AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Hvorfor er det sånn at etter et måltid får man så innmari lyst på noe søtt? Jeg bare må ha en frukt etter et måltid, føler nesten at måltidet ikke er ordentlig ferdig før jeg får stilt søtsuget. Hva er de fysiologiske prosessene i kroppen som fører til denne trangen til å avslutte et måltid med en frukt? Anonymkode: 63b56...a17
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Aner ikke, men jeg har det på samme måte. Etter at jeg kuttet ut sjokolade, godteri og kaker er det suget nesten forsvunnet. Så det får meg til å tenke at det er i hvert fall til en viss grad en vanesak. Hvis det er helt krise nå går jeg for en lavkalori kakao. Anonymkode: 62ded...4cd
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Aner ikke, men jeg har det på samme måte. Etter at jeg kuttet ut sjokolade, godteri og kaker er det suget nesten forsvunnet. Så det får meg til å tenke at det er i hvert fall til en viss grad en vanesak. Hvis det er helt krise nå går jeg for en lavkalori kakao. Anonymkode: 62ded...4cd Ja, godt mulig det er en vanesak. Jeg spiser ikke godteri, men jeg bare må ha den frukten. Det er jo ikke noe problem, men ble nysgjerrig på hva som skjer i kroppen og hvorfor det er sånn. Anonymkode: 63b56...a17
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Ingen som kan gi meg en lettfattelig forklaring på dette fenomenet? Anonymkode: 63b56...a17
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Vanesak. Jeg kuttet sjokolade og snop for noen år siden. Etter det har jeg aldri hatt søtsug, heller ikke etter et måltid slik jeg hadde før. Og selv om det bare er en frukt, slik som noen nevner over, er det bare å kutte ut den frukten noen uker. Så slutter kroppen å be om dette. Du hadde opplevd akkurat det samme om du alltid tok en kopp kaffe etter maten. Anonymkode: 73179...051 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 Her er kanskje en mulig forklaring: https://forskning.no/spor-en-forsker-mat-celler/spor-en-forsker-hvorfor-har-jeg-lyst-pa-dessert/575143 Anonymkode: 177ef...316
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå