AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Hei. Vurderer om jeg skal øke boliglånet for å finansiere oppussing. Har i dag lån på 70% av boligens verdi, dette øker til kanskje 78 % dersom jeg låner det jeg behøver til oppussing. Men hva koster det å låne ekstra? Er det kun 200 kr for tinglysningsgebyr ved refinansiering, eller er det noe mer man må betale for? Er forresten kunde hos danske bank. Anonymkode: b4cfb...dd4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Sjekk prislista på nettsida deres? De fleste banker tar gjerne et behandlingsgebyr for å tilby en opplåning. Det er jo ikke sikkert at banken må tinglyse nytt pant og følgelig ta tinglysningsgebyr. Det kommer an på hvor stort pant de har tinglyst har fra før, og hva totalt lån blir inkludert opplåning. Om du låner opp innenfor eksisterende pant må du ikke betale nytt tinglysningsgebyr. 200kr tinglysningsgebyr gjelder når du bytter bank. Om du skal låne opp i samme bank og må tinglyse nytt pant, koster det 540kr for fast eiendom og 440kr for borettslagsleilighet (gitt at du signerer lånedokumenter elektronisk). Sjekk her: https://www.kartverket.no/eiendom/dokumentavgift-og-gebyr/tinglysingsgebyr Anonymkode: f2f33...735
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå