Gå til innhold

erfaringer med yasmin?

Er du fornøyd med yasmin?  

1. 1. Er du fornøyd med yasmin?

• Nei, jeg vil ikke anbefale yasmin
      3
    • Ja, jeg er kjempefornøyd
      4

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har bestemt meg for å slutte med p-sprøyten nå. Har hørt det er så vanskelig å bli gravid etter å ha brukt den. Nå lurer jeg litt på hvilket p-pillemerke jeg skal velge. Har hørt mye positivt om yasmin. Hvilke erfaringer har du med dette merket? Vil gjerne vite om dere merket bivirkninger som vektøkning, nedsatt lyst osv. :cry: (Vet dette har vært tatt opp en del ganger før, men...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker selv Yasmin, og mine erfaringer med den, er bare positive. :P

Skrevet

Jeg ble deprimert og humørsyk av Yasmin :o Hadde ingen fysiske bivirkninger, bortsett fra mer regelmessig mens (uten smerter :D )!

Byttet til Trionetta for noen måneder siden, den fungerer bedre på meg enn Yasmin.

Skrevet

Hei!

Jeg bruker Yasmin, og har bare positivt å si om denne. Har ikke hatt vektøkning i forbindelse med bruken. Har ikke disse PMS spenningene med oppblåsthet og ømme bryster, har regelmessig og smertefri mens. Det er også enkelt å hoppe over mensen med disse pillene og ta to -tre brett uten opphold.

Eneste minus med pillene, er at de er dyrere enn andre merker.

Anbefaler iallefall disse jeg da. Tidligere har jeg prøvd Marvelon, Synfase og Trionetta, samt minipiller (men da ble jeg gravid....).

Lykke til med valget!

Skrevet

Takk for svar! Flere som har erfaringer? Lurer litt på hvordan pillene er med hensyn til humørsvingninger også.

Gjest ragnhils ikke innlogget
Skrevet

Jeg brukte Yasmin i 6 mnd etter at jeg sluttet med p-sprøyte, nettopp fordi jeg hadde hørt det samme som deg :-)

Jeg opplevde ingen vektøkning (kanskje en liten nedgang), hadde veldig regelmessig mens uten småblødninger - og sånn sett var jeg veldig fornøyd. Hvis noe kan sies å være negativt må det være at i perioden jeg brukte Yasmin var jeg til tider veldig agressiv, og til tider ganske langt nede humørmessig. Sånn sett var det bare deilig å slutte med piller!

Jeg har veninner som er velidg fornøyde med yasmin, så det beste rådet jeg kan gi er at du må prøve. Hvis du ikke blir fornøyd, så er det jo bare å bytte til et merke du kjenner!

Skrevet

Når tok du den første pillen etter å ha sluttet med sprøyten? Er det riktig å begynne 3 mnd etter du tok siste sprøyta. Tror ikke jeg skal satse på å vente til mensen kommer tilbake. Det kan jo ta sin tid. Har ikke hatt det på over to år jeg.

Skrevet

Jeg tok den første pillen når jeg egentilg skulle ha satt ny sprøte. Virkningen er jo garantert i 3 mnd, og selv om det kan være vanskelig å bli gravid etter å ha brukt p-sprøyta, så er det noen som skyter blink på første forsøk - så hvis du ikke vil ha barn enda, anbefaler jeg deg å gjøre som meg. (uansett hvilken pille du velger)

Som jeg nevnte tidligere i dag, så hadde jeg regelmessig mens når jeg brukte Yasmin - og jeg har jammen meg regelmessig mens uten også :-) Så nå går jeg rundt og er like spent hver mnd, men har selvfølgelig i bakhodet at p-sprøyte kan gjøre det litt vanskeligere å bli gravid. (når det er sagt, så sa min lege at det er usikkert om de som har problemer med å bli gravide etter p-sprøyte bruk ville hatt problemer uansett - men hun trodde kanskje at det var tilfelle)

Skrevet

Har begynt med Yasmin etter å ha gått på sprøyten en stund. Har ikke opplevd noen bivirkninger, men det har jeg heller ikke gjort på noen andre merker..

Det var dette merket jeg fikk anbefalt i forhold til vektøkning, dvs ingen vektøkning :wink:

Skrevet

jeg tålte ikke yasmin, fikk hormonelt betinget eksem i ansiktet av den og så ikke ut! :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...