AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Det står stadig innlegg i aviser om dritafulle ungdommer under 18 år som i helgene møtes i større grupper og fester, hvor på politiet ber foreldrene hente barna sine og om foreldrene vet hva ungdommen deres gjør på. Dette virker å være en gjenganger, og hvis jeg spør her på KG så er jeg sikker på at 95% av foreldrene her vil si at de har full kontroll på hvor ungdommen sin er, at han/hun ikke fester, at han/hun er aldri full osv. Men dette kan jo ikke stemme - så er dere foreldre som påstår dette, blinde for ungdommen deres? Er dere utsatt for sterk manipulasjon av ungdommen deres og dere tror på alt gullungen deres forteller? Selv om dere har vært ung og dum selv, og vet akkurat hvor manipulerende dere selv var mot deres foreldre igjen når dere var ung ? Har dere glemt deres egen ungdomstid? Eller er din familie helt perfekt? Anonymkode: 77927...ea3 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Har GPS sporing på både ungdommer, mann og katt. Anonymkode: da3dc...5bd 8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 Noen av oss har faktisk greie ungdommer. Som helst spiller fotball på fredagskvelden og synes 06 unger som blir fulle er ganske pinlig. Så ja, jeg vet hvor min 16 åring er. Hvem han er med og hva han gjør på. Anonymkode: 1bc9c...22c 5
Anciol Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 (endret) Ja guttungen min på snart 14 er vanligvis hos onkelen sin(Min storebror) og spiller playstation spill han ikke får spille hjemme:) Og datteren min på snart 13 er hos bestevenninnen i nabohuset eller borte på skoleplassen og driver anime cosplay! Ellers er hun og går på rulleski med morfaren sin:) Endret 1. mai 2021 av Anciol
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 Fordelen med gamingkids er at du alltid vet hvor de er 🤣 Anonymkode: 59388...578 18
Trynemitt Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 Mine er greie, har alltid kontroll på dem. Vil si de er perfekte. Aldri noe problem. Trist å lese om tenåringer som driver rundt fulle. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordelen med gamingkids er at du alltid vet hvor de er 🤣 Anonymkode: 59388...578 Ja Anonymkode: ab647...d21
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 Jeg har en ungdom som er mye mer fornuftig enn jeg var på samme alder. Vedkommende er pålitelig og stabil, og jeg kan stole på det vedkommende forteller. Anonymkode: 6e075...5e4 2
Trynemitt Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordelen med gamingkids er at du alltid vet hvor de er 🤣 Anonymkode: 59388...578 Det er sant. 😄
Malursk Skrevet 1. mai 2021 #10 Skrevet 1. mai 2021 Ja, jeg vet hvor min 15 åring er, og hvem han er sammen med. Nå er han på rommet sitt å gamer, etter å ha vært "snill gutt" hele formiddagen, med besteforeldre på besøk. I går kveld var han ute, med to kompiser. Kom hjem klokka 21.00 - som avtalt. Etter det lå han på sofaen å skravlet med meg som satt i stolen min. Drikking vet han at han blir kjølhalt for, og siden jeg er totalavholds selv så er han ikke vant til å se noe alkohol. Det er jo bare meg og han, vi respekterer hverandre og tar hensyn til hverandre. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja Anonymkode: ab647...d21 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordelen med gamingkids er at du alltid vet hvor de er 🤣 Anonymkode: 59388...578 Min er gamer på vinteren, og sportsidiot på sommeren🤣
norw Skrevet 1. mai 2021 #11 Skrevet 1. mai 2021 Det er nok ganske mange dårlige foreldre der ute som har mistet kontrollen og som heller ikke har fått inn gode holdninger hos barna fra de var små.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #12 Skrevet 1. mai 2021 I familien vår har vi ett krav for at ungdommene skal få lov til å dra ut i helgene: snapmap kartet skal være på. Den yngste er snart 18 og de har alltid hatt på posisjon på kartet Anonymkode: 62f00...e1a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #13 Skrevet 1. mai 2021 Så KG foreldrene sine barn er gullunger som ikke er ute å reker, og ikke drikker. Som jeg skrev i første innlegget, det er så forutsigbart. Alle disse andre ungdommene må tydeligvis stamme fra Mars. Anonymkode: 77927...ea3 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #14 Skrevet 1. mai 2021 Mine er stort sett hjemme og spiller playstation. Når de er ute spiller de fotball, basket eller kjører på sparkesykkel. Er som regel alltid hjemme før kl 21. Skal de sove over hos noen, snakker jeg med foreldrene. Anonymkode: 33ef5...966
Jdz Skrevet 1. mai 2021 #15 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har en ungdom som er mye mer fornuftig enn jeg var på samme alder. Vedkommende er pålitelig og stabil, og jeg kan stole på det vedkommende forteller. Anonymkode: 6e075...5e4 Jeg har inntrykk av at de fleste ungdommer i dag er langt mer fornuftige enn foreldregenerasjonen. Og det drikkes definitivt mindre alkohol blant dagens ungdom. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #16 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så KG foreldrene sine barn er gullunger som ikke er ute å reker, og ikke drikker. Som jeg skrev i første innlegget, det er så forutsigbart. Alle disse andre ungdommene må tydeligvis stamme fra Mars. Anonymkode: 77927...ea3 Kg-foreldre er og blir kg-foreldre 😅 Anonymkode: c0281...18f 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #17 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så KG foreldrene sine barn er gullunger som ikke er ute å reker, og ikke drikker. Som jeg skrev i første innlegget, det er så forutsigbart. Alle disse andre ungdommene må tydeligvis stamme fra Mars. Anonymkode: 77927...ea3 Foreldre uten kontroll ønsker naturlig nok ikke å kommentere i tråder som dette, for å slippe å få kommentert at de er ræva foreldre. Men kan man håpe at de i hvert fall leser og reflekterer over problemstillingen. Anonymkode: 1567c...ca4 11
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #18 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): I familien vår har vi ett krav for at ungdommene skal få lov til å dra ut i helgene: snapmap kartet skal være på. Den yngste er snart 18 og de har alltid hatt på posisjon på kartet Anonymkode: 62f00...e1a Dette er en ekstremt kortsiktig løsning og jeg tror dere har helt glemt hva deres jobb som foreldre faktisk er. Å overvåke dem kan aldri erstatte det å lære dem å ta kloke valg og ta vare på seg selv og ikke minst at dere viser dem tillit. Når man overvåker noen er det akkurat det samme som å si "vi stoler ikke på deg", dere undergraver tilliten mellom dere, og det vet de. Plutselig er de 18 år og kan gjøre akkurat som de vil og dere kan ikke kreve overvåkning lenger, men de har heller ikke blitt utstyrt med det de trenger av fornuft, selvstendighet og tro på egne evner. Dette er et innlegg til skrekk og advarsel. Anonymkode: 5c0c3...895 6
Hannah80 Skrevet 1. mai 2021 #19 Skrevet 1. mai 2021 Noen foreldre tror de kan stole på barna sine. For mange år siden så hadde jeg en kollega som alltid skrøt av de to tenåringsbarna sine. De var så flotte ungdom som aldri rørte alkohol. Og hvis den dagen kom at de ville drikke alkohol, så var hun den første de ville fortelle det til. For de hadde et så åpent og godt forhold. Jeg var ung selv på den tiden. Og jentene hennes traff jeg på omtrent hver helg. Totalt dritings🤭🤭 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #20 Skrevet 1. mai 2021 Hannah80 skrev (16 minutter siden): Noen foreldre tror de kan stole på barna sine. For mange år siden så hadde jeg en kollega som alltid skrøt av de to tenåringsbarna sine. De var så flotte ungdom som aldri rørte alkohol. Og hvis den dagen kom at de ville drikke alkohol, så var hun den første de ville fortelle det til. For de hadde et så åpent og godt forhold. Jeg var ung selv på den tiden. Og jentene hennes traff jeg på omtrent hver helg. Totalt dritings🤭🤭 Haha, samme med faren min, hvis ryktene var sanne. Stakar far, tilliten var ikke fortjent. Men det ble folk av meg likevel, da😁 Anonymkode: 1567c...ca4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå