AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 I dag har jeg fri fra jobb, barnefri og endelig mulighet å sove lenge. Samboeren har vakt hele helgen. Noe som irriterer meg grønn er at han har 100 alarmer og står faen meg ikke opp. Resulterer i at han vekker meg med de alarmene og jeg får ikke sove igjen. Alarmene starter jo en hel time før han står opp og jeg forstod ikke grunnen. Sa til han at neste gang sparker jeg deg ut av senga. Hvis ikke fikk han ha alarm når han faktisk har tenkt å stå opp. Til info så har vi akkurat flyttet sammen. Jeg står opp kvart over 5 hver dag nesten. Så faktisk godt å få sove litt når man har mulighet.. ellers er han en flott kar 😊 Anonymkode: edc5a...f27 4
Kvinnefra1992 Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 (endret) 🤣 kunne ha vært meg. Må snooze i en time før jeg står opp. Det er bare en uvane og er jo litt morsomt! Bare spør ham hvis han kan ungå dette i helgen, hvordan du kan hjelpe, osv. Hvis han sover nok timer hver natt blir det lettere å stå opp med en gang. Endret 1. mai 2021 av Kvinnefra1992
Ragnar89 Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 Som å høre om meg. Heldigvis får jeg ikke kjeft for det 🤟 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 Kvinnefra1992 skrev (2 minutter siden): 🤣 kunne ha vært meg. Må snooze i en time før jeg står opp. Det er bare en uvane og er jo litt morsomt! Bare spør ham hvis han kan ungå det i helgen, hvordan du kan hjelpe, osv. Hvis han sover nok timer hver natt blir det lettere å stå opp med en gang. Han legger seg igrunn alt forsent. Han taper jo en hel time med kvalitetssøvn i tillegg. Så sovner han på sofaen på kvelden.. Ba han om å snu denne dårlige vanen. Ikke sunt for noen dette. Så må jeg mase om at han må spise frokost og lage matpakke. Så jeg står bare opp selv og ordner alt til han. 😅 Anonymkode: edc5a...f27 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 Ragnar89 skrev (2 minutter siden): Som å høre om meg. Heldigvis får jeg ikke kjeft for det 🤟 Jeg er oppe grytidlig hver dag. Har annenhver helg barnefri da ungen er til far og jeg har fri fra jobb. Altså jeg vil bare ha en dag med uforstyrret søvn. Han har alarmklokke, alarm på telefonen og på iPaden. Så alt durer og går i 1 time. 😱 Anonymkode: edc5a...f27 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 Forstår han godt 😅 Noen er A mennesker, andre trenger 100 alarmeralarmer. At dere er forskjellige på dette området er det bare å vende seg til med først som sist. For dette kommer til å prege hver ferie, hver gang du har fri men ikke han osv. Selv er jeg B menneske, og trenger å snooze leeeenge og vel, og jeg MÅ ha sånn gammeldags vekkerklokke som ringer j*& høyt. Han er A menneske og er reine Solan Gundersen med en gang men vi tok ganske tidlig tak i dette før vi begynte å bo sammen. Vi gir hverandre ganske slakke tøyler. Anonymkode: dbaf3...53e 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 Er glad begge er A-mennesker. Her dro han nettopp på vakt. Men vi stod begge opp kl 6. Anonymkode: 4ed9e...f85
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 At min samboer synes det er deilig å slumre i en time eller to, gir jeg langt balle i. Om han skal det kan han sove på eget rom, eller stå opp å slumre videre på sofaen. Barnet og jeg skal ikke våkne fordi han skal slumre. Heldigvis har han forståelse for det, at soverommet er "stillerom" og den som skal sove lengre er den som bestemmer. Anonymkode: 15763...b6c 16
Gjest ABM Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han legger seg igrunn alt forsent. Han taper jo en hel time med kvalitetssøvn i tillegg. Så sovner han på sofaen på kvelden.. Ba han om å snu denne dårlige vanen. Ikke sunt for noen dette. Så må jeg mase om at han må spise frokost og lage matpakke. Så jeg står bare opp selv og ordner alt til han. 😅 Anonymkode: edc5a...f27 God morgen frøken:) Jeg lever av å spå små deler av fremtiden riktig, altså gjøre en riktig analyse av hvordan en avgrenset enhet kommer til å utvikle seg i tiden/årene som kommer. Når det gjelder samboerforholdet ditt vil jeg si at om mannen er A4 +- 10% så vil det ikke vare til sommerferien..Håper du får en fin dag da:)
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #10 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): ..Så må jeg mase om at han må spise frokost og lage matpakke. Så jeg står bare opp selv og ordner alt til han. Anonymkode: edc5a...f27 Hvorfor det? Døde han av sult før han møtte deg? Anonymkode: 71b7b...36e 14
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #11 Skrevet 1. mai 2021 Altså, jeg trodde hele livet jeg var B-menneske. Jeg måtte snooze, hadde lysvekkerklokke og det ene og det andre. Så ble jeg mamma, og måtte opp på morgenen. Lærte at hvis jeg ville hente inn søvn, måtte jeg rett og slett gjøre det ved å legge meg tidligere (selv om det er kjedelig). Nå har jeg levd slik i ti år. Så nei. Man ER ikke B-menneske. Man kan ta grep, og endre seg. Anonymkode: 5d57f...04b 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #12 Skrevet 1. mai 2021 Æsj.. Sånn var mannen min også. Jeg synes det er respektløst! Endte med flere samtaler der han aldri hadde god nok grunn til å vekke meg (og senere baby). Han skjønte det. Det som hjalp var når jeg kjøpte wakeup light til han. Og dyttet hardt i han de første ukene som en starthjelp. Anonymkode: 8af20...c4c 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #13 Skrevet 1. mai 2021 Så utrolig irriterende! Jeg liker selv å sove kenge, men har kun alarmen på en gang. Mannen kunne slumre litt da vi møttes, men som regel ikke max 30 min. Irriterende nok! Heldigvis ikke i helgene. Løste seg greit for oss, fikk barn og kunne legge vekk vekkerklokkene, så ingen slumring i hverdagene lenger 😂 Anonymkode: 3d2c5...e7c 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #14 Skrevet 1. mai 2021 Samboeren min var sånn. Hadde minst 15 alarmer. Jeg sa rett ut at han fikk kutte ned på antall alarmer, for nå var han ikke alene i senga og det handler om respekt for den andres søvn. Nå står han opp på 2. alarm. Anonymkode: 2fb9a...883 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #15 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Altså, jeg trodde hele livet jeg var B-menneske. Jeg måtte snooze, hadde lysvekkerklokke og det ene og det andre. Så ble jeg mamma, og måtte opp på morgenen. Lærte at hvis jeg ville hente inn søvn, måtte jeg rett og slett gjøre det ved å legge meg tidligere (selv om det er kjedelig). Nå har jeg levd slik i ti år. Så nei. Man ER ikke B-menneske. Man kan ta grep, og endre seg. Anonymkode: 5d57f...04b Helt riktig! Anonymkode: 8321b...fca 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #16 Skrevet 1. mai 2021 Syns sånn oppførsel er så respektløs. Ser andre skriver over at dette er noe de selv driver med. Altså hallo? Når jeg skal opp tidlig og mannen har kveldsvakt, er jeg så stille som overhodet mulig slik at han ikke blir vekket og får den søvnen han trenger. Unner ikke folk sine kjære en god natts søvn? Å bli vekket flere ganger i løpet av en time ødelegger søvnkvaliteten skikkelig. TS, jeg skjønner veldig godt at dette er noe som plager deg. Enten får han slutte med den slumringa, ellers får han sove på sofaen/et annet rom. Anonymkode: 4d4dd...a7c 9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #17 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns sånn oppførsel er så respektløs. Ser andre skriver over at dette er noe de selv driver med. Altså hallo? Når jeg skal opp tidlig og mannen har kveldsvakt, er jeg så stille som overhodet mulig slik at han ikke blir vekket og får den søvnen han trenger. Unner ikke folk sine kjære en god natts søvn? Å bli vekket flere ganger i løpet av en time ødelegger søvnkvaliteten skikkelig. TS, jeg skjønner veldig godt at dette er noe som plager deg. Enten får han slutte med den slumringa, ellers får han sove på sofaen/et annet rom. Anonymkode: 4d4dd...a7c Da hadde jeg mer enn gjerne sagt hadde bra, finn deg et A menneske selv så kan jeg finne meg et B menneske og så lever vi heller godt hver for oss. Anonymkode: dbaf3...53e 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #18 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da hadde jeg mer enn gjerne sagt hadde bra, finn deg et A menneske selv så kan jeg finne meg et B menneske og så lever vi heller godt hver for oss. Anonymkode: dbaf3...53e Sykt egoistisk som ikke respekterer andres søvn. Hvorfor er din søvn viktigst? Hadde sagt hade bra til deg også og funnet en partner som respekterer meg like mye som jeg respekterer han. Anonymkode: 8af20...c4c 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #19 Skrevet 1. mai 2021 Jeg hadde blitt rasende om dette var min samboer! Ville vært sur resten av dagen og lagt meg på gjesterommet neste kveld. Anonymkode: ce18c...145 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #20 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da hadde jeg mer enn gjerne sagt hadde bra, finn deg et A menneske selv så kan jeg finne meg et B menneske og så lever vi heller godt hver for oss. Anonymkode: dbaf3...53e Men det har jo ingenting med å være A-menneske og B-menneske å gjøre? Saken er jo å ha på en hel haug av alarmer om morgenen, ikke hvorvidt man står opp og legger seg på ulike tidspunkter. Jeg er B-menneske selv, og det ville aldri falt meg inn å ha på en drøss av alarmer når jeg vet mannen prøver å sove. Anonymkode: 4d4dd...a7c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå