Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Acer
Skrevet

Hvordan ser du for deg eit perfekt samliv saman med en partner. ?    Hvilke kvaliteter  hos en mann  vil du som kvinne  vektlegge i valg av ektefelle / samboer for at du skal bli fornøyd.  ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første bud er å huske at det ikke er noe som heter perfekt, det vil nok alltid være visse ting man må godta siden man tross alt er 2 ulike personer. Såklart fins tilfeller der ting kan være tilnærmet perfekt, kanskje jeg bare har mista litt trua på det 😅

En som er god, snill, setter pris på og viser at han er engasjert i familien sin. En som kan diskutere på en respektfull måte om ting man er uenige i. En som tar sin del av husarbeid og deltar i familietid. En som setter pris på det han har og viser glede. En som godt kan tøyse og tulle, men og være alvorlig når det trengs. 

En som gjerne planlegger litt for framtida, vil dra på turer eller ferier sammen og setter av tid til kvalitetstid. Som også ser viktigheten av egentid/alenetid/vennetid, der begge får dette likevektig. 

Omtenksom, handy (er handy selv, men alltid greit å være to om det), god, barsk, tøysete, hjelpsom, empatisk.. +++ ☺️ 

Anonymkode: 45fb0...6ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er mer opptatt av at den andre har det bra, enn oss selv. Det løser egentlig det meste. Ikke noe husarbeid eller oppgaver som blir dumpet på partneren, da begge tar unna med en gang. Raushet og omsorg når den ene er urimelig, har en dårlig dag, eller er syk. Begge er på tilbudssiden om det er nattevåk, eller en kjip oppgave. 

Ellers er vi begge ganske avslappede mennesker, og finnes ikke sjalu. Så er ikke krangling og uenigheter om overtid, arbeidsreiser, julebord, guttekvelder, og slikt. 

Vi har sammenfallende interesser i livet. Karriere, og fysisk aktivitet er viktig for begge, så begge viser raushet ovenfor den andre på disse områdene. Vi deler interessen for reiser, mat og vin, noe som gir fine felles stunder. 

Vi har felles verdier, når det gjelder politikk, holdninger og religion, så slipper gnisninger på disse områdene. 

Så er det selvfølgelig ulikheter, og ting som kunne vært annerledes. Men bedre, det vet jeg ikke. Det er mulig disse ulikhetene som gjør at forholdet fungerer så godt. 

Anonymkode: d23c5...5fb

• Liker 2
Gjest Nala79
Skrevet

Hvis jeg skulle tørre å drømme litt sånn( ingen er perfekte så det blir drømming) 

En mann som er føles likeverdig.. som  har samme humor, slik at man ler mye sammen. En mann man kan snakke med om ALT, tilogmed filosofere om livet etter døden, liv på andre planeter osv uten å bli " ledd" eller fnyst av. En mann som vil deg det beste og gjør " alt" for deg, slik at du kan gjøre det samme tilbake. En mann som klarer si unnskyld, som er ydmyk til andre mennesker og aldri noengang dømmende eller rasistisk. En som har noe samme interesser som deg ( eller meg blir jo det da 😂) men også noen egne. En som ikke er utro, ikke drikker annet enn på fest, en som respekterer andre mennesker, en som er ærlig og kan fortelle om sine følelser og høre på mine, en som kan gi trøst men som kan tåle og få trøst også. En som er aller mest positiv og blid, som man kan være seg selv med, en som er høflig, takknemlig, men også som syns det er ok å rydde for å få det ok hjemme, som tar sin del, som ikke griner på nesa. En som ikke er klistret til data eller mobil/tv, en som faktisk har og kan lese bøker. En som liker å være sosial og kan ta en kaffe ute , som også trives alene.. en som er trygg og ikke har psykiske lidelser, og en som ikke har rot i sin økonomi. 🙏 

Det er jo lov å drømme, men dette ble altså veldig drøm. 

AnonymBruker
Skrevet

Mitt nåverende samboerskap er veldig bra, å gjør meg godt. Jeg kan endelig være meg selv. Vært i et ekteskap før som ble veldig vanskelig, opolevd løgner og å bli sterkt manipulert, då jeg var veeeeldig på vakt i mitt nåværende forhold. Heldigvis har jeg d veldig bra nå. Min samboer er veldig balansert og en fornuft og kjærlig og trygg mann. Vi kan snakke om alt og jeg føler meg veldig trygg. Vi har ogsa mye lidenskap og sterk kjærlighet, dette gjør at jeg har funnet troen på meg selv igjenn. 

Anonymkode: e897c...985

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mitt nåverende samboerskap er veldig bra, å gjør meg godt. Jeg kan endelig være meg selv. Vært i et ekteskap før som ble veldig vanskelig, opolevd løgner og å bli sterkt manipulert, då jeg var veeeeldig på vakt i mitt nåværende forhold. Heldigvis har jeg d veldig bra nå. Min samboer er veldig balansert og en fornuft og kjærlig og trygg mann. Vi kan snakke om alt og jeg føler meg veldig trygg. Vi har ogsa mye lidenskap og sterk kjærlighet, dette gjør at jeg har funnet troen på meg selv igjenn. 

"så jeg var.. 

Skrevet

For meg er særlig lik humor viktig. Hverdagen kan være slitsom og stressende, det er viktig at vi kan le av ting når det røyner på. I tillegg er det selvfølgelig viktig at vi er enige om hvilke ting vi skal bruke tid og energi og penger på. Det perfekte finnes ikke, så det har jeg aldri lett etter, men en som samboeren min var egentlig det jeg ønska meg. Han kommuniserer bra, vi ler mye, vi krangler også en del, men ingen av oss er langsinte eller husker ting inn i evigheten. Dessuten er han veldig empatisk, og det er jo en bonus i alle situasjoner. 

AnonymBruker
Skrevet

Det perfekte samliv er preget av ærlighet, lojalitet og orientering mot framtida. Det er de tingene jeg har savna mest hos ekser. Jeg tenderer til å tiltrekke meg konflikskye folk som er fulle av hvite løgner. Han jeg dater nå kunne ikke løyet om han fikk betalt for det. Jeg har vært gift før, men uten å ende opp med barn, og jeg ble forlatt. Jeg vil ha en som vet hva lojalitet er. Og som ikke minst elsker meg inderlig. 

Anonymkode: fc5f1...c09

Skrevet

En som ser meg og tar meg for den jeg er og man kan snakke med om alt. Ønsker å bruke masse tid med meg og viser han han elsker meg hver dag. Men også viktig med egne hobbyer og venner. Ikke sjalusi for at man vil være med venner eller reise bort med dem. Sette familien sin høyt. Respektere den andre og hva den mener.

Ta sin del av husarbeidet og vise at han gjør det med glede. Og heldigvis har jeg funnet en mann som har alle disse kvalitetene! 

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg tenker at perfekt er feil å tenke at det skal være, men kanskje heller et godt samliv. 

Tenker at kommunikasjon er det viktigste. For meg er det viktig å kunne snakke om det meste siden det tross alt skal være en av de nærmeste personene jeg har og tenker at det å ha god kommunikasjon er veldig viktig. 

I tillegg til at man ønsker og er villig til å jobbe med ting enn å la ting skure og gå eller forvente at alt skal være bra hele tiden. 

Jeg tenker at det er viktig å være et godt team der man ønsker hverandre gode ting, setter pris på hverandre og løfter hverandre opp. At man har det gøy sammen er også viktig og at tid sammen er noe man ser på som viktig. 

Høres vel ut som en klisjé, men jeg tror det er viktig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...