Gå til innhold

Hvordan bodde du rett etter at du var ferdig utdannet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet tilbake hjem til foreldrene? Leide? Kjøpte?

Jeg bor selv i studentbolig, jeg har kun lov til å bo her  mens jeg studerer og nå nærmer det seg slutten på studiene og må flytte ut. Dermed må jeg planlegge for å flytte ut. 

Anonymkode: becda...199

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Flyttet tilbake hjem til foreldrene? Leide? Kjøpte?

Jeg bor selv i studentbolig, jeg har kun lov til å bo her  mens jeg studerer og nå nærmer det seg slutten på studiene og må flytte ut. Dermed må jeg planlegge for å flytte ut. 

Anonymkode: becda...199

Jeg bodde hjemme hos foreldrene i 3 måneder mens jeg ventet på at leiligheten jeg hadde kjøpt skulle bli klar for innflytting.

Anonymkode: 8b4c9...fe6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk hjelp av foreldrene mine til å kjøpe leilighet det siste året på studiene (hadde spart opp mye EK selv også) så jeg bodde der.. Dette var en del år siden så det var lettere å få lån. Jeg tok en utdannelse som var omtrent garantert jobb (det var mange ledige stillinger i byen min for den utdannelsen da) så banken antok jeg skulle gå rett ut i jobb og ga lån etter den lønnen (og det gjorde jeg, gikk nesten rett ut i jobb altså, hadde vel et par mnd ferie før jeg startet bare). Hadde deltidsjobb som dekket utgiftene mine. Lite penger til mat de siste månedene av studiene og de tre månedene mellom slutt på studielån og første lønning men gikk greit 😄

Anonymkode: 36584...4aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var ferdig med utdannelsen gikk jeg rett i jobb og kjøpte leilighet. Flytta inn i leiligheten noen få dager før jeg begynte i jobben. 

Anonymkode: 7e08e...81e

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet inn i leid enebolig.

Anonymkode: f7383...fe6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bodde hjemme en måned til jeg fant en grei leilighet som jeg leide.

Anonymkode: 629d6...e2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortsatte å bo i den private hybelen jeg leide. Leide i mange år før jeg hadde råd til å kjøpe leilighet. 

Anonymkode: b87dd...f97

• Liker 1
Skrevet

Etter 1. runde med studier: leid leilighet av noe tvilsom standard. 

Etter 2. runde: noen måneder hos foreldre til jeg fikk meg permanent jobb, flyttet så til en annen del av landet og arbeidsgiver holdt midlertidig bolig til jeg klarte finne meg noe mer fast. Leide i et par år før jeg kjøpte. 

• Liker 1
Skrevet

Flyttet sammen med mannen min mens jeg ennå studerte, i hans leilighet (leide) . Eldste sønn har vært mer som en slags jo-jo🤣. Han har bodd vekselsvis hjemme og på hybel i studiene. Men, det er fordi han har studert i forskjellige land i Asia, og kun vært i Norge i 5-6 mnt om gangen, innimellom.  Nå bor han med samboer i leid leilighet i Oslo.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte enebolig sammen med samboer noen mnd før jeg var ferdig utdannet.

Anonymkode: 6c7d0...335

Skrevet

Bodde hjemme hos foreldrene mine en måneds tid etter skoleslutt, før jeg fikk leid en leilighet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk jobb før studiet var ferdig og kjøpte et hus jeg tok over dagen etter innlevering av hovedoppgaven. Det var en skikkelig rønne og var det nest billigste huset på finn.no i mitt område da jeg kjøpte det. 

Leide ut to soverom og driftet et kollektiv i tre år før jeg flytta sammen kjæresten. 

Det har et ganske lurt økonomisk grep, leieinntektene dekte avdrag og renter og alle vi tre klarte å spare opp ganske mye penger i løpet av de tre årene. 

Anonymkode: 52c63...421

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten bodde i ett anneks i hagen til mine foreldre frem til vi fikk faste jobber og kunne leie oss ett hus. Heldigvis for oss så var denne huseieren desperat etter penger så vi fikk kjøpt huset etter ett år til en god pris som vi hadde råd til. 

Anonymkode: ee16f...4f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var ferdig for tre år siden. Har bodd i kollektiv for å spare penger. Var godt på vei med å få kjøpt noe, men så kom korona med økte boligpriser. Har 800k i egenkapital (spart selv), men det er vanskelig å få kjøpt noe som er greit. Hadde jeg hatt spart opp det sammen i fjor som jeg har i år, hadde jeg hatt null problem med å kjøpe meg en treroms... Nå går de samme leilighetene til 500k over prisantydning. 

Anonymkode: f878c...a36

AnonymBruker
Skrevet

Bodde 2 måneder hos foreldrene mine før jeg fikk jobb og leilighet

Anonymkode: f42ae...0ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bodde i en liten men egentid toroms med samboeren min. Fikk hjelp av foreldre til å kjøpe leilighet i mens vi studerte.

Anonymkode: c6b6b...9b6

Skrevet

I båten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fullfører nå til sommeren og skal bo hjemme neste år for å spare opp egenkapital til å kjøpe bolig. Må ut av byen for å få erfaring før jeg får jobb der jeg vil bo uansett, så da passet det fint sånn. Forhåpentligvis får jeg jobb nærmere byen neste skoleår (lærer), og kan kjøpe meg inn i kjærestens leilighet eller kjøpe en større sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet hjem til foreldrene mine, bodde der i 1 år før jeg hadde spart opp nok ek og fikk kjøpt noe eget (gikk noen mnd før jeg fikk jobb også). 

Anonymkode: 458a6...bfd

AnonymBruker
Skrevet

20 kvm studio leilighet til 6500-7000 kr mnd nært sentrum av Trondheim
Skulle spare til å kjøpe leilighet, og var ganske koselig bortsett fra at det var bare ett rom da...

Anonymkode: 30465...259

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...