AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Jeg har nå blitt gravid men jeg og samboeren har gjeld til halsen og eier ikke noe særlig av verdi. Vi leier en bitteliten leilighet, har ikke bil og har dårlig betalte jobber. jeg føler på meg at jeg tvinges til å ta abort, jeg vil ikke gi et barn et så dårlig liv som det vil få om vi beholder, men samtidig så ønsker vi oss veldig gjerne et barn.. med barn blir det enda dårligere råd og med vår økonomi ser jeg ikke hvordan det skal gå 😢 kan nav hjelpe oss økonomisk med barnet eller vil de heller engasjere barnevernet om vi beholder? Anonymkode: 2d0e6...6c5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 Hvorfor skal nav hjelpe dere? Det er helt frivillig å få barn. Har dere ikke råd så har dere ikke råd. Anonymkode: f1670...3d6 41
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 Hør med nav om hva slags stønader dere har rett på! Er dere ellers snille og gode? Selvfølgelig går det bra med et barn! Anonymkode: f40d8...cb3 20
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 Minitroll skrev (2 minutter siden): Adopsjon? Vi vil ha vårt eget barn om vi skal ha et barn i hus AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal nav hjelpe dere? Det er helt frivillig å få barn. Har dere ikke råd så har dere ikke råd. Anonymkode: f1670...3d6 Spurte om det var en mulighet da vi veldig gjerne vil ha barn men har ikke økonomi til det Anonymkode: 2d0e6...6c5 1
Diamantdryss Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 (endret) Du kan fint beholde selvom du ikke har en 100% god økonomi. Du har rett på engangsstønad ved fødsel om du ikke har rett på foreldrepenger den er på over 90000 kr barnetrygd vil barne få til det fyller 18 år og ved høye boutgifter kan du søke om bostøtte. Selvom du/dere had gjeld kan dette gå bra også dere har rett til og sitte I gjen med livsoppholdsatsene og det kan gå fint selvom ting er litt vanskelig nå. Det er masse ting en kan kjøpe brukt og ting som gis bort også alt trenger ikke og være nytt Endret 1. mai 2021 av Diamantdryss 17
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi vil ha vårt eget barn om vi skal ha et barn i hus Spurte om det var en mulighet da vi veldig gjerne vil ha barn men har ikke økonomi til det Anonymkode: 2d0e6...6c5 Nei, det er ikke sånn at staten og skattebetalerne sponser de som har tatt dårlige ognuansvarlige økonomiske valg. Anonymkode: 8ff64...755 22
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 Kjærlighet er viktigst for alle barn! Anonymkode: f40d8...cb3 12
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #10 Skrevet 1. mai 2021 De engasjerer neppe barnevern alene kun fordi dere er fattige. Hva er inntekten deres nå og hva er utgiftene deres? Anonymkode: 3ecb7...df4 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #11 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hør med nav om hva slags stønader dere har rett på! Er dere ellers snille og gode? Selvfølgelig går det bra med et barn! Anonymkode: f40d8...cb3 Ja kan høre med de såklart, men tenkte det er mettere å spørre om noen vet det her, tar alltid lang tid hos nav. Ja vi er veldig snille og gode tvers igjennom ellers, kun penger som er båser problem. Nei det går dessverre ikke bra med barn i våres situasjon, vi lever helt på kanten av forsvarlig som vi allerede gjør, hver minste krone er livsviktig Anonymkode: 2d0e6...6c5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #12 Skrevet 1. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Nei, det er ikke sånn at staten og skattebetalerne sponser de som har tatt dårlige ognuansvarlige økonomiske valg. Anonymkode: 8ff64...755 Jo, det ønskes at det skal fødes flere barn i Norge. Og da trenger man å tilrettelegge for at folk skal ha råd til det. Anonymkode: 3ecb7...df4 15
Diamantdryss Skrevet 1. mai 2021 #13 Skrevet 1. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Kjærlighet er viktigst for alle barn! Anonymkode: f40d8...cb3 Dette! Kjærlighet og god omsorgsevne og gi barnet trygghet og gode rammer er noe av det viktigste 10
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #14 Skrevet 1. mai 2021 Usikker på om dere kan få støtte, men verdt å sjekke opp! Med mitt syn på abort ville jeg aldri gjort det. Så alternativt går det an å adoptere bort. Tror dere at dere kan klare det økonomisk? Anonymkode: a4cb2...ad2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #16 Skrevet 1. mai 2021 Diamantdryss skrev (2 minutter siden): Dette! Kjærlighet og god omsorgsevne og gi barnet trygghet og gode rammer er noe av det viktigste Folk som har dårlig økonomi har ofte dårligere livskvalitet og krangler mye. Anonymkode: 01c3c...a36 17
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #17 Skrevet 1. mai 2021 Er du ung? Da hadde jeg tatt abort og fått livet litt mer på stell før en eventuell ny graviditet Anonymkode: ac942...dc3 13
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #18 Skrevet 1. mai 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kjærlighet er viktigst for alle barn! Anonymkode: f40d8...cb3 De trenger faktisk et sted å bo også. Og mat. Klær. Bleier. Barn koster MYE. Anonymkode: 4b103...099 44
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #19 Skrevet 1. mai 2021 Har man ikke råd til barn, så burde man la være å få barn. Hvis man er i tvil om at man kan gi barnet det det trenger, hvorfor gjøre det da? Ego? Barn koster mye av både tid og penger, og helt ærlig - jeg vokste selv opp med foreldre som bekymret seg for økonomien - og det var ikke noe kult å vite at vi ikke hadde mye penger som de andre tilsynelatende hadde, være den som ikke kunne være med på aktiviteter eller som aldri hadde det siste kule fordi familien ikke hadde råd. Og dette er tross alt 15 år siden. Presset på foreldre og unger virker ikke akkurat til å ha blitt noe mindre. Anonymkode: 674e7...aa6 14
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #20 Skrevet 1. mai 2021 Begynn med å ta tak i økonomien, ikke la det sulle å gå! Hvis dere skal ha barn, bør dere være så voksne at dere tar tak i det økonomiske nå med en gang, før dere lurer på om NAV kan hjelpe dere, eller før dere får barn! Selv om NAV hjelper dere, vil dere ha det trangt økonomisk i alle år fremover, hvis dere ikke gjør noe selv! Og så; hva ønsker dere for barnet? At det skal ha en oppvekst uten å lære seg at livet er på en trygd? Eller er barnet mest fordi dere vil ha det, helst uten å måtte ta dere et tak i nakken? Anonymkode: a89fb...e43 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå