Gå til innhold

Sette opp pallekarmer å dyrke på offentlig lekeplass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboene mine har satt opp masse pallekarmer på den lille offentlige lekeplassen i nabolaget. De har også fjernet sanden i sandkassa og fylt på med jord for å dyrke der. De har også av en eller annen grunn fjernet selve huskene på huskestativet og satt pallekarmer akkurat under huskestativet så det er jo ingen som kan huske der akkurat.. 🤔

Hva tenker dere om å gjøre dette egentlig? 

Anonymkode: 95829...76a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit 

Anonymkode: 0b3e0...db3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hehe eeeeh seriøst? De kan jo ikke bare ta seg sånn til rette? Flaut.

Anonymkode: 22dcb...fb2

• Liker 12
Skrevet

Det er ikke greit.

Har selv tenkt på at vi kanskje kunne hatt noen pallekarmer i borettslaget av trivselsårsaker, og tenkte at jeg skulle foreslå det for styret.

Men på eget initiativ, uten tillatelse? På en offentlig lekeplass som ikke kan brukes som normalt?

Gi beskjed til kommunen (eller den som eier lekeplassen).

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Her tenker jeg noen må sette alt tilbake i samme stand som det var. 

Snakker vi om lekeplass tilhørende et borettslag, sameie e.l., eller kommunal lekeplass? Uansett er det noen som har ansvar for denne lekeplassen, og kan forlange at den settes tilbake. Evt. bestille noen til å gjøre det og sende regninga til naboen som har tatt seg til rette. 

Anonymkode: 62184...775

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis pallene er av impregnert tre, kan det bli gift i det de dyrker og det kan også bli gift i jorden og sanden rundt pallekarmene, og barn kan få i seg gift.

Anonymkode: 2d7d3...029

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Varsle kommunen snarest. 

Anonymkode: 71faa...8e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man har reguleringsplaner for offentlige lekeplasser! 

Anonymkode: 71faa...8e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis pallene er av impregnert tre, kan det bli gift i det de dyrker og det kan også bli gift i jorden og sanden rundt pallekarmene, og barn kan få i seg gift.

Det er lettere å få tak i pallekarmer beregnet på dyrking enn pallekarmer beregnet på frakting av varer, så akkurat det der hadde jeg ikke bekymret meg veldig mye om. 

Anonymkode: 62184...775

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

De har selvsagt ikke lov å bare dyrke i vei på en vanlig lekeplass.

Anonymkode: 03e14...574

• Liker 1
Skrevet

Mens eier av området tar tak i situasjonen hadde jeg brukt pallekarmene med spirende grønnsaker som sandkasser med ungene. Eller neida, vil vel ikke utsette unger for det sånne typer kan finne på. 

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Naboene mine har satt opp masse pallekarmer på den lille offentlige lekeplassen i nabolaget. De har også fjernet sanden i sandkassa og fylt på med jord for å dyrke der. De har også av en eller annen grunn fjernet selve huskene på huskestativet og satt pallekarmer akkurat under huskestativet så det er jo ingen som kan huske der akkurat.. 🤔

Hva tenker dere om å gjøre dette egentlig? 

Anonymkode: 95829...76a

Dette kan du melde inn til kommunen dersom det er en offentlig lekeplass. Det høres veldig rart ut. Er du sikker på at det ikke er en privat lekeplass, feks eid av borettslag eller noe? Da må de ha tillatelse fra eier, det vil si styret som representerer borettslaget. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det her er tull 

Anonymkode: 2de12...2fe

• Liker 9
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nei nå må du gi deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det enten er tull eller så er den "offentlige" lekeplassen på privat eiendom og eierne har tatt seg til rette som de har rett til. 

Anonymkode: 14a0d...71b

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvor får man tak i pallekarmer av impregnert tre? :klo: 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Leo skrev (1 minutt siden):

Hvor får man tak i pallekarmer av impregnert tre? :klo: 

Det finnes nok mye impregnert trevirke rundt omkring. I en lang periode var sandkasser til barn på lekeplasser og i barnehager laget av impregnert trevirke som avga gift. Tviler på at alt er byttet ut med giftfritt materiale.

Trepaller og treplanker til terasser o.l. var også impregnert med giftige stoffer som kunne gå over i jord og sand og havne i magen, inntil dette ble forbudt. Men jeg tviler på at alt dette giftige er levert inn som spesialavfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...