AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Del Skrevet 1. mai 2021 Har lyst til å plante jordbær i pallekarm på terrassen, men hva kan jeg bruke som bunn (regner ikke med at jeg bør slenge leca og jord rett oppå terrassebordet)? Anonymkode: cecfa...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Del Skrevet 1. mai 2021 Hagesentre har et slags stort plastfat som passer perfekt under, det har vi! Bare pass på at du ikke vanner for mye, da renner det over langs kanten på brettet. Anonymkode: 59f5b...8f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 1. mai 2021 #3 Del Skrevet 1. mai 2021 Disse fra Biltema er de smarteste for der kan du bare sette pallekarmen oppå. De andre jeg har sett, hos bl.a. Plantasjen, krever at du bruker en ekstra ramme nederst for å få pallekarmen til å stå i/på brettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Del Skrevet 2. mai 2021 Kan du ikke bruke vanlige blomsterkasser ? Anonymkode: 25ccf...682 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 2. mai 2021 #5 Del Skrevet 2. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 13.30): Har lyst til å plante jordbær i pallekarm på terrassen, men hva kan jeg bruke som bunn (regner ikke med at jeg bør slenge leca og jord rett oppå terrassebordet)? Anonymkode: cecfa...309 Skaff deg en palle. Pallen passer til pallekarmen du kjøper. Og så legger du en duk som du får på rull og klipper til. Det har de på alle hagesentre. Duken slipper gjennom overskuddsvann. Endret 2. mai 2021 av DEN NAKNE GARTNER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 2. mai 2021 #6 Del Skrevet 2. mai 2021 Leo skrev (På 1.5.2021 den 13.44): Disse fra Biltema er de smarteste for der kan du bare sette pallekarmen oppå. De andre jeg har sett, hos bl.a. Plantasjen, krever at du bruker en ekstra ramme nederst for å få pallekarmen til å stå i/på brettet. Men da har du ikke drenering. Vannet må jo kunne renne ut, ellers råtner hele sulamitten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 2. mai 2021 #7 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 13.32): Hagesentre har et slags stort plastfat som passer perfekt under, det har vi! Bare pass på at du ikke vanner for mye, da renner det over langs kanten på brettet. Anonymkode: 59f5b...8f9 Drenering er påkrevd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 2. mai 2021 #8 Del Skrevet 2. mai 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (24 minutter siden): Men da har du ikke drenering. Vannet må jo kunne renne ut, ellers råtner hele sulamitten. Det er ikke noe problem for det blir ikke helt tett, men man slipper våt jord som ligger som en "klump" på terrassegulvet. Selve pallekarmen står dessuten på kanten av brettet så den står ikke i vann. Jeg bruker uansett først duk i karmen, et lag med leca og så duk oppå lecaen igjen. Fungerer kjempfint! 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Del Skrevet 2. mai 2021 Jeg borra hull i mine plastunderlag Anonymkode: be942...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 3. mai 2021 #10 Del Skrevet 3. mai 2021 Leo skrev (14 timer siden): Det er ikke noe problem for det blir ikke helt tett, men man slipper våt jord som ligger som en "klump" på terrassegulvet. Selve pallekarmen står dessuten på kanten av brettet så den står ikke i vann. Jeg bruker uansett først duk i karmen, et lag med leca og så duk oppå lecaen igjen. Fungerer kjempfint! 😉 Det er mange veier til samme mål. Men jord på terrassegulvet skjønner jeg ikke. Jord går ikke gjennom planteduk. Det er vel ingen som fyrer opp pallekarmer uten duk rett på terrassegulvet - det blir feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 3. mai 2021 #11 Del Skrevet 3. mai 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (3 timer siden): Det er mange veier til samme mål. Men jord på terrassegulvet skjønner jeg ikke. Jord går ikke gjennom planteduk. Det er vel ingen som fyrer opp pallekarmer uten duk rett på terrassegulvet - det blir feil Nei, jorden går ikke gjennom, men det setter farge på gulvet og blir stygt akkurat der karmen står fordi jorden er mer eller mindre konstant fuktig. Det blir selvfølgelig noe fukt under plastbrettet også, men ikke på langt nær like mye og konstant. For plantenes del spiller det neppe noen rolle, men noen terrasseiere er opptatt av slikt! 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #12 Del Skrevet 4. mai 2021 Dette skap bruke under på terasse om du skal plante https://www.plantasjen.no/brett-til-plantekasse-lengde-120-cm-svart-2358034.html Anonymkode: 812fe...301 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå