Mei88 Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Russ som med vilje bryter smittevern og råd fra politi,kommuneoverlege og ordfører bør fratas buksa si i ett gitt antall dager, en russ er jo ikke en russ uten buksa si? 2
norw Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 For å svare litt seriøst på en tulletråd, så bør man i større grad bøtelegge russen (andre andre festtullinger). 6
Mei88 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2021 norw skrev (1 minutt siden): For å svare litt seriøst på en tulletråd, så bør man i større grad bøtelegge russen (andre andre festtullinger). Tråden er helt seriøs.. her har russen lovet på tro å ære å oppføre seg, da smittetrykket her er ganske høyt. Våkner idag til at politiet har jaget de mange ganger i løpet av natta.. en av tingene de lovet var å ikke treffe russ fra andre skoler osv.. nå viser det seg at russ fra skoler i flere kommuner har truffet hverandre i natt 2
Hatsumomo Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 Mei88 skrev (5 timer siden): Tråden er helt seriøs.. her har russen lovet på tro å ære å oppføre seg, da smittetrykket her er ganske høyt. Våkner idag til at politiet har jaget de mange ganger i løpet av natta.. en av tingene de lovet var å ikke treffe russ fra andre skoler osv.. nå viser det seg at russ fra skoler i flere kommuner har truffet hverandre i natt Hvis man virkelig trodde at dritafull russ kommer til å gjøre noe som helst som har med smittevern å gjøre, så er man bra naiv. Da står man knapt oppreist, og tenker nok særdeles lite på 1 meter og antibac. 2
Mei88 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2021 (endret) Hatsumomo skrev (16 minutter siden): Hvis man virkelig trodde at dritafull russ kommer til å gjøre noe som helst som har med smittevern å gjøre, så er man bra naiv. Da står man knapt oppreist, og tenker nok særdeles lite på 1 meter og antibac. Helt enig.. derfor ble de av alle instanser frarådet å starte russetiden pga smittetrykk.. men det overså de og startet igår med ett brak.. personer oppå en buss på e18 😲 Endret 1. mai 2021 av Mei88 2
Capt. Obvious Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 Hatsumomo skrev (1 minutt siden): Hvis man virkelig trodde at dritafull russ kommer til å gjøre noe som helst som har med smittevern å gjøre, så er man bra naiv. Da står man knapt oppreist, og tenker nok særdeles lite på 1 meter og antibac. Man visste nok det, men da får man jo det påskuddet for å holde samfunnet stengt lenger tenker jeg. Alt for å holde det stengt i mange år til
Capt. Obvious Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 Mei88 skrev (1 minutt siden): Har dette noe med det jeg spurte om? Det har det i form av at man tydeligvis ikke bryr seg så mye om at russen bryter smittevernet når de fester. Man er faktisk ikke så naiv at man ikke skjønte at det kom til å skje. 1
Mei88 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #8 Skrevet 1. mai 2021 Capt. Obvious skrev (2 minutter siden): Det har det i form av at man tydeligvis ikke bryr seg så mye om at russen bryter smittevernet når de fester. Man er faktisk ikke så naiv at man ikke skjønte at det kom til å skje. Jeg skjønner ikke hvorfor de hører på de som har prøvd å veilede de.. men de selv argumenterer med at de allerede hadde utsatt det 2 uker tidligere. De ville at de skulle vente enda litt men da var de redd det ikke ble noe russefeiring
Capt. Obvious Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 Mei88 skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor de hører på de som har prøvd å veilede de.. men de selv argumenterer med at de allerede hadde utsatt det 2 uker tidligere. De ville at de skulle vente enda litt men da var de redd det ikke ble noe russefeiring Trodde de skulle vente til nærmere juni etter hva jeg hadde lest, så ble litt overrasket ja. Men uansett tror jeg det ikke spille særlig rolle, smittesituasjonen kommer til å være den samme i hele sommer, og sannsynligvis resten av året, minst. 1
Mei88 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #10 Skrevet 1. mai 2021 Capt. Obvious skrev (Akkurat nå): Trodde de skulle vente til nærmere juni etter hva jeg hadde lest, så ble litt overrasket ja. Men uansett tror jeg det ikke spille særlig rolle, smittesituasjonen kommer til å være den samme i hele sommer, og sannsynligvis resten av året, minst. Ja, men akkurat nå bare øker smitten her, blandt annet på vgs, hadde skjønt de om det ikke hadde vært nye tilfeller på lenge.. men når de også møter elever på andre skoler på treff så syns jeg de bør tenke seg om å få en form for straff
Capt. Obvious Skrevet 1. mai 2021 #11 Skrevet 1. mai 2021 Mei88 skrev (1 minutt siden): Ja, men akkurat nå bare øker smitten her, blandt annet på vgs, hadde skjønt de om det ikke hadde vært nye tilfeller på lenge.. men når de også møter elever på andre skoler på treff så syns jeg de bør tenke seg om å få en form for straff Ja, det bør de få.
Mei88 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #12 Skrevet 1. mai 2021 (endret) Capt. Obvious skrev (1 minutt siden): Ja, det bør de få. Og siden de ikke hører på tilsnakk fra Politiet så mener jeg noen bør ta fra de buksa, og gi den tilbake senere .. en russ uten bukse/dress er jo ikke russ på en måte Endret 1. mai 2021 av Mei88
Capt. Obvious Skrevet 1. mai 2021 #13 Skrevet 1. mai 2021 Mei88 skrev (Akkurat nå): Og siden de ikke hører på tilsnakk fra Politiet så mener jeg noen bør ta fra de buksa, og gi den tilbake senere .. en russ uten bukse/dress er jo ikke russ på en måte Det hjelper nok lite å ta fra dem russebuksa. Dessuten kan man jo kjøpe en annen rød bukse/overdel i verste fall, så det er ikke som om det stopper noen som vil feste videre. Hvis det er grovt brudd på smittevern, så bør det heller være fengsel. Noen dager i buret første gang, en måned for andre gangs brudd, og 21 års fengsel for tredje gangs brudd for eksempel (three strike rule, med kraftig økning av straffeutmåling for tredje gangs brudd). 2
Mei88 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #14 Skrevet 1. mai 2021 Capt. Obvious skrev (3 minutter siden): Det hjelper nok lite å ta fra dem russebuksa. Dessuten kan man jo kjøpe en annen rød bukse/overdel i verste fall, så det er ikke som om det stopper noen som vil feste videre. Hvis det er grovt brudd på smittevern, så bør det heller være fengsel. Noen dager i buret første gang, en måned for andre gangs brudd, og 21 års fengsel for tredje gangs brudd for eksempel (three strike rule, med kraftig økning av straffeutmåling for tredje gangs brudd). Klipp av de begge beina eller noe da.. de klipper jo ett bein om de vasker buksa 😂 1
Capt. Obvious Skrevet 1. mai 2021 #15 Skrevet 1. mai 2021 Mei88 skrev (Akkurat nå): Klipp av de begge beina eller noe da.. de klipper jo ett bein om de vasker buksa 😂 Man kan fortsatt kjøpe en annen rød bukse og/eller rød genser, og det går fort å stryke på noen nye symboler/ikoner om man vil. Så nei, her må det tung skyts til hvis man mener det er alvorlige smittevernsbrudd som skjer. 1
Mei88 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #16 Skrevet 1. mai 2021 Capt. Obvious skrev (Akkurat nå): Man kan fortsatt kjøpe en annen rød bukse og/eller rød genser, og det går fort å stryke på noen nye symboler/ikoner om man vil. Så nei, her må det tung skyts til hvis man mener det er alvorlige smittevernsbrudd som skjer. Tror de klipper offentlig, så da vet jo "alle" hvem synderene er..
Capt. Obvious Skrevet 1. mai 2021 #17 Skrevet 1. mai 2021 Mei88 skrev (1 minutt siden): Tror de klipper offentlig, så da vet jo "alle" hvem synderene er.. Offentlig? Det er politiet som har ansvar og myndighet når det gjelder håndhevelse av smittevern og reaksjoner på brudd. Det er et lovbrudd, og da er det kun politi som kan følge opp. Og det er ikke offentlig straff i Norge.
Mei88 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #18 Skrevet 1. mai 2021 Capt. Obvious skrev (Akkurat nå): Offentlig? Det er politiet som har ansvar og myndighet når det gjelder håndhevelse av smittevern og reaksjoner på brudd. Det er et lovbrudd, og da er det kun politi som kan følge opp. Og det er ikke offentlig straff i Norge. Hvis en russ vasker buks klipper de av ett buksebein. DET tror jeg blir gjort forran andre russ..
Capt. Obvious Skrevet 1. mai 2021 #19 Skrevet 1. mai 2021 Mei88 skrev (3 minutter siden): Hvis en russ vasker buks klipper de av ett buksebein. DET tror jeg blir gjort forran andre russ.. Mulig det, men det har jo ikke noe med smittevern/brudd på smittevern å gjøre.
Mei88 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #20 Skrevet 1. mai 2021 Capt. Obvious skrev (7 minutter siden): Mulig det, men det har jo ikke noe med smittevern/brudd på smittevern å gjøre. Nei, men hvis de bryter de så kan de klippe av de begge beina, så vet "alle" hvem som bryter reglene..
Anbefalte innlegg