Anonym35 Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 På 17. Mai skal jeg ha barna første del og barnefar andre del. Vi har dårlig kommunikasjon og store samarbeidsproblemer. Jeg tenker det ikke blir noe greit for barna å oppleve at dem må bytte til ny bunad når dem kommer til far midt på dagen, dem må få ha på seg det samme. Farens mor er svært opptatt av å skulle bestemme antrekk til barna på slike dager og vil neppe godta at barna går rundt i klær jeg har kjøpt. Hva tenker dere om at barna må bytte klær mitt på dagen? Bør barna få bestemme om dem skal bytte eller ikke? De er 4 og 6 år. Jeg ønsker å få til en avtale med far om at dem går i det samme hele dagen, og at vi kjøper inn antrekk i fellesskap, men tviler på at han ønsker det, han er svært lojal mot sin mor og gjør som hun sier. Tar i mot tips. Er det urimelig om jeg sier ifra til far om at vi enten kan samarbeide om innkjøp eller at barna må få slippe å bytte når dem kommer til han?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Hvorfor er det så ille for barna å bytte? Jeg bytta alltid til noe mer komfortabelt enn bunad etter barnetoget, da det var lek iskremspising som var greia resten av dagen. Anonymkode: 439f2...ab6 9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #4 Skrevet 30. april 2021 Ser ikke helt problemet med å skifte klær. Da mitt barn var på den alderen var bunaden tilgriset med is og diverse lenge før ettermiddagen, så måtte ofte skifte til annet pentøy før vi fra videre på skolen. Anonymkode: b7faf...fe1 7
cassio Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 Er dette virkelig noe å lage en sak av? Du skal samarbeide med denne mannen i mange år, hvis du lager oppstyr rundt en liten filleting som dette kan du regne med mye bråk og motstand framover. 16
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 Hvorfor legger du deg opp i en fiktiv situasjon som du ikke har noe med å gjøre? Altså hva de gjør når de kommer til far? Slipp kontrollbehovet, mor Anonymkode: 342a5...4e0 8
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #7 Skrevet 30. april 2021 Klær er vel minste problemet. Om barna syns det er ok å skifte er vel ikke det noe du trenger å legge deg oppi! Anonymkode: be85a...976 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #8 Skrevet 30. april 2021 Synes det er verre at de må dele dagen, hvorfor kan dere ikke ha annet hvert år istedenfor? Ungene er vel mer enn nok frem å tilbake enn at de må dele en dag!? Anonymkode: 920bb...104 19
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #9 Skrevet 30. april 2021 Verre at de må dele dagen. Små barn og mye stress og farting på en allerede stressende dag Anonymkode: 63881...20c 7
Sensi Skrevet 30. april 2021 #10 Skrevet 30. april 2021 Enig. Må være bedre for barna med annethvert år? Hvis de er så nøye på det og du ikke ønsker at barna skal bytte klær, så la de bestemme. Det der er ikke så viktig. 3
Fjaselina Skrevet 30. april 2021 #11 Skrevet 30. april 2021 Så lenge barna aksepterer å bytte, er det vel greitt? Det kan fort bli slik at dei nektar å følge planane til både deg og far.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #12 Skrevet 1. mai 2021 Jeg forstår ikke riktig hvorfor du mener at det er en så stor belastning for barna å skifte klær at de «må få slippe»? Det er da ikke en prosess som er veldig avansert og tidkrevende. Dersom de selv ikke vil skifte når de kommer til far, blir det hans «problem», og ikke noe du behøver å legge deg borti. Merkelig behov for detaljstyring. Anonymkode: 29ee4...333 5
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 1. mai 2021 #13 Skrevet 1. mai 2021 (endret) Velg dine kamper. Er dette verdt å bruke energi over å krangle om? Så lenge de ikke kler barna i dongeribukser så er det vel intet problem? Og om de gjør det, har vel du lite med det å gjøre, når de er hos dem? Antar de har en viss formening over hva som er fint? Endret 1. mai 2021 av Mrs. Random Nick
Gjest Fnuggolina Skrevet 1. mai 2021 #14 Skrevet 1. mai 2021 Denne kamelen hadde jeg lett svelget, hadde a) sagt jeg skulle vaske klærne de hadde på - kom litt søl på tidligere b) latt dem gå i farmors klær hele dagen om mulig Jeg har bunad, og går ikke i den hele dagen.
Ulrikke Skrevet 1. mai 2021 #15 Skrevet 1. mai 2021 Dette er IKKE en kamp man velger å ta tenker jeg.... Ville mye heller tatt kampen om annenhver 17.mai, istedenfor at barna skal måtte bytte forelder halvveis ut i dagen.... 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #16 Skrevet 1. mai 2021 Noen som ikke klarer å gi slipp på svigermor...... Anonymkode: 342a5...4e0
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #17 Skrevet 1. mai 2021 Dropp kampen. Vil klær byttes burde barna eller far bestemme dette. Jeg reagerer mer på at dere deler dagen i to. Jeg som voksen blir stressa av det. Bare tenk på barna. Det er her dere burde bli enige om en annen ordning. Anonymkode: 12646...b42 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #19 Skrevet 1. mai 2021 Jeg ville tenkt litt over hvilke grunner svigermor har til å bestemme ungenes påkledning. Dersom det f.eks er en bunad som har gått i arv hun ønsker å se barnebarna i samt ha bilder av, ville det vært greit dersom ungene selv ønsket å bytte. Til syvende og sist skulle de ha fått bestemme. Dersom din svigermor derimot er som min, og kun kjøper klær til ungene som maktdemonstrasjon, er det derimot en kamp du må ta. Anonymkode: e2653...3b7
Anonym35 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #20 Skrevet 1. mai 2021 Jeg ønsker ikke å dele dagen i to. Det er helt håpløst at vi skal det, skal ikke skje igjen. Jeg ønsker ikke at barna skal oppleve at far ikke vil at barna skal gå i klær de har fått hos mor. Det har skjedd før at den ikke får gå i klærne dem liker hos meg, selv om dem ønsker det. Selv om det er favoritt plagg. Derfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå