Gå til innhold

Er du organisert?  

30 stemmer

1. 1. Er du organisert?

• Ja
      21
    • Nei
      9

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor eller hvorfor ikke?

Anonymkode: 45d73...49e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jobber med saken! Har ikke jobbet så lenge der jeg jobber nå, men de har fått på plass en avtale med en fagforening nå nylig, så skal melde meg inn. Stedet jeg jobber har ting på stell, så blir mest en solidarisk greie.

Anonymkode: 366f9...c17

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt. Vært organisert siden jeg begynte som lærling da jeg var 18 år. 

Anonymkode: ccd63...308

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men jobber med saken! Har ikke jobbet så lenge der jeg jobber nå, men de har fått på plass en avtale med en fagforening nå nylig, så skal melde meg inn. Stedet jeg jobber har ting på stell, så blir mest en solidarisk greie.

Anonymkode: 366f9...c17

Er det vanskelig å melde seg inn? Siden du ‘jobber med saken’ 🙄

Skrevet

Ja. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det veldig lett? Det koster ganske mye pluss at man må være sikker på hvilken fagforening man tilhører. Søstera mi jobber med midlertidige prosjekter og ser ingen poeng med å organisere seg. 

Anonymkode: c454f...d62

AnonymBruker
Skrevet

Er organisert i Tekna. 

Anonymkode: d4825...094

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg vil bli det - jeg vet bare ikke hvor.

Før jobbet jeg i en liten, privat bedrift hvor det ble nevnt et par ganger gjennom årene der, men alltid med en negativ tone, og det ble aldri noe av. Mener det minst en gang ble fremstilt som at vi da ville få dårligere vilkår og tjene mindre.

Nå jobber jeg i det offentlige som rådgiver, og ønsker å organisere meg, men vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg har ikke gjort mer enn å tenke på det, så er sikkert ikke komplisert - kanskje noen kan gi noen tips?

Anonymkode: 2b96c...304

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Veldig grei forsikring gjennom organisasjonen. Slipper å fikse så mye utenom selv 😊 Bl.a reiseforsikring for hele familien og innbo. 

Anonymkode: bbd3b...2ab

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg også jobber med saken, og synes ikke det bare å er å melde seg inn i første alternativet som dukker opp. Jeg vil gjerne gjøre noen undersøkelser først, og få innspill fra andre. Derav "jobber med saken".

Har du noen tips til hvor jeg skal begynne, hvilken forening jeg burde velge, hvorfor jeg burde gjøre det og lignende informasjon?

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor eller hvorfor ikke?

Anonymkode: 45d73...49e

Nei.
Kan snakke for meg selv. Er ikke en pingle som trenger noen andre for å gjøre helt enkle ting. 

Anonymkode: 6b33e...30c

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei.
Kan snakke for meg selv. Er ikke en pingle som trenger noen andre for å gjøre helt enkle ting. 

Hva mener du, er det ingen vits å være organisert så lenge man kan snakke for seg? Jeg kan snakke greit for meg, men jeg kan lite om arbeidsrett, og vurderer å organisere meg. Holder det å kjøpe/lese en bok som denne, samt være villig til å ta en ev. kamp på egenhånd? https://www.ark.no/boker/Nils-H-Storeng-Arbeidsrett-9788202676223

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tydeligvis ikke særlig smart. Svarte nei, men tenkte organisert som i flink til å holde orden m.m😀

Anonymkode: a5af8...a8f

• Liker 2
Skrevet

Ja, for meg er det en selvfølge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei.

FB_IMG_1619884737549.thumb.jpg.906959d9ab1717a665da11f9d3cb60a1.jpg

Anonymkode: f2d65...7b9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

FB_IMG_1619884737549.thumb.jpg.906959d9ab1717a665da11f9d3cb60a1.jpg

Anonymkode: f2d65...7b9

Likte denne, og du har selvsagt helt rett :)

Det er mange som ikke ser hvilken betydning fagforeningene har hatt i kollektive forhandlinger og det at man er mange, Det handler ikke bare om at man hjelper den enkelte ansatte på individnivå.

Anonymkode: 2cf37...dab

• Liker 3
Skrevet

Organisert, men utelukkende pga de økonomiske fordelene med kollektive forsikringer og huslån på 1,38%. (får også  8% avslag på ny mercedes hvis jeg skulle gå for noe sånt, så da snakker vi en god besparelse bare der 😆

For meg koster uføreforsikring + medlemskontingenten det samme som en tilsvarende uføreforsikring på det åpne markedet, så det er et enkelt regnestykke. 

Men jeg er ikke fagorganisert for å ha en sterk organisasjon i ryggen. Hvis det kommer det til punktet der fagforeningen blir nødvendig, er jeg uansett ikke interessert i å fortsette karrieren der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det veldig lett? Det koster ganske mye pluss at man må være sikker på hvilken fagforening man tilhører. Søstera mi jobber med midlertidige prosjekter og ser ingen poeng med å organisere seg. 

Anonymkode: c454f...d62

Ja, jeg synes det har vært lett å melde meg inn i fagforening. Har til og med bytta noen ganger. 

Det har alltid kosta mindre i kontigent enn hva fordelene har vært i form av billigere forsikring feks. 

Der er et visst antall fagforeninger innen hver yrke. Også velger man deretter. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg også jobber med saken, og synes ikke det bare å er å melde seg inn i første alternativet som dukker opp. Jeg vil gjerne gjøre noen undersøkelser først, og få innspill fra andre. Derav "jobber med saken".

Har du noen tips til hvor jeg skal begynne, hvilken forening jeg burde velge, hvorfor jeg burde gjøre det og lignende informasjon?

Hva er jobben din? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...