Gå til innhold

Dere på kalori diett, hvordan fordeler dere kaloriene på måltidene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vil først si at jeg ønsker ikke svar fra de som ikke følger FHI sine råd ang minimum kalori inntak på en dag. Om dere publiserer, vil dette bli rapportert og slettet. I veratefall blir min tråd stengt av, som jeg ikke ønsker!

Slik fordeler jeg mine 1600 kalorier: 

frokost: 300

lunsj: 300

middag; 700

kveldsmat: 300

Anonymkode: aac03...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

400 lunsj og 900 middag 

Anonymkode: 80d71...d96

Wow, du må virkelig ha stålkontroll på småspisingen ellers 😅 Eller er du en person som alltid har heller spist et par store måltider om dagen? Kanskje du har et spise vindu? 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver ikke jeg med diett, men jeg ligger i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt (gått ned over 90 kg). Jeg fordeler mine kalorier ca slik:

Vanlige ukedager mandag til fredag (ca 1000 kalorier i kaloriunderskudd per dag):

Frokost: 500 kalorier

Lunsj: 500 kalorier

Middag: 800-1000 kalorier

Lørdag (ingen kaloriunderskudd, prøver å ligge akkurat slik at det verken er underskudd eller overskudd):

Lunsj: 1000 kalorier

Middag: 1000 kalorier

Snacks/godis: 1000 kalorier

Søndag (mellom 500-1000 kalorier i underskudd):

Lunsj: 1000 kalorier

Middag: 1000 kalorier

Snacks/godis: Om jeg vil, rundt 500 kalorier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Frokost" - ikke et måltid, men tar meg ofte en latte på morgenen: 200 kcal

Lunsj - 600-800 kcal

Middag - samme som lunsj.

Spiser meg god og mett til måltidene, og har ikke behov for å spise noe særlig utenom. Men har ofte melk i kaffen, og tar en litt frukt her og der. Så totalen blir 1500-1700 per dag. 

Anonymkode: 4b3b0...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonyminist skrev (På 22.4.2021 den 22.25):

Bechtrews og høysensitiv med misofoni . Skaper litt trøbbel, men jo eldre jeg blir og jo bedre jeg blir kjent med meg selv og mine grenser blir det mindre trøblete ( eller en vanesak 🤔

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Wow, du må virkelig ha stålkontroll på småspisingen ellers 😅 Eller er du en person som alltid har heller spist et par store måltider om dagen? Kanskje du har et spise vindu? 

ts

Det er sånn ca da. Spiser aldri frokost eller kveldsmat. Men spiste mye «drittmat» før og veldig glad i øl. Beregner ofte slik at det er plass til en eventyrsjokolade eller kanskje litt popcorn i helgene også altså  😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

image.thumb.png.24594f5d2df491ec70ceec5761b6a0da.png

Hva har dette med kosthold å gjøre? 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser ut som det er en feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lunch: 300 kcal
Middag: 400-1000 kcal
Kveldsmat: 300 kcal

Da har jeg overskudd nok til å skeie ut i helgen.

Anonymkode: ba5d9...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dag har jeg fordelt det slik: frokost/lunsj: ca 300. middag: ca 550. Kvelds: 300. Snacks og kaloriholdig drikke: 900 🙈 = 2050. ligger litt høyere fredag og lørdag enn ellers. Har kommet opp i 2500 hver fredag og lørdag i det siste, så prøver å redusere litt nå.  Søndag-torsdag gjør jeg ca dette: frokost/lunsj: 300-400 Middag 400-600. Mellommåltid/frukt/: 300. Kvelds: 300-400. = ca 1500. Føler jeg meg veldig sulten til middag spiser jeg mer og dermed mindre om kvelden. Spiser jeg en «lett» middag, er jeg mer sulten om kvelden og spiser dermed mer til kvelds. 

Anonymkode: b291f...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil først si at jeg ønsker ikke svar fra de som ikke følger FHI sine råd ang minimum kalori inntak på en dag.

Jeg må innrømme at jeg ikke måler hvor mange kalorier (hvor mye varme min mat ville avgitt i en forbrenningsovn) jeg spiser, men siden jeg ikke er underernært eller undervektig antar jeg at jeg er innenfor FHIs råd.

Uansett, tipper det er omtrent 70% av det daglige inntaket på middag og resten på kvelds.

Anonymkode: 3de50...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1500 kalorier per dag (kan havne hakket under enkelte dager, men da tar jeg det igjen andre dager for å holde vektnedgangen bærekraftig) 

Tar et par eksempler fra denne uka, det varierer veldig da jeg er dårlig på å spise frokost.

Dag 1: Frokost 150, lunsj 400, middag 850, frukt som mellommåltid ca. 100

Dag 2: Frokost 34, lunsj 461, middag 915, mellommåltid 90 

Dag 3: Frokost 537, ingen lunsj, middag 870, snacks 550 (fysisk krevende dag, så tok det igjen hehe) 

Dag 4: Frokost 565, lunsj 191, middag 754

Så ja, det varierer voldsomt. Jeg planlegger frokost ut fra hvor mye jeg skal gjøre (blir ofte bare en kiwi hvis jeg uansett sitter på hjemmekontor), men frokost og lunsj pleier som regel å være 1/3 av dagsbehovet, så går resten til middag. 

Anonymkode: 641b6...0d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lunsj: 200-300 kcal

Snack: 100-200 kcal

Middag: 500-600 kcal

Snack 2: 100-200 kcal

Kvelds: 200-300 kcal

Det hender jeg glemmer en snack her og der, men dette blir sånn ca i snitt over tid. Jeg er mest glad i måltidet middag og prioriterer derfor mest kalorier til det. 

Anonymkode: 2dc59...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Frokost: 3-400 (prøver å ikke spise så mye til frokost siden vi har lunsj på jobb kl 11, sparer heller kaloriene til da). I helgene er frokosten større for jeg er et skikkelig frokostmenneske, jeg er alltid skrubbsulten om morgenen. Trener også før frokost hver eneste dag så føler jeg må fylle på.

Lunch: ca 500, har ofte veldig proteinrike lunsjer.

Middag: ca 700, kommer helt an på hva vi har. Noen ganger blir det litt(mye) mer og da dropper jeg heller noe på kvelden.

Snacks/mat på kvelden: fyller opp det jeg eventuelt har igjen på kaloribudsjettet. Siden jeg trener såpass mye så spiser jeg ofte mer enn 1500kcal etter hvor mye jeg har forbrent den dagen. Skal ikke ned mer enn et par kg så jeg gidder ikke å sulte meg. 

Anonymkode: 1e59d...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Absolutt ingenting. Det var en tråd med spørsmålet om hva en hadde av  plager som skapte trøbbel i hverdagen. Det svarte jeg på . Aner ikke hvordan det har havnet i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1000 middag

300kvelds

300 småspising 

Anonymkode: 535e5...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

For meg har det alltid fungert med færre, større måltider. Resten av dagen er jeg opptatt med jobb, trening og hobbyer. Drikker kaffe og te utenom måltidene

Anonymkode: 8cc46...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen fast fordeling, men spiser gjerne ca 200-350 kcal til frokost og 200-300 til lunsj, 450-650 til middag og resten til kvelds/snacks/mellommåltid

Anonymkode: bbb05...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser etter periodisk faste så mine måltider er innenfor et spisevindu på 6-8 timer. 

Lunsj ca 300-450 kcal, mellom 200-400 kcal, middag 450-800 kcal, snack det som er til overs. Synes av og til det er vanskelig å nå kcal med sunn mat så jobber nå med å prøve å ikke spise en sjokolade el for resterende kcal. 

Anonymkode: 32ac5...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...