norge på vanlig veske/koffertbutikk. ← Mulig du flyr med jobben, og dermed ikke flyr på billigselskaper? Det er ofte disse som er "værst" på å tilltate lite håndbagasje. Vet at f.eks Widerø på sine internasjonale ruter har helt andre krav til håndbagasje enn det vi er vant med innenlands. Men det finnes altså en hel rekke forskjellige standare, hadde en liste men jeg finner den ikke igjen nå desverre.
~sikka~ Skrevet 2. september 2005 #9 Skrevet 2. september 2005 Mulig du flyr med jobben, og dermed ikke flyr på billigselskaper? Det er ofte disse som er "værst" på å tilltate lite håndbagasje. Vet at f.eks Widerø på sine internasjonale ruter har helt andre krav til håndbagasje enn det vi er vant med innenlands. Men det finnes altså en hel rekke forskjellige standare, hadde en liste men jeg finner den ikke igjen nå desverre. ← Flyr privat (venner og familie over hele verden) med både billige og dyre selskaper. Mulig jeg ikke har flydd Widerøe da, det husker jeg ikke. Når jeg tenker meg om så er det en gang jeg ikke fikk ta med håndbagasjen inn i kabinen, fra Munchen til Zagreb.... da måtte vi levere den fra oss utenfor flyet så la de den inn sammen resten av bagasjen. Det var ett sånt minifly med plass til 20 pasasjerer eller noe. Men den ble jo godkjent, bare at vi fikk ikke ta den med inn i flyet, rett og slett fordi det ikke var plass inni der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå