AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Har hatt raske fødsler og har lang reisevei til sykehuset, sist fødsel tok 10 minutt (var heldigvis på sykehuset for ctg). Har egentlig lyst på tre barn, men det føles utrygt da jeg sannsynligvis vil bli en av dem som føder hjemme på badet. Og det er i tillegg langt til intensivhjelp om noe skulle skje, så uassistert hjemmefødsel er ikke så ideelt. Finnes det noen løsninger her? Kan man settes i gang på bakgrunn av dette? Anonymkode: 06a2f...6b8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Går det ikke an å bli lagt inn på sykehuset en stund før sånn i tilfelle? At du må bære de par siste ukene på sykehuset Anonymkode: 992c0...ba9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 Da prøver du ikke.... Anonymkode: 7b8f8...e24
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 Ja man kan settes i gang pga dette:) Anonymkode: df959...758
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 Opphold deg nær sykehus de siste 1-2 ukene. Anonymkode: ae307...b5a
boblevann Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 Man får ofte tilbud om a) igangsettelse relativt tidlig eller b) dekket hotellopphold nært sykehuset i slike tilfeller. Jeg bor grisgrent til og kjenner flere med lik historie som deg som har fått dette 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 Hva er preoblemet med å føde på badet, egentlig? Det skjer jo hele tiden, og så sant du ikke har risikosvangerskap, så går det bra det også. Smertelindring får du uansett ikke ved styrtfødsel. det finnes uansett løsninger. Grisgrendte steder har jordmødre på vakt som kan rykke ut, og ambulanse rekker stort sett frem fort nok. Det er mulighet for innleggelse på sykehushotell/sykehus i tiden før fødsel. min første fødsel tok 1 time, min 2. fødsel tok 20 min eller så, og min 3. fødselen var omtrent lik som nr. 3. da jeg kom på sykehuset de to siste gangene hadde jeg hodet mellom beina og jm holdt det inne frem til jeg ble trillet inn. Det gikk helt fint! (Og jeg har risikosvangerskap, så jeg bør føde på sykehus, men bodde heldigvis i umiddelbar nærhet). Anonymkode: be225...3ce
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva er preoblemet med å føde på badet, egentlig? Det skjer jo hele tiden, og så sant du ikke har risikosvangerskap, så går det bra det også. Smertelindring får du uansett ikke ved styrtfødsel. det finnes uansett løsninger. Grisgrendte steder har jordmødre på vakt som kan rykke ut, og ambulanse rekker stort sett frem fort nok. Det er mulighet for innleggelse på sykehushotell/sykehus i tiden før fødsel. min første fødsel tok 1 time, min 2. fødsel tok 20 min eller så, og min 3. fødselen var omtrent lik som nr. 3. da jeg kom på sykehuset de to siste gangene hadde jeg hodet mellom beina og jm holdt det inne frem til jeg ble trillet inn. Det gikk helt fint! (Og jeg har risikosvangerskap, så jeg bør føde på sykehus, men bodde heldigvis i umiddelbar nærhet). Anonymkode: be225...3ce Det som kan være farlig med å føde på badet kan være mye. Ingen av mine har vært risikosvangerskap, men han ene ble tatt med vakum og han andre satt fast med skulderen. Det hadde jo vært livsfarlig om jeg ikke var på sykehuset. Anonymkode: 33a39...f82 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 Gikk så fort sist at jeg fødte hjemme. Skulle gjerne planlagt hjemmefødsel, men det får vi ikke lov til her grunnet for lang reisevei til sykehuset (over 3 timer). Skal ha nr 3 nå og har fått tilbud om dekt hotellopphold noen uker før termin. Det kan jo være et alternativ? 😊 Anonymkode: 95951...abb 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #10 Skrevet 1. mai 2021 Jeg fødte raskt, men langt fra så raskt som deg, og ble forespeilet innleggelse til termin ved nr. 2, evt. igangsettelse. Anonymkode: 1309b...bf8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #11 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja man kan settes i gang pga dette:) Anonymkode: df959...758 Det ble jeg og det anbefales ikke. Frykten for å bli satt i gang stoppet meg fra å bli gravid igjen med nr 3. Jeg fikk beskjed at kvinner som har styrtfødsler ikke kjenner rier godt. De gav de meg full døgndose til tross for at riene ble målt på apparatet jeg var tilkoplet. Til tross for informasjonen om det som jeg hadde fått av jordmoren som hadde fulgt svangerskapet. Grunnlaget for å gi meg dosen var fordi jeg gav null tegn på riene, jeg sa at jeg kjente dem men det var ikke nok, fordi jeg ikke oiet meg av smerter. Barnet holdt på å dø pga jeg fikk en pressri som varte oppimot 10 min. Heldigvis fikk jeg ham ut ved hjelp av en snarrådig jordmor som kom akkurat på vakt, hun tok tak i meg og løftet opp etter beina da han satt fast. Anonymkode: 4b172...aaa
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #12 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det ble jeg og det anbefales ikke. Frykten for å bli satt i gang stoppet meg fra å bli gravid igjen med nr 3. Jeg fikk beskjed at kvinner som har styrtfødsler ikke kjenner rier godt. De gav de meg full døgndose til tross for at riene ble målt på apparatet jeg var tilkoplet. Til tross for informasjonen om det som jeg hadde fått av jordmoren som hadde fulgt svangerskapet. Grunnlaget for å gi meg dosen var fordi jeg gav null tegn på riene, jeg sa at jeg kjente dem men det var ikke nok, fordi jeg ikke oiet meg av smerter. Barnet holdt på å dø pga jeg fikk en pressri som varte oppimot 10 min. Heldigvis fikk jeg ham ut ved hjelp av en snarrådig jordmor som kom akkurat på vakt, hun tok tak i meg og løftet opp etter beina da han satt fast. Anonymkode: 4b172...aaa Tror det er noe i dette. Jeg fikk høre av jordmor at hun hadde tenkt til å sende meg hjem med smertestillende før hun sjekket åpning (rier hvert 5.min, måtte puste meg litt forsiktig igjennom), mistenkte ikke at jeg var i aktiv fødsel. Fødte 15 minutter etter at hun sjekket meg. Anonymkode: 06a2f...6b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå