Petronella83 Skrevet 1. mai 2021 #1 Del Skrevet 1. mai 2021 (endret) Hei kjære KG-damer. I dag har jeg en skikkelig tung dag, etter at ikm meldte sin ankomst for fullt i dag tidlig. Jeg sluttet på p-piller i oktober, og har hatt noen veldig ustabile sykluser etterpå, alt fra 70 til 14 dager. De siste to mnd har det stabilisert seg litt mer, og jeg har fulgt nøye med på eggløsningstester. Det ser ut som jeg får eggløsning rundt CD 10-11, men jeg temper ikke (enda), så jeg vet ikke hundre prosent sikkert om egget slipper. Denne måneden fikk jeg tre klink positive EL-tester på CD 10, før testen ble negativ igjen dagen etter. Jeg tror også at jeg kunne kjenne hvilken side jeg hadde EL på denne gangen, og det har jeg ikke gjort før. Derfor ble jeg veldig optimistisk, og tenkte at NÅ, nå sitter den! Så har jeg ventet, spist Wild Yam og B-vitaminer, pluss alt annet man skal gjøre i dpo-land, og skulle åpne den nye pakken med g-tester fra Babyplan i morgen, søndag, 5 dager før ikm. Så kom altså mensen i dag, og jeg ble ikke gravid denne gangen heller.😔 Jeg er 39 år, og for hver måned det ikke sitter, så føler jeg at håpet svinner. Jeg har vært hos fastlegen og tatt blodprøver, og har ingen mangler. Hun har henvist meg til gynekolog for en grundigere sjekk, men ventetiden er jo så lang.. Jeg ble sjekket i fjor sommer, og da var alt normalt, så jeg hadde aldri i verden trodd at det skulle ta så lang tid å bli gravid. Snakk om være naiv.. Nå sitter jeg bare og angrer for at vi ikke begynte å prøve tidligere. Men jeg traff ikke Den Store Kjærligheten før jeg var 37, og vi ønsket oss jo litt kjærestetid før vi begynte å prøve. Han har også barn fra før, så det var noe med å finne vår plass sammen som en familie før vi skulle få et barn sammen også. Barna hans har jo gjennomgått en skilsmisse, og det har vært viktig for oss at de skulle være klare for dette. Det er de, for de uttrykker stadig at de ønsker seg et lillesøsken. Men nå er jeg skikkelig i kjelleren, og tenker at det kanskje ikke kommer til å skje. Kanskje er jeg rett og slett for gammel, og har for dårlige egg. Jeg vet at det kan ta lang tid å bli gravid, til og med i ung alder, men det er liksom tid jeg føler jeg ikke har. Jeg kommer til å bli over 40 år før jeg evt blir mor, og oddsen blir bare verre og verre jo eldre jeg blir. Og hva hvis vi ville hatt en til? Nei nå er alt bare mørkt, og jeg føler nesten at jeg bare burde gi opp.😞 Hvis vi må i gang med ivf er jo det også en laang prosess, så håpet om å bli gravid ila 2021 ser veldig tynt ut akkurat nå. Etter at vi ble prøvere syns jeg nesten det er komisk å tenke på hvor «redd» jeg har vært for å bli gravid tidligere. Det er jo et særdeles kort vindu hver måned, og utrolig mye som skal klaffe! Lite visste jeg om østrogen, eggløsningsslim og progesteron! Skjønner mer og mer hvorfor folk omtaler barna sine som «mirakler»!😅 Jeg vet egentlig ikke hva jeg forventer av svar her, men kanskje noen har noen kloke ord til meg? Vet at det er mange andre i samme situasjon, som prøver og prøver og møter skuffelse etter skuffelse..så kanskje vi kan trøste hverandre litt? Endret 1. mai 2021 av Petronella83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Del Skrevet 1. mai 2021 Jeg føler virkelig med deg, og vil bare be deg om å ikke gi opp! Det er så mange måter å nå mål på, og for dere som har prøvd i over 6 måneder og med din alder så har dere rett på offentlig hjelp. Grip den muligheten, det er så mange ting som kan prøves før IVF, som hormoner og ulike preparater for å øke sjansene, booste eggløsningene, jevne ut syklusen.. Ellers er det fint å være på forumet her og lese om andres erfaringer, det åpner opp for hvilke muligheter som finnes. Kan også anbefale serien "når storken flyr forbi" på NRK, som ble både en trøst og øyeåpner for meg når jeg hadde det tungt og ting ikke klaffet. Anonymkode: a811e...c0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Del Skrevet 1. mai 2021 Støtter hun over her, det er bare å fortsette å prøve. Ikke gi opp. Samtidig kan du ta noen runder med deg selv, for å få bare er ingen selvfølgelighet heller ikke for de unge. Forbered deg på at det kanskje ikke blir og at du skal ha det bra med deg selv og i forholdet ditt med/uten barn ❤️ Anonymkode: 20862...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 1. mai 2021 #4 Del Skrevet 1. mai 2021 Alt for mye vitenskap for min del, har du sexy undertøy...og virker mannen? Men du spurte vel ikke meg....? ( Hei kjære KG damer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella83 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg føler virkelig med deg, og vil bare be deg om å ikke gi opp! Det er så mange måter å nå mål på, og for dere som har prøvd i over 6 måneder og med din alder så har dere rett på offentlig hjelp. Grip den muligheten, det er så mange ting som kan prøves før IVF, som hormoner og ulike preparater for å øke sjansene, booste eggløsningene, jevne ut syklusen.. Ellers er det fint å være på forumet her og lese om andres erfaringer, det åpner opp for hvilke muligheter som finnes. Kan også anbefale serien "når storken flyr forbi" på NRK, som ble både en trøst og øyeåpner for meg når jeg hadde det tungt og ting ikke klaffet. Anonymkode: a811e...c0d Ja, og det håper jeg at gynekologen kan hjelpe meg med. Men har ikke fått time før ut i sommerferien, og det føles så uendelig lenge til😔 Takk for støtte!😘 Har ikke sett «når storken flyr forbi» enda, for jeg har ikke følt meg sterk nok. Men skal prøve å kvinne meg opp til det! Klaffet det for deg til slutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella83 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 1. mai 2021 ABM skrev (4 minutter siden): Alt for mye vitenskap for min del, har du sexy undertøy...og virker mannen? Men du spurte vel ikke meg....? ( Hei kjære KG damer) Hehe, å jada. Ikke for at jeg trenger det, vi er fortsatt nyforelska!😉 Og ja - mannen virker😄 Joda, spør alle som vil svare jeg!😇 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella83 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Støtter hun over her, det er bare å fortsette å prøve. Ikke gi opp. Samtidig kan du ta noen runder med deg selv, for å få bare er ingen selvfølgelighet heller ikke for de unge. Forbered deg på at det kanskje ikke blir og at du skal ha det bra med deg selv og i forholdet ditt med/uten barn ❤️ Anonymkode: 20862...994 De rundene er tatt for lenge siden, tro meg. Jeg var forberedt på det i mange år, og hadde innfunnet meg med det også, selv om håpet om å treffe en å få barn med fortsatt levde. Når Drømmemannen plutselig dukket opp, gikk det fra å bli håp til å faktisk bli en mulighet, men vi har jo dårlig tid pga alderen min. Vi kommer til å ha det bra vi, og mannen har to flotte barn fra før som gir meg mye glede, men ønsket om egne barn har aldri vært så sterkt som nå. Så hvis det nå skulle vise seg å ikke gå så må jeg nok ha lang tid på å komme meg over den sorgen. Takk for støtte❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 1. mai 2021 #8 Del Skrevet 1. mai 2021 Hei. Jeg skjønner at dette er tøft for dere, samtidig har dere ikke prøvd så veldig lenge. Enn