Gå til innhold

Hvor liten må håndbagasje være?

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Når man skal reise innenriks med en liten "Weekend"-trillekoffert, kan man ta den med på flyet uten å sjekke den inn først? I tillegg til en veske? Noen som vet hvor liten trillekofferten må være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er forskjellig fra flyselskap til flyselskap.

Skrevet

De selger standard størrelse håndbagasje / trillekofferter. De vi har har alle flyselskap godkjent. Men aner ikke hva målene er.

Gjest Gjest_lene_*
Skrevet

Størrelsen må ikke overskride 55x40x23 cm (hos sasbraathens iallefall)

Skrevet

Håndbagasje kan heller ikke veie mer enn 8 kg.

Skrevet
De selger standard størrelse håndbagasje / trillekofferter. De vi har har alle flyselskap godkjent. Men aner ikke hva målene er.

Om du mener innenlands så er nok størrelsene rimelig standard ja, men utenlands blir de fleste vanlige "håndbagasjekofferter" for store.

Skrevet
Om du mener innenlands så er nok størrelsene rimelig standard ja, men utenlands blir de fleste vanlige "håndbagasjekofferter" for store.

Nei jeg mente både innenlands og utenlands. Jeg flyr rundt i Europa og til andre kontinenter hele året og har virkelig aldri hatt problemer med noen av håndbagasjekoffertene vi har kjøpt her i Norge på vanlig veske/koffertbutikk.

Skrevet
Nei jeg mente både innenlands og utenlands. Jeg flyr rundt i Europa og til andre kontinenter hele året og har virkelig aldri hatt problemer med noen av håndbagasjekoffertene vi har kjøpt her i Norge på vanlig veske/koffertbutikk.

Mulig du flyr med jobben, og dermed ikke flyr på billigselskaper? Det er ofte disse som er "værst" på å tilltate lite håndbagasje. Vet at f.eks Widerø på sine internasjonale ruter har helt andre krav til håndbagasje enn det vi er vant med innenlands. Men det finnes altså en hel rekke forskjellige standare, hadde en liste men jeg finner den ikke igjen nå desverre.

Skrevet
Mulig du flyr med jobben, og dermed ikke flyr på billigselskaper? Det er ofte disse som er "værst" på å tilltate lite håndbagasje. Vet at f.eks Widerø på sine internasjonale ruter har helt andre krav til håndbagasje enn det vi er vant med innenlands. Men det finnes altså en hel rekke forskjellige standare, hadde en liste men jeg finner den ikke igjen nå desverre.

Flyr privat (venner og familie over hele verden) med både billige og dyre selskaper. Mulig jeg ikke har flydd Widerøe da, det husker jeg ikke.

Når jeg tenker meg om så er det en gang jeg ikke fikk ta med håndbagasjen inn i kabinen, fra Munchen til Zagreb.... da måtte vi levere den fra oss utenfor flyet så la de den inn sammen resten av bagasjen. Det var ett sånt minifly med plass til 20 pasasjerer eller noe. Men den ble jo godkjent, bare at vi fikk ikke ta den med inn i flyet, rett og slett fordi det ikke var plass inni der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...