Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er helt riktig kategori, men...

Hjelp! Dette er abosultt ikke min greie! Jeg trenger noen konkrete råd om både hva og hvor. Det som hadde vært helt perfekt var hvis det fantes noe i Barnevognhuset på Grønland. :)

Jeg skal (til Sverige) i en eller annen dåps-/navnegreie. Dvs. jeg skal ikke dit akkurat på dagen, men et par dager før. Føler jeg må ha med noe til kid'en.

Det er snakk om en gutt på ca. (litt under?) 1 år.

Det er ikke ofte jeg spør om noe, men.. Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klær i ca størrelse 1 år eller litt større (aldri kjøpe for små klær, de vokser fort disse små) det setter sikkert foreldrene pris på. Eller leke til den vesle (men sånn generlt pleier barn på under ett år ha aller størst glede av båndet på innpakingen, ikke det som er inni...)

til sånne dåp/navnedagsgreier er det jo forsåvidt vanlig med litt sånn der "vare i mange år"-gaver, men gutter får ikke akkurt smykker da. Men sparebøsse i sølv, sånne små "min første tann/hårlokk" esker, dåpattestholder etc, finner mange slike ting på en gullsmed. (men ikke gravere. Det kan foreldrene gjøre selv. I tilfelle de får flere like ting...) Eller sånn bok med godnatthistorier og sånn.

Skrevet

Bøker er alltid bankers. Det finnes f.eks bøker i plast med håndtak og store fargerike bilder. Disse kan ungen herje med og tygge på så mye han vil og foreldene syns som oftest det er er en bra gave de og :)

Evt. kjøp en skikkelig eventyrbok (H. C. Andersen eller folkeeventyr) Da har hanen bok som kan følge ham lenge.

Skrevet

En bok høres bra ut ja. Ellers så finnes det mange fine fotoalbum, sparebøsser, smykker osv i sølv hos gullsmeder, men det er nå mer til glede for de voksne enn for ungen.

Skrevet

Kanskje en bok er svaret, ja.

Men hvordan blir det når de bor i Sverige (1 svensk og 1 norsk), og kid'en vel da blir svensk. Går det på tvers av deres språkpolitikk? Tråkker jeg i baret?

Skrevet

kan ikke skjønne at de ikke blir glade for f.eks. asbjørnsen og moe; ungen er jo tross alt halvt norsk...

hvis de er skikkelig sære kan du kjøpe pekebøker uten tekst ;)

Skrevet

Siden en av foreldrene er norsk, så gjør det ingen ting at boka er på norsk. Jeg anbefaler "Den store godnatt boken". Det er en fin serie, og denne boka er spesielt fin siden det er korte historier som egner seg for lesing på sengekanten (ikke for lange). Eller hva med noen av de gode norske bøkene? ("Den store boka om Knerten", Karius og Baktus, Hakkebakkeskogen, Kardemommeby) Og hva med en barne-cd til? Disse sangene vil holde i mange år fremover.

Ellers så fikk min sønn en fin sparebøsse i tinn, som så ut som et lokomotiv. Den er kjempefin.

Skrevet
Siden en av foreldrene er norsk, så gjør det ingen ting at boka er på norsk. Jeg anbefaler "Den store godnatt boken". Det er en fin serie, og denne boka er spesielt fin ...

Det ble en i denne serien. Tror det var "Den store eventyrboken" eller noe. Det så ut som en veldig bra serie, så jeg takker og bukker for alle svar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...