Gå til innhold

Jogger fortere på mølla enn ute🤔

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litt rart da jeg jogger en relativt flat sti ute (noe grus/noe skogsti). Jeg jogger 40 sekunder fortere på mølla. Blir mye mer sliten ute også.....Men liker best å jogge ute. Skal der virkelig være slik forskjell? Blir litt demotiveret... Bruker Strava appen ute. 

Anonymkode: 845b1...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kalles luftmotstand. 

I tillegg har du gjerne litt vind ute og små bakker. Alt er ikke flatt. 

Anonymkode: 41bb9...eaa

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Underlaget spiller også inn. Det er tyngre å løpe på grus enn asfalt eller mølle. 

Anonymkode: 41bb9...eaa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Litt rart da jeg jogger en relativt flat sti ute (noe grus/noe skogsti). Jeg jogger 40 sekunder fortere på mølla. Blir mye mer sliten ute også.....Men liker best å jogge ute. Skal der virkelig være slik forskjell? Blir litt demotiveret... Bruker Strava appen ute. 

Nei, det er ikke rart, det er helt normalt. Mølle må jo bære det enkleste i hele verden å løpe på. Ikke behøver man å løfte eller se hvor man skal plassere beina heller.

Du har allerede fått svar på hvorfor det går seinere ute: Luftmotstand, flatt er ikke flatt likevel, tyngre underlag.

Anonymkode: c40e2...326

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jepp. Tok meg lang tid å venne meg til å jogge ute da treningssentrene stengte i fjor. Var så demotiverende at tidene ute var såpass mye dårligere enn på mølla, at det var tyngre, og jeg savnet den kontrollen mølla ga. Men vendte meg fort til det, og nå elsker jeg å løpe ute. 

Anonymkode: e5eb2...f19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 15.25):

Du blir demotivert av 40 sekunder og at treningseffekt er bedre? 

Anonymkode: 62d4b...8cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...