AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Jeg har termin nå i mai og har virkelig hatet å gå gravid. Jeg og samboer ønsker så inderlig mange barn og jeg føler jeg hvertfall må ha to for å kunne være fornøyd. Men jeg gruer meg veldig til å være gravid igjen og har lyst til å få det unnagjort så fort som mulig. Vi har snakket litt om å kanskje prøve på nummer to til neste sommer.. altså 1 år etter fødselen til han som kommer nå. dere som har blitt gravid igjen så kjapt etter forrige fødsel, hvordan gikk det? Var det krevende psykisk eller fysisk? Eller gikk det ganske fint? er det feks bedre å gjøre det litt kjapt mens kroppen er i modus heller en å vente lenge? Anonymkode: 95854...37b
Lorieen Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Jeg ble gravid med nummer 3 nøyaktig ett år etter nr 2 ble født. Det gikk kjempefint. Fin form og rask, enkel og ukomplisert fødsel.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har termin nå i mai og har virkelig hatet å gå gravid. Jeg og samboer ønsker så inderlig mange barn og jeg føler jeg hvertfall må ha to for å kunne være fornøyd. Men jeg gruer meg veldig til å være gravid igjen og har lyst til å få det unnagjort så fort som mulig. Vi har snakket litt om å kanskje prøve på nummer to til neste sommer.. altså 1 år etter fødselen til han som kommer nå. dere som har blitt gravid igjen så kjapt etter forrige fødsel, hvordan gikk det? Var det krevende psykisk eller fysisk? Eller gikk det ganske fint? er det feks bedre å gjøre det litt kjapt mens kroppen er i modus heller en å vente lenge? Anonymkode: 95854...37b Få ut førstemann og se hvordan det går først 😊 Anonymkode: 385c9...b8e 3
Marisana Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 Min var 18 måneder da jeg ble gravid igjen. Jeg synes det var beintøft, jeg var helt utslitt store deler av svangerskapet. Fødsel gikk lettere men dette er jo veldig forskjellig fra person til person, noen takler det veldig fint. Kom deg gjennom denne fødselen først, og den påfølgende barseltiden før dere begynner å planlegge nummer to, det er mitt tips Lykke til med fødsel
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har termin nå i mai og har virkelig hatet å gå gravid. Jeg og samboer ønsker så inderlig mange barn og jeg føler jeg hvertfall må ha to for å kunne være fornøyd. Men jeg gruer meg veldig til å være gravid igjen og har lyst til å få det unnagjort så fort som mulig. Vi har snakket litt om å kanskje prøve på nummer to til neste sommer.. altså 1 år etter fødselen til han som kommer nå. dere som har blitt gravid igjen så kjapt etter forrige fødsel, hvordan gikk det? Var det krevende psykisk eller fysisk? Eller gikk det ganske fint? er det feks bedre å gjøre det litt kjapt mens kroppen er i modus heller en å vente lenge? Anonymkode: 95854...37b Hvis du nå har termin med første barnet og allerede synes graviditeten var tung selvom du ikke hadde noen andre barn å ta vare på mens du var gravid, Da ville jeg heller ventet noen år. For det å gå gravid mens man har ett lite barn DET ER TUNGT.. mye mye tyngre enn å være gravid uten barn... Anonymkode: ac1a0...f75 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 Jeg er 17 uker på vei med nr 2, og nr 1 er 13 måneder nå. Og kan si det at det er mye tyngre å gå gravid når en har en liten en som skal holdes styr på i tillegg. Til nå så har heldigvis dette svangerskapet vært lettere enn det første, da jeg ikke har vært så dårlig. Men det kommer nok bare til å bli tyngre og tyngre jo lenger på vei jeg blir, men det blir nok overkomlig. Nr 1 har heldigvis begynt i barnehagen til nr 2 kommer 😊 Anonymkode: 6ea65...4c3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 Ble gravid nøyaktig ett år etter førstemann kom. Førte svangerskap var lett frem til uke 34, da ble det tyngre. Dette svangerskapet har heller ikke vært så vanskelig, men fikk raskere vondt i ryggen og bekken og ble 100 sykemeldt siste trimester. Mitt råd, ikke bestem deg på forhånd. Se hvordan det går med første. Det er ikke bare bare å gå gravid og springe etter en vilter 1,5 åring, som har kommet i trassalder. Heldigvis kan pappa avlaste mye. Det kjenner jeg er et must når man får to så tette barn.. Anonymkode: 9ff69...f43
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 Testet positivt på 1-årsdagen til eldste. Det var beintøft. Svangerskapet var tyngre, jeg fikk langt kraftigere bekkenløsning enn med første, slet med å bevege meg og måtte gå på krykker de siste par månedene. Var trøtt og sliten, og hadde utrolig dårlig samvittighet ovenfor 1,5-åringen som ikke forstod noe. Og etter fødsel (fødselen var enkel og den fineste jeg har hatt), så må jeg innrømme at det gikk i ett og jeg husker veldig lite fra det første året. Jeg var rett og slett utslitt. Fikk tredjemann 6 år senere, atpåklatt, og det var et enklere svangerskap og langt mindre utmattende, til tross for at jeg var eldre, i full jobb og hadde to større barn å følge opp. Mitt råd: ta ett barn av gangen, se hva det er før du bestemmer deg! Anonymkode: 4ebc9...598
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 Jeg ble gravid måneden før første fylte ett. For meg ble andre svangerskap lettere, jeg var skikkelig dårlig første gang. Den første tiden etter at nr. to ble født hadde jeg voldsomt dårlig samvittighet og var en del lei meg. Jeg følte at jeg ikke strakk til for begge barna, og at jeg hadde sviktet storesøster ved å få lillesøster og sviktet lillesøster ved å ikke kunne gi henne samme oppmerksomhet som storesøster fikk. Nå er den minste 1,5, og jeg syns det er og har vært veldig fint. Vi har to ganske rolige barn uten noen spesielle plager. Så det med å se an hvordan det blir med første barn og hva man føler når det første året er gått, tenker jeg er lurt. Kvalme og oppkast i første svangerskap, og den eldste som gråt og gråt mens jeg holdt den nyankomne babyen, har vært det desidert vanskeligste for min del, alt annet til nå tenker jeg tilbake på med en god følelse. Anonymkode: 00445...94e
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #10 Skrevet 1. mai 2021 Jeg ble gravid igjen da baby var 4 mnd og 3 uker. Gravditeten er helt lik den forrige, og dette kommer nok til å bli utrolig slitsomt, men vi er også veldig glade. Anonymkode: b0704...ee3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 Ikke nøyaktig ett år her, men tette blir de. Er halvveis gjennom svangerskapet når lille blir 1 år. Så langt går det bra, men det kan jo snu. De første ukene var tøffe, kvalm døgnet rundt og spydde jevnt gjennom hele dagen. Satt på gulvet og lekte med baby med bøtten ved siden av meg. Men etter at kvalmen ga seg har formen vært upåklagelig. Tror tiden etterpå blir tøff da, siden jeg nok må belage meg på tandemamming og ikke vet hvordan baby blir. Lille sover gjennom natten og har gjort det hele veien, men det er jo ingen selvfølge. Men hvis søvnen går greit på begge to, så skal det nok gå bra uten noe særlig til avlastning. Vi er vant til å klare oss selv. Anonymkode: 8ab67...f4e
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #12 Skrevet 2. mai 2021 Joda, eller.. Gravid og gravid nøyaktig på 1 årsdagen ble jeg ikke. Men ifølge mens-syklusen var siste mens rundt 1-årsdagen til nr 1, og jeg sto med positiv test i hendene 1 mnd senere. Det var ikke planlagt, jeg og bf var allerede utslitt etter første året med nr 1 som var kolikk-barn, jeg hadde vært fødselsdeprimert (mest sannsynlig han òg, var iallefall ikke mye hjelp å få..) og nr 2 var ikke i tankene våre engang. Likevel brettet jeg opp armene og lot det stå til. Da nr 2 var rundt 6 mnd gammel flyttet jeg og barna ut så jeg slapp å ha 3 barn i hus 😅👏 Svangerskapet var tøft, men jeg var ikke i form fra før av. Men skjønner fortsatt ikke hvordan jeg orket det dengang da. Anonymkode: b1657...088
Arkana Skrevet 3. mai 2021 #13 Skrevet 3. mai 2021 Jeg ble gravid med nr 3 13 mnd etter andre fødsel. Det var helt uproblematisk. Ble gravid på første forsøk og på tross av kvalme første trimester og grusom halsbrann halve svangerskapet var det et bra svangerskap (mye lettere enn det forrige). Jeg hadde masse energi og var i veldig god form. Eldstemann var da i barnepark mens jeg var hjemme med yngste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå