Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal opereres og bli sykmeldt om en stund.

I en periode etter blir jeg sykmeldt. Sånn ligg på sofaen og gjør ingenting sykmeldt.

Syns daytrading høres litt sånn underholdende ut.

Tenker ikke å bruke store summer på dette.

Tenkte å bare prøve med 2 500. Som jeg så en sånn tjeneste opererte med som minstebeløp. Fult klar at 64% tapper på dette. Så tror ikke jeg skal bli rik.

Men tipps til gode apper som er lette og bruke. Og lette å få restbeløpet utav ved slutten av den uka eller 2 jeg setter av til dette.

Anonymkode: 75d0c...a78

Gjest Airman
Skrevet

Du kan åpne en trenings konto hos cmc market. Der kan du lære deg opp uten å bruke penger. Ellers er det kun veldig dyktige som driver med dette, vanlige folk taper penger. 85 % taper. Det sier litt. Men har du forståelsen av det så vinner du

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke tjenester som Robinhood i Norge. Som gjør at man kan trade gratis. 

Hver trade vil koste deg 30-50 kroner. Altså 30-50 kroner per kjøp og 30-50 kroner per salg. Kjøper du to aksjer og selger de igjen samme dag har du gjort fire handler. Bare i kurtasje kan dette koste deg 200 kroner. Som er nesten 10% av hele investeringsbeløpet ditt.

Du skal altså treffe ganske godt for at dette skal lønne seg. 

Husk også at du ikke kan handle aksjer på Euronext Growth på aksjesparekonto. Det vil si at hver handel utløser skatteplikt. 

Anonymkode: d3d2e...6a2

AnonymBruker
Skrevet

Daytrading er vanskeligere idag enn det var før. Det er mange bots på markedet, og de tenker bedre og raskere enn en daytrader.

Anonymkode: ba4d2...0a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver ikke med daytrayding, men pga kjedsomhet og det at jeg hadde litt sparepenger satte jeg noen lapper på krypto(2 ulike coin). 

logger inn via vipps, og det er superenkelt å følge med. tok nettopp ut overskuddet, og lar innskuddet stå. det er kurtasje på all handel, og selvsagt 22% skatt.

jeg har råd til å tape desse pengene, derfor tør jeg handle krypto. anbefaler ikke dette, bare skriver hva som ble kjekkest for meg ang daytrayding. appen til nordnet fungerte aldri for meg, så gav opp den. ellers sparer jeg mest i passive (gjesp) indeksfond😅

Anonymkode: cf5f8...b5c

AnonymBruker
Skrevet

Om du skal drive med daytrading så må du for det første bestille sanntid på børsen. F.eks i Sbanken koster sanntidsinformasjon 99 kr per måned. Hvis du ikke bestiller sanntid så vil informasjonen du ser i nettbanken være 15 minutter forsinket og ting kan endre seg fort på børsen. Det er vanlig at ting går litt opp og ned i løpet av en dag.

I tillegg så kommer det da kurtasje på toppen av dette for hvert kjøp og salg som du gjennomfører. Meg bekjent så er det Nordea som har den laveste kurtasjen på aksjesparekonto, men samtidig så vil det fortsatt koste seg litt. I Sbanken (som jeg bruker) koster det 49 kr for handel som gjennomføres. Om du skal bare investere 2.500 kr så tenker jeg du er dømt til å tape penger fra starten av :) 

Og som AB nevner, så vil alle kjøp og salg på Euronext Growth utløse skatteplikt dersom du får gevinst ved salg. :) 

Anonymkode: 691f7...da5

• Liker 1
Skrevet

Lykke til, du skal konkurrere mot roboter som tenker 10000 ggr. raskere enn deg pluss de smarteste gutta på Wall str.

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Skal opereres og bli sykmeldt om en stund.

I en periode etter blir jeg sykmeldt. Sånn ligg på sofaen og gjør ingenting sykmeldt.

Syns daytrading høres litt sånn underholdende ut.

Tenker ikke å bruke store summer på dette.

Tenkte å bare prøve med 2 500. Som jeg så en sånn tjeneste opererte med som minstebeløp. Fult klar at 64% tapper på dette. Så tror ikke jeg skal bli rik.

Men tipps til gode apper som er lette og bruke. Og lette å få restbeløpet utav ved slutten av den uka eller 2 jeg setter av til dette.

Anonymkode: 75d0c...a78

Omtrent alle taper som kjent penger på daytrading. Å eventuelt få god innsikt i hvordan ting fungerer tar lang tid.

Du vil sannsynligvis tape alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...