Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Magemusklene mine har ikke trukket seg sammen nå 2 mnd etter fødsel. De grodde aldri helt sammen etter første fødsel, men synes det er adskillig større diastase nå. 

Bør jeg gi det tid eller er det noe som hjelper på å trekke de sammen? 

Anonymkode: 80ccd...9ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gi det tid. Tok ganske lang tid for min del. 

Anonymkode: c20ad...eed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei

Magemusklene mine har ikke trukket seg sammen nå 2 mnd etter fødsel. De grodde aldri helt sammen etter første fødsel, men synes det er adskillig større diastase nå. 

Personlig så har ikke mine vokst sammen ennå. Mine har stort nok mellomrom til at jeg har en "pose" som henger og slenger, og som det aldri er mulig å trene bort. Jeg fikk beskjed om at det er pga delte magemuskler. Fikk beskjed om at man kan prøve en spesifikke øvelse, slik at de kan trekke seg sammen, men har funnet ut i ettertid at det heller ikke har en virkning.

Det har nå gått snart 2 år siden min fødsel. Det eneste som vil fungere er et inngrep for å sy dem sammen igjen. (Operasjon).

Hvis jeg får en baby til neste år (som er drømmen), så vil jeg operere meg i tiden etter kroppen min er klar.  Jeg regner ikke med at nr.2 vil snurpe sammen musklene igjen, selvom det hadde vært en drøm 😜

Det er kun 2 mnd siden du fødte, ting kan selvsagt skje. Jeg har ikke 2 barn, men jeg ser ikke for meg at de vil gro tilbake helt denne gangen heller. Så dessverre er nok den eneste løsningen et inngrep for deg også. De sier at det er kjempe ukomplisert inngrep, men det koster jo en del penger.... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, du bør gi det litt tid, to måneder er ikke så veldig lenge.

Det eneste som hjelper på å trekke dem sammen er operasjon. Du vil høre noen her og der legge ut om sånn og sånn øvelse, men det virker ikke, og kan i noen tilfeller gjøre det verre. Når man har diastase bør man egentlig unngå mageøvelser som trener de rette magemusklene, fordi man bare øker trykket fra magen og presser dermed musklene mer fra hverandre. Ofte så vil du også kjenne at det føles funky hvis du prøver. 

Eneste måte å bli kvitt det er operasjon, dessverre. 

Anonymkode: 96915...5b2

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen 😊 hvis det ikke blir flere barn, og magen ikke blir finere, og jeg holder meg i den formen jeg er nå, så kan det blir et alternativ med operasjon ja😊

Får bare gå turer og være normalt aktiv 😊 godt å høre at ingen øvelser hjelper, da slipper jeg det hodebryet 😂

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo sikkert likevel lurt å trene kjernemuskulaturen av andre grunner da, f.eks for å unngå ryggplager.

Anonymkode: 7e514...dc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...