Gå til innhold

Naturbarnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva en naturbarnehage er? Er de ute hele tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det. Min kusine gikk i naturbarnehage, og de gjorde alt ute.

Skrevet

Jenta mi går i en naturbarnehage og jeg sitter i styret i den barnehagen og.

De er mye ute, samme om det er fint eller dårlig vær. De skal lære seg mye om naturen skogen og naturområdene i nærheten. De er og gjerne på flere turer.

Ser at jenta mi og de andre barna stortrives i barnehagen.

Skrevet

de fleste har en lavvo eller lign som de kan være inni i (søke ly for ren etc)

Skrevet

Litt off topic, men søsteren min gikk i en barnehage som bare hadde tur en gang i uken. Resten av tiden var de inne/på barnehagens område. Hun haaatet det :ler:

Hun forsøkte å "glemme" sitteunderlag, støvler, spilte syk, alt for å slippe unna den teite torsdagsturen :ler:

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg har jobbet i en naturbhg en gang, og det var en SUPER form for bhg. For de barna som LIKER å være ute vel og merke... Vi var ute hele tiden, uansett vær og vind. Eneste gangene vi trakk inn var om det var over 10 kuldegrader og vind. (Vi bor ved kysten, så 10 kuldegrader og vind er veldig kaldt her) Vi hadde en gamme som var "inne", men vi brukte ikke den så mye. Vi var på turer stort sett hver dag. Beliggenheten til denne bhg var super, så bare ved å gå kort var vi ved sjøen, i skogen, og " på berget". Ungene fikk et helt annet forhold til det og leke, og de var mye flinkere enn "inne" barna til å leke uten å måtte ha en leke. I tillegg fikk de mye bedre kroppsbeherskelse. Alt i alt så jeg bare fordeler med å ha et barn i naturbhg, men det forutsetter at barnet er glad i å være ute, ellers blir det IKKE vellykket.

Skrevet

Mange barn liker å være ute, noen kan ikke fordra det. Naturbarnehage er ikke for alle, nei............

Gjest Prudence
Skrevet

Min eldste kunne aldri gått i naturbarnehage, men de andre to hadde likt det veldig godt. Det er sikkert en flott barnehageform for unger som liker å være ute :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...