Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid, og fremdeles i første trimester. Jeg opplever at jeg blir sliten og puster tungt bare av å gå helt vanlig. Er dette normalt? Jeg må jo si jeg ser litt mørkt på det om det er så tungt allerede nå 😂 Hvordan skal det gå etterhvert som magen blir større og større?  Jeg skal ikke påstå at jeg har så god kondis fra før, men dette synes jeg var litt spesielt? Hilsen småbekymret førstegangsgravid.

Anonymkode: eaacf...03f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig, det går over. Og så kommer det tilbake 🤣 

jeg følte meg som en hval i første trimester, og nå i andre er jeg i superform (nesten bedre enn før graviditeten, sikkert pga ekstra blod og lungekapasitet 🤣). 

Når magen blir større blir det nok tyngre igjen ☺️

Anonymkode: a028b...6ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig, men også et veldig vanlig  tegn på jernmangel, som mange gravide får. Dette sjekkes på blodprøvene også får du beskjed av legen om du trenger tilskudd (eller sjekke nivå selv, hvis du har sløv lege) :) Les mer her https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-gode-rad/jern-og-svangerskap/

Jeg hadde fint jernnivå før graviditeten og i første trimester, men da vi tok nye blodprøver rundt uke 26 hadde jeg plutselig kjempelavt 🙈

Anonymkode: b0b8b...fd9

Skrevet

Det er helt normalt som andre sier her. Er mye som skjer i kroppen i første trimester.

Tar du gravidvitaminer? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...