AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Er det fordi du ikke vil eller fordi DE ikke vil? Anonymkode: a97d0...f88
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Ingen? 🙂 Min venninne i 50-årene har ikke kontakt med barna sine. Når jeg spør hvorfor, sier hun at hun har vært ei "fantastisk mor", og det er barna som er "problemet". Kanskje stemmer det, kanskje ikke Anonymkode: a97d0...f88 4
liljene Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 (endret) Min datter vil ikke ha noe med meg å gjøre. Etter at hun anmeldte meg til bv og hevdet at jeg var voldelig og alkoholiker, er det like greit med null kontakt. Jeg kan ikke reise til barnas bestemor, siden hun lagde sin egen barnevernssak og spurte ut ungene da vi var på besøk. Full støtte av min eksmanns familie her jeg bor nå, og de stiller maks opp for ungene og meg ved behov. Skolen mente også at jeg var en god mor. Ingenting på helsestasjon eller lege heller. Men orker ikke gå gjennom det en gang til. Endret 1. mai 2021 av liljene 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 liljene skrev (4 minutter siden): Min datter vil ikke ha noe med meg å gjøre. Etter at hun anmeldte meg til bv og hevdet at jeg var voldelig og alkoholiker, er det like greit med null kontakt. Jeg kan ikke reise til barnas bestemor, siden hun lagde sin egen barnevernssak og spurte ut ungene da vi var på besøk. Full støtte av min eksmanns familie her jeg bor nå, og de stiller maks opp for ungene og meg ved behov. Skolen mente også at jeg var en god mor. Ingenting på helsestasjon eller lege heller. Men orker ikke gå gjennom det en gang til. Vet du grunnen til at hun gjorde som hun gjorde? Anonymkode: ca97c...ab5 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen? 🙂 Min venninne i 50-årene har ikke kontakt med barna sine. Når jeg spør hvorfor, sier hun at hun har vært ei "fantastisk mor", og det er barna som er "problemet". Kanskje stemmer det, kanskje ikke Anonymkode: a97d0...f88 Om flere barn kutter kontakt skal det voldsomt mye til at mor selv ikke er problemet. Jeg har selv hatt venner som har opplevd ganske åpenbar omsorgssvikt - men fasaden var grei. Venninnene til denne moren tror nok at alt handler om vanskelige voksne barn. Anonymkode: 046b9...276 16
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Om flere barn kutter kontakt skal det voldsomt mye til at mor selv ikke er problemet. Jeg har selv hatt venner som har opplevd ganske åpenbar omsorgssvikt - men fasaden var grei. Venninnene til denne moren tror nok at alt handler om vanskelige voksne barn. Anonymkode: 046b9...276 Ja, kjenner til flere sånne situasjoner. Anonymkode: a97d0...f88 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet du grunnen til at hun gjorde som hun gjorde? Anonymkode: ca97c...ab5 Ingenting som kommer av seg selv, alltid en grunn. Har en venninne som rømte hjemmefra når hun var 14. Før hun stakk gikk hun innom datidens sosialkontor og sa at nå orker jeg ikke mer, vær så snill å hjelp mine småsøsken, jeg kan ikke mer. Vel, det ble ingen hjelp på de barna for foreldrene mottok så mye støtte i samfunnet siden de var så "oppegående og ressurssterke" og ingen kunne tror at de dopet seg og mishandlet barna. Uansett lillesøsteren endte opp med selvmord før hun var 18, broren var innom sykehus på grunn av "uhell" frem til han var 18, da rotet han seg oppi noe tull og havnet i fengsel. Siste familiemedlemmet som var det yngste fikk endelig fred og fikk bo hos min venninne og har klart seg rimelig greit til tross for PTSD men ser ut til å komme seg gjennom ungdomsskolen og over på vgs. Aldri røyk uten ild. Anonymkode: e3c5d...70b 15
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om flere barn kutter kontakt skal det voldsomt mye til at mor selv ikke er problemet. Jeg har selv hatt venner som har opplevd ganske åpenbar omsorgssvikt - men fasaden var grei. Venninnene til denne moren tror nok at alt handler om vanskelige voksne barn. Anonymkode: 046b9...276 Åh, så rett du har!! Jeg tror nok ingen i min utvidede familie (slekt) og venner av familien forstår og vet hvordan det har vært å være meg oppi alt som er og har skjedd, jeg er det svarte fåret som ødelegger, men alt jeg ville var faktisk "bare" å få lov til å ha mitt eget liv og slippe å leve og forholde meg til mennesker som konstant saboterte og ødela meg psykisk... Prøver bare å venne meg til det, for jeg får jo aldri forklart til noen uten å måtte brette ut alt, og det klarer jeg ikke enda, spesielt ikke mens mor fortsatt lever ut fasaden... Anonymkode: ff2d9...905 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 Hva er grunnen til å stille et så sårt og privat spørsmål her? For meg virker det som du er ute etter triste historier fra ulykkelige mødre som har mistet kontakten. Slik at du og andre ungdommer kan pirke litt ekstra og harsellere med den ulykkelige personen. Det føyer seg inn i rekken av ondskapsfulle innlegg mot voksne/eldre kvinner her i forumet. Anonymkode: 002ed...41b 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #10 Skrevet 1. mai 2021 Jeg har ikke kontakt med min egen mor. Hun har ikke vært slem bevisst, men er ekstremt selvsentrert og har bare en væremåte som gjør meg utrolig provosert. Skulle ønske jeg hadde en mor jeg var glad i og likte, men det har jeg altså ikke. Anonymkode: 08fa6...b58 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #11 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva er grunnen til å stille et så sårt og privat spørsmål her? For meg virker det som du er ute etter triste historier fra ulykkelige mødre som har mistet kontakten. Slik at du og andre ungdommer kan pirke litt ekstra og harsellere med den ulykkelige personen. Det føyer seg inn i rekken av ondskapsfulle innlegg mot voksne/eldre kvinner her i forumet. Anonymkode: 002ed...41b Hvilke ungdommer? Jeg er snart 50. Helt unødvendig kommentar. Anonymkode: a97d0...f88 14
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #12 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har ikke kontakt med min egen mor. Hun har ikke vært slem bevisst, men er ekstremt selvsentrert og har bare en væremåte som gjør meg utrolig provosert. Skulle ønske jeg hadde en mor jeg var glad i og likte, men det har jeg altså ikke. Anonymkode: 08fa6...b58 Har du snakket med henne om det? Prøver hun å ta kontakt med deg? Anonymkode: a97d0...f88
Hannah80 Skrevet 1. mai 2021 #13 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilke ungdommer? Jeg er snart 50. Helt unødvendig kommentar. Anonymkode: a97d0...f88 Ikke sant. Er jo faktisk ikke tvang å svare i alle tråder:) 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #14 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke kontakt med min egen mor. Hun har ikke vært slem bevisst, men er ekstremt selvsentrert og har bare en væremåte som gjør meg utrolig provosert. Skulle ønske jeg hadde en mor jeg var glad i og likte, men det har jeg altså ikke. Anonymkode: 08fa6...b58 Mens jeg er faktisk en som liker min mor, jeg liker den delen av henne som ikke har vært kjip og ødelagt for meg. Vi har mange ting vi kunne gjort sammen, vi kunne ledd sammen og hatt det fint. Men hun forventer å ha et slikt forhold til meg selv etter å virkelig ha vært slem og kjip, ekstremt kontrollerende. Det gjaldt ikke bare henne men også min far, men med helt andre ring. Jeg klarer bare ikke tilgi alt hele veien, ikke når mitt eget liv har blitt raserst sånn på grunn av deres oppførsel.. Anonymkode: ff2d9...905
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #15 Skrevet 1. mai 2021 Har kuttet kontakt med moren min. Hun klarer ikke å tie stille om noe som helst. Kan ikke fortelle henne noe som helst Alt skal på sosiale medier, alt skal fortelles til venninner, uansett hva det er. Nytter ikke å snakke om det med henne, da drar hun "stakkars meg, du hater meg" kortet, og spiller på samvittigheten. Orker det ikke mere. Anonymkode: 7103e...2f7 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #16 Skrevet 1. mai 2021 Ting* og rasert*, skriver visst veldig fort i dag, må komme meg ut å møte folk istedet. Anonymkode: ff2d9...905
liljene Skrevet 1. mai 2021 #17 Skrevet 1. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vet du grunnen til at hun gjorde som hun gjorde? Anonymkode: ca97c...ab5 Aner ikke Hun har aldri uttrykt bekymring for søsknene eller tatt opp noe med meg. Dette var høyst uventet. Anklagene var falske, eller tatt ut av sammenhengen. Eksmannen var med til bv første gang, og har støtta meg hele veien. Endret 1. mai 2021 av liljene
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #18 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har kuttet kontakt med moren min. Hun klarer ikke å tie stille om noe som helst. Kan ikke fortelle henne noe som helst Alt skal på sosiale medier, alt skal fortelles til venninner, uansett hva det er. Nytter ikke å snakke om det med henne, da drar hun "stakkars meg, du hater meg" kortet, og spiller på samvittigheten. Orker det ikke mere. Anonymkode: 7103e...2f7 Min venninne har opplevd akkurat det samme. Hun forteller noe privat til mora, men mora mener det er helt ok å fortelle det videre til venninnene sine. Når venninna mi sier fra, svarer mora: "Åh?? Jeg visste ikke at det var en hemmelighet!". Gang på gang. Nå har de ikke noe særlig kontakt. Anonymkode: a97d0...f88 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #19 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min venninne har opplevd akkurat det samme. Hun forteller noe privat til mora, men mora mener det er helt ok å fortelle det videre til venninnene sine. Når venninna mi sier fra, svarer mora: "Åh?? Jeg visste ikke at det var en hemmelighet!". Gang på gang. Nå har de ikke noe særlig kontakt. Anonymkode: a97d0...f88 Det er så kjipt. Hun var også en sånn mor jeg ikke kunne skrive dagbok på grunn av, fordi hun ville ha funnet og lest den, kunne ikke ha brev eller noe privat hjemme. Hadde alt sånt i en boks i skogen. Heldigvis har jeg en veldig god far så jeg er ikke helt "foreldreløs" Anonymkode: 7103e...2f7
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 1. mai 2021 #20 Skrevet 1. mai 2021 Det virker som at de fleste kontaktbrudd er at de voksne barna ikke ønsker kontakt med sine mødre av forskjellige grunner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå