AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #21 Del Skrevet 1. mai 2021 Pinkee skrev (4 minutter siden): Har du ikke andre problemer ihht å operere nesen enn narkosen, så er det bare å kjøre på. Med mindre du har underliggende sykdommer som gjør at du har økt sjanse for å dø av narkose. Men, da tenker jeg ingen lege går med på kosmetisk operasjon uansett! Når du opererer nese, får du slange ned halsen, og det er en maskin som puster for deg. Og, skulle det skje noe, så er faktisk anestesisykepleier/ lege godt skolert i nødprosedyrer! Det terpes på støtt og stadig! Hmm, jeg har ingen andre underliggende sykdommer enn litt for høyt kolesterol, er forresten tynn fra før så har ingenting med overvekt å gjøre. Men det er vel ingen sykdom heller å ha det? Så man får slange ned i halsen ja 😣Dette var noe av det jeg fryktet mest 😫 Kan man ikke risikere å få brukket tenner og skader på tenne i tillegg da? 😣 Si at noe skulle skje og man ligger der i narkose og maskinen er alt som holder deg i live, hva skjer da? Man kan jo ikke vekke pasienten fra narkosen for å skulle puste selv 😣 Anonymkode: 8d57c...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slitenmamma Skrevet 1. mai 2021 #22 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei har ikke vurdert dette, søkte det opp nå og så at disse som har gjort det ser ut til å ha en fin nesetipp fra før iallfall. Det skal godt gjøres å kunne forandre nesen min kun med fillere dessverre Anonymkode: 8d57c...366 Anbefaler deg å ta kontakt med en kirurg som driver med fillers. Jeg har gjort flere innovative "inngrep" hvor utgangspunktet aldri er like bra som det man ser på før bilder. Har aldri latt noen legge ut bilder av meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #23 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når fikk du den humpen? Jeg BRAKK nesebenet en gang for 6 år siden, fikk en ball rett på og det kom en knekk der. Jeg gikk til lege og fikk henvisning til øre nese hals for å sjekke etter indre skader. Fikk en liiiten bump etter bruddet og den jevnet seg flat igjen etter 14 måneder ca. Nå er nesa mi ca 98% som før, du skal ganske nær for å se det bruddet, men kan kjenne ujevnheten under der som ballen traff fra siden liksom. Han øre nese hals fyren forklarte at ved sånne støt /brudd er den humpen eller kulen en bruskansamling og at kroppen bryter det selv ned over tid ofte. Anonymkode: a152b...960 Fikk den for kun en uke siden. Jeg trodde det skulle gjøre vondt om nesebenet ble brukket? :😯 Det gjør ikke vondt i det hele tatt her bortsett fra at nesen føltes litt øm noen dager etter. Kanskje denne humpen vil bedre seg etter en stund for meg da 😮 men uansett så er jo ikke nesen min så veldig fin fra før heller men humpen var det som ødela alt. Anonymkode: 8d57c...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #24 Del Skrevet 1. mai 2021 Jeg vet ikke om du har lest i denne tråden ts? Mange deler sine erfaringer der. Anonymkode: e3895...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #25 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk den for kun en uke siden. Jeg trodde det skulle gjøre vondt om nesebenet ble brukket? :😯 Det gjør ikke vondt i det hele tatt her bortsett fra at nesen føltes litt øm noen dager etter. Kanskje denne humpen vil bedre seg etter en stund for meg da 😮 men uansett så er jo ikke nesen min så veldig fin fra før heller men humpen var det som ødela alt. Anonymkode: 8d57c...366 Det er nok en hevelse, som kommer til å gå ned etter hvert. Få en lege til å undersøke nesen din i tilfelle det ble et brudd. Anonymkode: e3895...e1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #26 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk den for kun en uke siden. Jeg trodde det skulle gjøre vondt om nesebenet ble brukket? :😯 Det gjør ikke vondt i det hele tatt her bortsett fra at nesen føltes litt øm noen dager etter. Kanskje denne humpen vil bedre seg etter en stund for meg da 😮 men uansett så er jo ikke nesen min så veldig fin fra før heller men humpen var det som ødela alt. Anonymkode: 8d57c...366 En uke, da er det ikke sikkert det er en hump en gang, bare en blodansamling og hevelse etter et slag, du kan jo prøve å ha på is? Det gjorde ikke så vondt når jeg brakk nesa, var overrasket over at den var brukket egentlig. Anonymkode: a152b...960 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #27 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet ikke om du har lest i denne tråden ts? Mange deler sine erfaringer der. Anonymkode: e3895...e1a Takk, skal sjekke den ut Anonymkode: 8d57c...366 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #28 Del Skrevet 1. mai 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Ville dere risikert livet for dette? Jeg tenker også at hvis jeg dør så er jo en narkose relatert død en av de beste dødene man kan få. Men jeg syns jo det er altfor tidlig å dø i en alder av kun 27 år uff ikke lett valg men jeg vet vel med meg selv at det blir å ta denne operasjonen innen 1 års tid.:/ Anonymkode: 8d57c...366 Min tredje hjernehalvdel (google) fant ut at sannsynligheten for å dø av narkose er 6 pr million for kvinner og 12 for menn. Eldre over 70 er mye mer utsatt, så for deg som 27 år gammel kvinne vil jeg gjette at sjansen er 2 per millon, eller 0.0002% prosent sannsynlig. Du har gjort mange ting i livet allerede som er mye mer dødelig. Feks å stå opp. Jeg googlet anesthesia death rate. Apropos sannsynligheter, som du virker lite flink med (jfr ditt spm), har du tenkt på at sannsynligheten for at nesen din er stygg er mye mindre enn du tror? Eller kanskje er den ditt eneste særpreg i et ellers kjedelig/gjennomsnittlig ansikt? Kanskje mister du ditt særpreg? De beste TV-ansiktene er ikke de perfekte, for de er kjedelige, det er ansikter med ett eller annet ved seg som folk husker. Hva hadde Hitler vært uten barten osv. Ok, dårlig eksempel, men du skjønner hva jeg mener. Anonymkode: f5d48...6ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 1. mai 2021 #29 Del Skrevet 1. mai 2021 TS: det er IKKE 50 % sjanse for å dø under narkose. Hvor i all verden får du disse helt syke ideene dine fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #30 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En uke, da er det ikke sikkert det er en hump en gang, bare en blodansamling og hevelse etter et slag, du kan jo prøve å ha på is? Det gjorde ikke så vondt når jeg brakk nesa, var overrasket over at den var brukket egentlig. Anonymkode: a152b...960 Det ser iallfall helt forferdelig ut slik det ble Det var nok til at jeg nå bestemte meg for å gjøre alvor ut av å ta neseoperasjon. Om den ikke hadde blitt sånn den ble for en uke siden så hadde jeg nok avventet det en stund til. Slik det ser ut nå er deprimerende og forferdelig jeg var på konsultasjon for noen måneder siden (før dette skjedde) bare for å forhøre meg litt om hva som kunne gjøres selv om jeg ikke skulle ta operasjonen før maange år (om jeg skulle i det hele tatt) Anonymkode: 8d57c...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #31 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det ser iallfall helt forferdelig ut slik det ble Det var nok til at jeg nå bestemte meg for å gjøre alvor ut av å ta neseoperasjon. Om den ikke hadde blitt sånn den ble for en uke siden så hadde jeg nok avventet det en stund til. Slik det ser ut nå er deprimerende og forferdelig jeg var på konsultasjon for noen måneder siden (før dette skjedde) bare for å forhøre meg litt om hva som kunne gjøres selv om jeg ikke skulle ta operasjonen før maange år (om jeg skulle i det hele tatt) Anonymkode: 8d57c...366 Men det er ikke sikkert at noen vil røre den humpen med det første. Da jeg var på øre nese hals ca 1 mnd etter smellen med ball så sa han rett ut at slik nesa mi ser ut nå så er det ikke en kirurg i verden som vil rote med det, av den grunn at brusken var i ulage og måtte få jevne seg ut selv. Jeg tenkte jo operasjon for å få det bort, men man skal visst vente LENGE, for hadde de begynt å shave av den kulen hos meg, så kunne brusken reagert med å bygge seg verre opp. Skjønner du? Skaden hos meg måtte være "gammel". Men nå er det 6 år siden og kulen er vekk, ingen som kjenner meg kan si at det var noe der en gang, jeg synes nemlig det var jævlig flaut å brekke nesa av en ball så jeg sa det ikke til noen. Forrige uke nevnte jeg noe til min mor om "jah den kulen jeg fikk på nesa for noen år siden" og hun hadde ikke en gang fått med seg at noe med nesa mi endret seg. Anonymkode: a152b...960 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #32 Del Skrevet 1. mai 2021 Kunne du tenkt deg å legge ut bilde av bare nesa? Anonymkode: a152b...960 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #33 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min tredje hjernehalvdel (google) fant ut at sannsynligheten for å dø av narkose er 6 pr million for kvinner og 12 for menn. Eldre over 70 er mye mer utsatt, så for deg som 27 år gammel kvinne vil jeg gjette at sjansen er 2 per millon, eller 0.0002% prosent sannsynlig. Du har gjort mange ting i livet allerede som er mye mer dødelig. Feks å stå opp. Jeg googlet anesthesia death rate. Apropos sannsynligheter, som du virker lite flink med (jfr ditt spm), har du tenkt på at sannsynligheten for at nesen din er stygg er mye mindre enn du tror? Eller kanskje er den ditt eneste særpreg i et ellers kjedelig/gjennomsnittlig ansikt? Kanskje mister du ditt særpreg? De beste TV-ansiktene er ikke de perfekte, for de er kjedelige, det er ansikter med ett eller annet ved seg som folk husker. Hva hadde Hitler vært uten barten osv. Ok, dårlig eksempel, men du skjønner hva jeg mener. Anonymkode: f5d48...6ee Takk for svar. Ja jeg har nok gjort ting som er mer dødelig enn narkose når du sier det 😣 Bare det å kjøre i trafikken på E18 er vel mer risikofylt enn narkose, selv om det ikke virker slik 😣 Jo nesen min er faktisk forferdelig og ikke noe jeg bare innbiller meg. Det at jeg fikk denne humpen ødela alt. Det var ikke rom for så mye som en millimeter forandring på denne nesen som allerede var lang og lite pen nok fra før. Anonymkode: 8d57c...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #34 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men det er ikke sikkert at noen vil røre den humpen med det første. Da jeg var på øre nese hals ca 1 mnd etter smellen med ball så sa han rett ut at slik nesa mi ser ut nå så er det ikke en kirurg i verden som vil rote med det, av den grunn at brusken var i ulage og måtte få jevne seg ut selv. Jeg tenkte jo operasjon for å få det bort, men man skal visst vente LENGE, for hadde de begynt å shave av den kulen hos meg, så kunne brusken reagert med å bygge seg verre opp. Skjønner du? Skaden hos meg måtte være "gammel". Men nå er det 6 år siden og kulen er vekk, ingen som kjenner meg kan si at det var noe der en gang, jeg synes nemlig det var jævlig flaut å brekke nesa av en ball så jeg sa det ikke til noen. Forrige uke nevnte jeg noe til min mor om "jah den kulen jeg fikk på nesa for noen år siden" og hun hadde ikke en gang fått med seg at noe med nesa mi endret seg. Anonymkode: a152b...960 Sant, det er nok lurt å avvente å se en stund til hvordan det blir før man opererer. Men særlig mer enn 12 mnd har jeg ikke lyst å vente 😮 Man legger nok ekstra merke til forandringene selv når man får en kul på nesen som ikke var der før av en skade osv.Det er alltid en selv som ser det best. Anonymkode: 8d57c...366 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #35 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kunne du tenkt deg å legge ut bilde av bare nesa? Anonymkode: a152b...960 Det ser forferdelig ut nå, kanskje jeg kan prøve å finne et bilde av sånn den var for en uke siden FØR jeg fikk denne forferdelig kulen. Anonymkode: 8d57c...366 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #36 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sant, det er nok lurt å avvente å se en stund til hvordan det blir før man opererer. Men særlig mer enn 12 mnd har jeg ikke lyst å vente 😮 Man legger nok ekstra merke til forandringene selv når man får en kul på nesen som ikke var der før av en skade osv.Det er alltid en selv som ser det best. Anonymkode: 8d57c...366 Etter 12 mnd burde nesa di være omtrent bra igjen, etter 14 mnd ble min nesten helt seg selv igjen. Du skal stirre lenge og nøye for å se noe forandringer på den, og jeg hadde et salig brudd. Jeg anbefaler deg å ta masse bilder av nesa di slik den er nå, fra alle kanter og vinkler, lagre de et sted og så tar du nye bilder om feks 6 mnd og sammenligner, for det er ikke sikkert du legger merke til at det blir bedre selv. Jeg er sikker på at den kulen der kommer til å jevne seg ut, jeg fikk et slag på handa en gang og fikk en sånn kul ved ene benet og den gikk bort etter en 3 uker. Anonymkode: a152b...960 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #37 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det ser forferdelig ut nå, kanskje jeg kan prøve å finne et bilde av sånn den var for en uke siden FØR jeg fikk denne forferdelig kulen. Anonymkode: 8d57c...366 Altså, kjære deg, jeg er sikker på at det mest er ille i eget hode.. ikke vær så hard med deg selv ❤ Anonymkode: a152b...960 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #38 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kunne du tenkt deg å legge ut bilde av bare nesa? Anonymkode: a152b...960 Her er ett veldig dårlig bilde av slik det var før kulen kom. Som du ser så er den veldig lang og utstikkende, og en eneste liten antydning til mer klump eller en eneste liten forandring til går absolutt ikke på denne nesen. Da jeg var på konsultasjon for noen måneder siden kun for å forhøre meg sa kirurgen at det kom til å bli en STOR neseoprasjon og ikke kun en enkel liten en pga slik nesen min ser ut 😟 Anonymkode: 8d57c...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #39 Del Skrevet 1. mai 2021 Jeg tror du trenger psykisk behandling uavhengig om du opererer eller ikke. Anonymkode: 682a5...e14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #40 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er ett veldig dårlig bilde av slik det var før kulen kom. Som du ser så er den veldig lang og utstikkende, og en eneste liten antydning til mer klump eller en eneste liten forandring til går absolutt ikke på denne nesen. Da jeg var på konsultasjon for noen måneder siden kun for å forhøre meg sa kirurgen at det kom til å bli en STOR neseoprasjon og ikke kun en enkel liten en pga slik nesen min ser ut 😟 Anonymkode: 8d57c...366 Ehm ja.. basert på dine forklaringer her så jeg for meg en maltraktert nese ala elefantsnabel.. Beklager, men her har du faktisk en dritfin nese, altså stor operasjon for å fikse dette? Vet ikke helt hva jeg skal si, jeg kan ikke se noe galt her for å være ærlig! Anonymkode: a152b...960 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå