Gå til innhold

Tips til farging/striping av grått hår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynner å få noen grå hår. Altså, nå har det pågått ett års tid uten at jeg har gjort noe. Så føler jeg snart må.

Har ganske så ensfarget brunt hår, hender seg det ser ut som stripete om sommeren. 

Så jeg lurer på hva dere kan råde meg til? Er det best å få frisøren til å stripe det framfor helfarge? Er det noe annet jeg bør tenke på?

Anonymkode: b67d0...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler ikke helfarging, da det krever mye vedlikehold. Jeg syntes det fremhevet de grå hårene på en ikke flatterende måte. 😒

Hva jeg synes fungere best hvis du ønsker å skjule de grå:  Tynne lyse striper som får det grå til å blende inn. 

Det siste året har jeg latt være å stripe og er overraskende fornøyd med de naturlige sølvstripene! Sjekk gjerne ut Instagram siden grombre for å la deg inspirere av kvinner som har valgt å bli naturlig grå.

Det er så akseptert at menn kan være attraktive med grånende hår - en silver fox. Jeg slår et slag for at kvinner også kan være vakre med naturlig grått hår. 😊 

Litt inspirasjon + tips til behandling av grått hår: https://www.google.com/amp/s/www.vogue.co.uk/article/grey-hair-guide/amp

Endret av Solar Nebula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville stripet det. Særlig om frisøren legger inn foliestriper kan du få et kjempefint resultat. 

Endret av Sandie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina

Jeg begynte selv med striping først (mørkblond naturlig), men synes raskt det ble for lyst for min smak. 

Omgang 1 var superfin, men så lysnet det for mye omgang 3 (gikk endel måneder mellom). 

Man kan jo ta lowlights innimellom for å dempe, men da har man plutselig 3 forskjellige toner i håret hvorav den ene jo er kjemisk farge og ikke fungerer som komstrast til bunnfargen. 

Så nå farger jeg, krever dog mer vedlikehold.

Men det er jo ikke verre enn å gå tilbake til striper igjen senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...