sier at graviditet skal ca oppstå innen 1 år, hos par som er friske begge to. Dere har prøvd ca et halvt år. Dere må prøve 1 år før dere kan få hjelp fra det offentlige. Det er en ting som slår meg når du forteller om de lange og ustabile sykluser som du har. Det kan være tegn på feks manglende eggløsning og det gjør det derfor mer vanskelig å bli gravid. Har du blitt sjekket for om du har sykdommen pcos? (Cyster på eggestokkene). Dette kan feks sees hos gynekolog via innvendig ultralyd. Det kan hende du må utføre en slik undersøkelse på et sted hvor de er eksperter på kvinnesykdommer. Tenker også det kan være lurt at du googler Pcos, og ser om du kan kjenne deg igjen i symptomene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #9 Del Skrevet 1. mai 2021 Petronella83 skrev (22 minutter siden): Ja, og det håper jeg at gynekologen kan hjelpe meg med. Men har ikke fått time før ut i sommerferien, og det føles så uendelig lenge til😔 Takk for støtte!😘 Har ikke sett «når storken flyr forbi» enda, for jeg har ikke følt meg sterk nok. Men skal prøve å kvinne meg opp til det! Klaffet det for deg til slutt? Å, er det så lang ventetid?😕 Tja, jeg klarte å bli gravid etter å ha prøvd siden august, men spontanaborterte kort tid etter. Og så ble jeg gravid igjen rett etter, men nå 20 dager etter IKM så finner de ikke babyen min på UL, og det ser ikke bra ut.. Anonymkode: a811e...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella83 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 1. mai 2021 tussi84 skrev (8 minutter siden): Hei. Jeg skjønner at dette er tøft for dere, samtidig har dere ikke prøvd så veldig lenge. Enn sier at graviditet skal ca oppstå innen 1 år, hos par som er friske begge to. Dere har prøvd ca et halvt år. Dere må prøve 1 år før dere kan få hjelp fra det offentlige. Det er en ting som slår meg når du forteller om de lange og ustabile sykluser som du har. Det kan være tegn på feks manglende eggløsning og det gjør det derfor mer vanskelig å bli gravid. Har du blitt sjekket for om du har sykdommen pcos? (Cyster på eggestokkene). Dette kan feks sees hos gynekolog via innvendig ultralyd. Det kan hende du må utføre en slik undersøkelse på et sted hvor de er eksperter på kvinnesykdommer. Tenker også det kan være lurt at du googler Pcos, og ser om du kan kjenne deg igjen i symptomene. Hei og takk for svar. Neida, du har helt rett i at vi ikke har prøvd så lenge. Men det er der min etterpåklokskap og egentlig uvitenhet også kommer inn, for da jeg var til GU hos spesialist i fjor sommer og fikk bekreftet at alt var i orden, så tenkte jeg at vi kunne begynne å prøve i løpet av høsten og at jeg da ville bli gravid og få barn i løpet av 2021. Hadde jeg visst det jeg vet nå hadde vi satt i gang prøvingen i fjor vår. Jeg har ikke pcos, for dette ble sjekket i fjor. Har heller ingen symptomer på det. Har en venninne som har det, og de strevde voldsomt med å bli gravide, og måtte til slutt gjennom ivf. Så jeg skjønner hvorfor du tenker på det. Jeg har også undret meg veldig over de ustabile syklusene, men tenker det har noe med p-pillebruken min å gjøre. Gikk på det i ganske mange år, kun med noen få avbrudd på noen måneder her og der. Hadde bare ikke trodd det skulle gå så lang tid å komme i stabil syklus. De gangene jeg har hatt noen måneders opphold har jeg hatt mensen med jevne mellomrom, og aldri tenkt på at det kunne være noe galt. Mens nå, når jeg skulle begynne å prøve, så har syklusen vært totalt uforutsigbar.😕 Hadde som nevnt i HI store forhåpninger denne mnd, etter litt mer stabilitet, og gikk derfor helt i kjelleren da mensen kom i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella83 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å, er det så lang ventetid?😕 Tja, jeg klarte å bli gravid etter å ha prøvd siden august, men spontanaborterte kort tid etter. Og så ble jeg gravid igjen rett etter, men nå 20 dager etter IKM så finner de ikke babyen min på UL, og det ser ikke bra ut.. Anonymkode: a811e...c0d Ja, og jeg ringte de for å høre om jeg kunne få time litt før, men da sa de at det er ekstra lang ventetid nå pga covid.. Ååh nei... det må være en fryktelig påkjenning! Krysser alt jeg har for at de har sett feil og at alt går bra!!❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 1. mai 2021 #12 Del Skrevet 1. mai 2021 Petronella83 skrev (30 minutter siden): Hehe, å jada. Ikke for at jeg trenger det, vi er fortsatt nyforelska!😉 Og ja - mannen virker😄 Joda, spør alle som vil svare jeg!😇 Da er det klart løpet ikke er kjørt! Bare å gønne på det👍😉...og lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella83 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 1. mai 2021 ABM skrev (17 minutter siden): Da er det klart løpet ikke er kjørt! Bare å gønne på det👍😉...og lykke til! Håpet er jo at det skal gå til slutt.. men man blir fryktelig motløs innimellom. Tusen takk for det!😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selma89 Skrevet 1. mai 2021 #14 Del Skrevet 1. mai 2021 (endret) Petronella83 skrev (38 minutter siden): Ja, og jeg ringte de for å høre om jeg kunne få time litt før, men da sa de at det er ekstra lang ventetid nå pga covid.. ❤️❤️ Alt korona skal påvirke.. så frustrerende. Fortsett å kos dere og prøv å hold det lystbetont, ingen vits i å bebreide seg selv pga at dere ventet. Masse lykke til ❤️ Endret 1. mai 2021 av selma89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 1. mai 2021 #15 Del Skrevet 1. mai 2021 Petronella83 skrev (30 minutter siden): Håpet er jo at det skal gå til slutt.. men man blir fryktelig motløs innimellom. Tusen takk for det!😊😊 Du kan gi opp når du er 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella83 Skrevet 2. mai 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 2. mai 2021 ABM skrev (20 timer siden): Du kan gi opp når du er 49 Ja, da skal jeg gi opp!😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 2. mai 2021 #17 Del Skrevet 2. mai 2021 (endret) Petronella83 skrev (21 timer siden): De rundene er tatt for lenge siden, tro meg. Jeg var forberedt på det i mange år, og hadde innfunnet meg med det også, selv om håpet om å treffe en å få barn med fortsatt levde. Når Drømmemannen plutselig dukket opp, gikk det fra å bli håp til å faktisk bli en mulighet, men vi har jo dårlig tid pga alderen min. Vi kommer til å ha det bra vi, og mannen har to flotte barn fra før som gir meg mye glede, men ønsket om egne barn har aldri vært så sterkt som nå. Så hvis det nå skulle vise seg å ikke gå så må jeg nok ha lang tid på å komme meg over den sorgen. Takk for støtte❤️ Dere er fortsatt innenfor normalen, men siden du har høy alder (fertilitetsmessig) så er det ingen grunn til å vente med IVF. Jeg ville gått privat, du er litt for voksen til å kaste bort tid i det offentlige først. Kjøp en pakke med 3 forsøk, og så kan dere søke offentlig etter det. Om jeg ikke husker feil er grensen 39 år i Oslo (altså for sent å søke) og 41 eller 42 i Porsgrunn/andre offentlige klinikker. Hadde nok gitt det en 2-4 år før jeg hadde kastet inn håndkleet for godt altså. Endret 2. mai 2021 av Fnuggolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå