Gå til innhold

Er delvis ufør, men vurderer å forsøke full stilling.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt etter ny jobb da jeg er permittert fra deltidsjobben min, og har vært det over et år nå. Tror ikke jeg kommer tilbake i den stillingen. Er ingen relevante deltidsjobber å søke på, kun fulle stillinger. Har vært på intervju, og tror jeg kan få tilbud om noen måneders full stilling. Vikariat.

Jeg kjenner jeg er litt desperat etter å komme meg i jobb igjen. Å gå helt uvirksom er ikke bra for psyken min, men er og redd for at full stilling fort kan vise seg å bli for belastende fysisk. Er delvis ufør pga av kroniske fysiske og psykiske sykdommer med varierende symptomtrykk. Har fungert greit i deltidsstilling, både på jobb og hjemme. Må nok ofre det å fungere godt hjemme for å klare å jobbe fulltid. Har en partner som kan ta hovedansvaret for oppfølging av barna, og mulighet til å leie hjelp til vasking og matlaging.

Nå lurer jeg på om jeg skal prøve full jobb, så får det briste eller bære. Er det dumt? Bør jeg takke ja til vikariat i full stilling? Er det teit å potensielt risikere å gape over for mye?

Er redd det bærer mot full ufør om jeg blir veldig syk av å jobbe for mye, men går jo den veien om jeg ikke jobber og, det blir jeg helt nedbrutt av. Noen råd?

Anonymkode: aabf9...18c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen råd. Ville bare si at jeg er i samme situasjon som deg. Helt desperat etter å komme meg i gang igjen. Sitter hjemme og fylles opp med mørke tanker dag etter dag, og er så redd for å få tilbakefall. Å jobbe holder meg i gang psykisk og gjør livet mitt bedre.❤️Delvis ufør her og. 

Anonymkode: 3cc72...725

Skrevet (endret)

Det høres jo ut som du har en plan; altså at partner kan stille mer opp, og at dere kan kjøpe tjenester til hjemmet. Kan du ikke bare prøve å jobbe fullt, MEN heller gi deg dersom du opplever  tegn på at det går mot en kraftig forverring i fysisk helse? 

Er det et vikariat på noen måneder, så kan det jo også hende du holder løpet ut, og at den mer kortsiktige horisonten vil gjøre at du i større grad takler å ha mer slack på slikt som vedlikehold av bolig og store prosjekter på hjemmebane. 

Jeg skjønner at dagens situasjon går ut over psykisk helse, og det skal man ta på alvor. 

Vil også legge til: vet jo ikke hvor stor stillingsprosent deltidsjobben din var. Syns det er stor forskjell på å gå fra å jobbe 40% og opp til full stilling, enn å øke fra 80% til full stilling. 

Endret av Eneri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...