Gå til innhold

Hvilke regler og krav sender dere til samværsforelderen ang sommerferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken mat har dere som krav? 

Hvor ofte krever dere bytte av klær? 

Hvor ofte ringe hjem i løpet av ferieukene? 

Hvor mye/lite skjermtid? 

Anonymkode: 3350a...ab1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen krav. Barna har telefoner og kan ringe meg når de selv ønsker det.

Anonymkode: fd84f...bcc

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hva med dere som har barn som ikke har telefon selv? 

AnonymBruker
Skrevet

Stille krav..? Altså.... dette er tull? Man kan da ikke stille krav til samværsforeldren om slik!

Anonymkode: 4ddfb...e61

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet

Krav?? Skal den andre forelderen stille krav til deg også da?

Anonymkode: 1c1e7...4d2

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Krav? Nei. Selv om jeg kan synes pappaen er en dust noen ganger, bestemmer selvfølgelig han hos han. Ungene er ikke mer mine enn hans.

Anonymkode: dde01...366

• Liker 20
Skrevet

Det er opp til samværsforelderen å bestemme det når han/hun har samvær 😉

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Vi er gode foreldre sammen, selvom vi er skilt. Jeg har full tillit til at pappaen er en god forelder og den samme tilliten har han til meg. Så det å stille krav er helt uaktuelt. 

Anonymkode: 10312...8d9

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

En gang i tiden var det : si i fra i god tid slik at jeg kan planlegge ferien mtp min jobb og ferie med barna. Fikk sjelden svar før et par dager før. 

Nå har jeg ikke hørt fra fyren på mange år. 

Anonymkode: 5bf85...d3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilken mat har dere som krav? 

Hvor ofte krever dere bytte av klær? 

Hvor ofte ringe hjem i løpet av ferieukene? 

Hvor mye/lite skjermtid? 

Oppsøk hjelp. Ingen sunn tankegang. 

Anonymkode: e1a2a...67f

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar dette er tull, men i tilfelle ikke: når barna er hos den andre forelderen, må man ha tillit til at denne klarer å ta vare på barna, selv om man kan være uenig i valgene. Om man er bekymret for omsorgssituasjonen, må man ta det med de rette instanser, og heller justere samværet deretter.

Anonymkode: 03fa3...c97

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man kan selvsagt ikke kreve noen av disse tingene. Ved samvær er det samværsforelder som styrer skuta. Jeg sender kanskje råd som «liker ikke leverpostei lenger, har dilla på Peppa Gris» feks, men hva far (i mitt tilfelle) velger å gjøre med det er opp til han. 

Anonymkode: f13dc...658

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at hvis det er behov for å sende med en liste med krav så er kanskje ikke samværsforelder i stand til å ha samvær. Dette er jo slikt den som har barna styrer selv, du kan ikke forvente like regler hos samværsforelder som du har. Den som har barna bestemmer jo dette. 

Er ikke samværsforelder i stand til å gjennomføre samvær på en adekvat måte så kan du ta det på familievernkontoret eller sende en bekymringsmelding. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke kreve noe som helst. Samværsforelder er forelder på lik linje med deg og du kan ikke bestemme eller detaljstyre det som skjer i deres hjem. I motsetning til hva FrøkenMånestråle ser ut til å tro er ikke dette et eksempel på en samværsforelder som ikke er i stand til å ha samvær, men en bostedsforelder som ønsker å ha full kontroll på hver minste ting som angår barna og som ikke er i stand til å akseptere at det finnes andre måter å gjøre ting på enn hennes egen måte. Jeg forstår godt at det ble skilsmisse når alternativet er å leve med en kontrollfreak.

Anonymkode: 43764...2b4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Regler og krav?? 😅 Far er da en oppegående mann og klarer fint å ta vare på barna. Jeg blander meg ikke borti hvordan han styrer det😊 

Anonymkode: 114e0...5a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg krever å få ungen hel og i live etter samvær. Ellers kan jeg ikke kreve noe som helst. 

Anonymkode: ec660...781

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Har da ingen regler og krav, annet enn at hun skal få legge seg hver dag fornøyd og mett. Hun får ringe når hun vil mellom 8 på morgenen og helt frem til hun legger seg om kvelden. 

Anonymkode: 3f765...ea8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ??

ingen regler og krav 

Anonymkode: f83d2...df3

AnonymBruker
Skrevet

Ja, TS, hvilke krav og regler har du?

Anonymkode: 0c7e2...621

AnonymBruker
Skrevet

Minner bare på at yngstejenta fremdeles er allergisk mot nøtter (ja, det er visst mulig å glemme det i løpet av ei uke...). Hun er heldigvis så stor nå at hun passer på selv, og spør hvis hun er i tvil om hun kan spise noe.

Anonymkode: d3564...fc6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...