AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Fra tid til annen har jeg bekjente, alltid kvinner, som flagger at de har sagt opp jobben. De legger ut lange statuser på Face om at de bare MÅTTE, for å ta vare på seg selv. Noen fordi de er nær utbrente, noen er bare lei jobben, innholdet i den og eller arbeidstidene. Samtlige som kommenterer og heier er andre kvinner. Har noen av oss blitt for skjøre? Tåler vi lite motstand? Er det ikke mye bedre å ta en time out i form av sykemelding dersom man er helt på felgen? Synes det er helt sinnsykt å si opp en jobb før man har noe nytt å gå til. Jeg reagerer også på at de i samme innlegg lurer på om noen har en ledig jobb til dem. Jo da, noen jobber går via bekjente, men hvem vil ansatte et menneske som rett ut sier at hun tåler lite motstand og ikke klarer å holde ut i en jobb? Anonymkode: 706d1...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 En kan aldri gå rett på kg🙄 Hadde de sykemeldt seg istedenfor hadde det vært feil, da hadde de vært "svake" da og, sikkert snyltet på arbeidsgiver da det er arbeidsgiver som betaler de 16 første dagene. Og hadde de fortsatt i jobben sin hadde det vært galt, "om du er såååå lei så slutt da" synes jeg hører slike som deg La nå de leve livene sine slik de ønsker, disse kvinnene er ikke noe tre og ønsker de å flytte på seg i arbeidslivet er jo dette fullt mulig. Og ønsker du ikke å se statusen deres på fb så går det an faktisk an å blokere statusen, sånn er livet! Anonymkode: f5b2a...e7d 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 Jeg tror ikke du har vært i en slik situasjon siden du beskriver det på denne måten. Jeg har hatt en slik jobb, og den spiste meg opp.. jeg var helt utmattet etter en dag på jobb både fysisk og psykisk. Noen ledere er veldig dårlige ledere, og forgifter hele arbeidsmiljøet. Jeg ble deprimert, fikk ikke sove før jeg skulle på jobb, klarte ikke glede meg på fri dager fordi jeg gruet meg sånn til neste dag på jobb. Å sykemelde jeg gjør det ofte verre når man kommer tilbake, da slike sjefer ikke forstår at man kan slite. Det handler ikke om å ikke tåle motstand, det handler om å stå opp for seg selv. Hvorfor skal man tåle å bli tråkket på å utnyttet på en sånn måte at det forpester hele livet? livet er for kort til å kaste det bort. Stå opp for deg selv, og ta tak i livet ditt. Gjør en endring for å ha det bra. Anonymkode: f0900...fcf 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #4 Skrevet 30. april 2021 Jo, jeg har også vært utbrent. Men man kan virkelig ikke si opp en fast jobb før man har noe annet å gå til, spesielt ikke nå som ledigheten er høy. Som voksen MÅ man av og til stå i svært kjipe situasjoner. Anonymkode: 706d1...1c0
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 De har sikkert en koko sjef, en narsissistisk kollega, en ubrukelig mann, tre barn som hun er alene om å følge opp og et par gamle foreldre og svigerforeldre som krever hele hennes tid. Fordi ingen andre gjør det! Anonymkode: 9b0fd...f87
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo, jeg har også vært utbrent. Men man kan virkelig ikke si opp en fast jobb før man har noe annet å gå til, spesielt ikke nå som ledigheten er høy. Som voksen MÅ man av og til stå i svært kjipe situasjoner. Anonymkode: 706d1...1c0 Nettopp, ledigheten er høy, og av og til er det faktisk bedre å ikke ha jobb en periode enn at det går på helsa laus. Du må huske på at en helsefremmende jobb er faktisk lovbestemt i § 1-1.Lovens formålLov om arbeidsmiljø, arbeidstid og stillingsvern mv. (arbeidsmiljøloven) Lovens formål er: a å sikre et arbeidsmiljø som gir grunnlag for en helsefremmende og meningsfylt arbeidssituasjon, som gir full trygghet mot fysiske og psykiske skadevirkninger, og med en velferdsmessig standard som til enhver tid er i samsvar med den teknologiske og sosiale utvikling i samfunnet. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62 Anonymkode: f5b2a...e7d 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #7 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nettopp, ledigheten er høy, og av og til er det faktisk bedre å ikke ha jobb en periode enn at det går på helsa laus. Du må huske på at en helsefremmende jobb er faktisk lovbestemt i § 1-1.Lovens formålLov om arbeidsmiljø, arbeidstid og stillingsvern mv. (arbeidsmiljøloven) Lovens formål er: a å sikre et arbeidsmiljø som gir grunnlag for en helsefremmende og meningsfylt arbeidssituasjon, som gir full trygghet mot fysiske og psykiske skadevirkninger, og med en velferdsmessig standard som til enhver tid er i samsvar med den teknologiske og sosiale utvikling i samfunnet. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62 Anonymkode: f5b2a...e7d Rimelig sikker på at loven ikke er ment å dekke det at man må jobbe kjipe vakter i butikk (kjøpesenter, ikke matbutikk), f eks, som hun siste nå oppgir som grunn for å være lei og derfor sier opp. Vedkommende har ikke utdannelse heller, så det er ikke flust av andre jobber å velge i. Jeg skjønner at man er lei, frustrert, tom for livsgnist osv. Men man setter seg ikke selv i en posisjon som arbeidsledig som aleneforsørger med to tenåringer. Jeg er kvinne selv, og synes det er påfallende at dette utelukkende alltid er kvinner. Vet selvsagt at kvinner langt oftere enn menn er dobbeltarbeidende og tar ansvar både her og der. Samtidig, det er også langt flere menn som legger ned ekstra mange timer i jobben sin utover normal arbeidstid. Mange menn står også på på hjemmebane, tar trenerverv osv osv. Men de sier likevel ikke opp jobben fordi de er slitne og leie.. Anonymkode: 706d1...1c0 2
herzeleid Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Fra tid til annen har jeg bekjente, alltid kvinner, som flagger at de har sagt opp jobben. De legger ut lange statuser på Face om at de bare MÅTTE, for å ta vare på seg selv. Noen fordi de er nær utbrente, noen er bare lei jobben, innholdet i den og eller arbeidstidene. Samtlige som kommenterer og heier er andre kvinner. Har noen av oss blitt for skjøre? Tåler vi lite motstand? Er det ikke mye bedre å ta en time out i form av sykemelding dersom man er helt på felgen? Synes det er helt sinnsykt å si opp en jobb før man har noe nytt å gå til. Jeg reagerer også på at de i samme innlegg lurer på om noen har en ledig jobb til dem. Jo da, noen jobber går via bekjente, men hvem vil ansatte et menneske som rett ut sier at hun tåler lite motstand og ikke klarer å holde ut i en jobb? Anonymkode: 706d1...1c0 Jeg synes egentlig det står respekt av å ta ansvar og si opp om problemet er at en ikke trives, heller enn å sykemelde seg og legge sten til byrden for kolleger og foresatte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå