Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke gjort han noe. Det eneste jeg har gjort var å takke nei da han inviterte meg inn på øl og siden har han vært sånn. Han ser stygt på meg hver gang han ser meg, og en gang sa han at han skulle punktere dekkene på sykkelen min. Jeg trodde ikke noe på at han kom til å gjøre det, men når jeg gikk ut her en dag så var dekkene punktert, (den står låst utenfor leiligheten min for her er det ikke bod desverre) da jeg møtte han utenfor nevnte jeg det for han om dekkene, da svarte han hold kjeft ellers blir det ikke morsomt for deg! Han nekter nok å erstatte dekkene. Begynner å bli litt redd han og passer godt på at alle dører er låst, også når jeg er hjemme. Hva gjør jeg? Dette er ikke troll til de som måtte tro det.

Anonymkode: 7f93a...883

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke gjort han noe. Det eneste jeg har gjort var å takke nei da han inviterte meg inn på øl og siden har han vært sånn. Han ser stygt på meg hver gang han ser meg, og en gang sa han at han skulle punktere dekkene på sykkelen min. Jeg trodde ikke noe på at han kom til å gjøre det, men når jeg gikk ut her en dag så var dekkene punktert, (den står låst utenfor leiligheten min for her er det ikke bod desverre) da jeg møtte han utenfor nevnte jeg det for han om dekkene, da svarte han hold kjeft ellers blir det ikke morsomt for deg! Han nekter nok å erstatte dekkene. Begynner å bli litt redd han og passer godt på at alle dører er låst, også når jeg er hjemme. Hva gjør jeg? Dette er ikke troll til de som måtte tro det.

Han er vel ikke eldre?

Og du en ung jente?

I såfall ble han vel forbanna fordi han ikke fikk seg noe. 

Ubehagelig,

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (Akkurat nå):

Han er vel ikke eldre?

Og du en ung jente?

I såfall ble han vel forbanna fordi han ikke fikk seg noe. 

Ubehagelig,

Jeg tror han er i midten av 40 årene. Jeg er 35. Ja er veldig ubehagelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld han, han får bare bli sint - men det er han jo uansett. Så forstår han han ikke kan fortsette, eventuelt hvis han gjør det igjen hat du en sterkere sak og kan sikkert få erstatning.

Anonymkode: f9e3d...e44

• Liker 6
Skrevet

Brøl til han! Sånn oppførsel er helt uakseptabel og helt bak mål! Nei sett deg i stor respekt og brøl alt du har!!!!!!!😡😡😡😡

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du må dra til politiet og anmelde han selvfølgelig. Og da kommer han nok til å måtte erstatte dekkene også, for det kan du kreve/nevne i anmeldelsen.. Da får du nok også besøksforbud, siden du sier du er så redd. 
Dette er nok snakk om en psykisk ustabil person, er ikke mange som ber nabojenta inn på en øl - når man er godt oppi åra. Bare det, er varselslamper hos meg.

Forstår ikke hvorfor du ikke har dratt til politet for lenge siden? Viker som at mange kvier seg for å prate med dem.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Saken blir henlagt . Det er ingen bevis for at han faktisk har ødelagt dekkene. 

Anonymkode: ad103...b29

• Liker 4
Skrevet

Han høres psykisk ustabil ut. 

Vet ikke om jeg hadde turt å anmelde jeg, du vet jo aldri hvordan fullstendig irrasjonelle folk vil reagere. Han vil jo ikke bli noe mer glad i deg av å få politiet på døra iallfall, det er nå sikkert. 

Hadde flyttet, jeg. Helt seriøst. En person som punkterer dekkene dine helt uten grunn er gal, og jeg hadde ikke turt å bo ved siden av en gal mann som var ute etter meg. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde akk samme situasjon, ts. Det endte med at han begynte å true meg og gjøre andre ubehagelige ting. 

Anonymkode: 96a95...f3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er jo ikke normal . Det beste du kan gjøre ,er å overse han totalt! Er han psykisk syk,så kan en anmeldelse gjøre vondt verre...Men klart du må det  om det blir nødvendig. ! 

Dekkene og erstatning er bare å glemme ,tror jeg. Det er ikke verdt det 🌷

Anonymkode: bbab6...285

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han er jo ikke normal . Det beste du kan gjøre ,er å overse han totalt! Er han psykisk syk,så kan en anmeldelse gjøre vondt verre...Men klart du må det  om det blir nødvendig. ! 

Dekkene og erstatning er bare å glemme ,tror jeg. Det er ikke verdt det 🌷

Anonymkode: bbab6...285

Hvordan kan man overse han? TS kan jo bli psykisk traumatisert av å bo nær en slik person 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Herregud! Anmeld ham for hærverk og trusler?

AnonymBruker
Skrevet
Svartfugl skrev (Akkurat nå):

Herregud! Anmeld ham for hærverk og trusler?

Og hva skjer etterpå, tror du? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og hva skjer etterpå, tror du? 

Nei, hva vet jeg. Det var derfor det var formulert som et spørsmål. Hva foreslår du?

Skrevet
On 4/30/2021 at 9:01 PM, AnonymBruker said:

Anmeld han for brudd på privatlivetsfred og trakkasering han har også vært fysisk inne på din eindom og ødelagt eiendeler dette er ikke greit.

• Liker 1
Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvordan kan man overse han? TS kan jo bli psykisk traumatisert av å bo nær en slik person 

Hva er alternativet? Flytte 😅 Om han ikke er god, så vil det jo fyre innmari opp å anmelde,- han er jo tydeligvis ikke tilregnelig.  

AnonymBruker
Skrevet
Svartfugl skrev (5 timer siden):

Nei, hva vet jeg. Det var derfor det var formulert som et spørsmål. Hva foreslår du?

Skogsalv skrev (4 timer siden):

Hva er alternativet? Flytte 😅 Om han ikke er god, så vil det jo fyre innmari opp å anmelde,- han er jo tydeligvis ikke tilregnelig.  

Jeg vet ikke. Å flytte er et alternativ, hvis ts ønsker det. Samtidig mener jeg at det er den som er problemet som må flytte: naboen. Jeg anbefaler ikke å anmelde fordi saken blir henlagt, men reaksjonen til naboen kan vi ikke vite...

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vet ikke. Å flytte er et alternativ, hvis ts ønsker det. Samtidig mener jeg at det er den som er problemet som må flytte: naboen. Jeg anbefaler ikke å anmelde fordi saken blir henlagt, men reaksjonen til naboen kan vi ikke vite...

Helt enig. Men det skal nok  mye  til for  å flytte på naboen ifht bruk av tvang. Som i innleggelse.  Da må verre ting skje. Og mange av  de som har levd under psykiatrien i årevis ( tungt medisinerte )  er ofte for isolerte hva funksjonelt nettverk / familie gjelder...til at de bryter vekk fra sin trygge plass på jorden 😪 

Men vi vet jo ikke historien naboen har..For meg høres det litt slik ut... en som ikke tar medisiner,,,som han skal..Fordi han bydde på øl - ,,sterke medisiner og alkohol : kan gi skumle utslag i kroppen og oppførselen.  

Hadde jeg vært TS , ville jeg heller snakket med fastlegen min. Fordi det går ut over hennes følelse av trygghet, psykisk..Det er også en måte å varsle på ❤ Da er  det helsevesen som eventuelt tar en sjekk på hvordan tilstanden hans er...gå litt bakveien. Da er ikke fokuset på TS , og hun kan føle seg tryggere enn om hun bruker politiet ( selv) . 

En idé bare... 

AnonymBruker
Skrevet
Skogsalv skrev (1 minutt siden):

Helt enig. Men det skal nok  mye  til for  å flytte på naboen ifht bruk av tvang. Som i innleggelse.  Da må verre ting skje. Og mange av  de som har levd under psykiatrien i årevis ( tungt medisinerte )  er ofte for isolerte hva funksjonelt nettverk / familie gjelder...til at de bryter vekk fra sin trygge plass på jorden 😪 

Men vi vet jo ikke historien naboen har..For meg høres det litt slik ut... en som ikke tar medisiner,,,som han skal..Fordi han bydde på øl - ,,sterke medisiner og alkohol : kan gi skumle utslag i kroppen og oppførselen.  

Hadde jeg vært TS , ville jeg heller snakket med fastlegen min. Fordi det går ut over hennes følelse av trygghet, psykisk..Det er også en måte å varsle på ❤ Da er  det helsevesen som eventuelt tar en sjekk på hvordan tilstanden hans er...gå litt bakveien. Da er ikke fokuset på TS , og hun kan føle seg tryggere enn om hun bruker politiet ( selv) . 

En idé bare... 

Oiiii....Interessant. Men hvis du snakker med din lege, hvordan kan de sjekke tilstanden til naboen?? 

Gjest Skogsalv
Skrevet
Skogsalv skrev (2 minutter siden):

Men vi vet jo ikke historien naboen har..For meg høres det litt slik ut... en som ikke tar medisiner,,,som han skal..Fordi han bydde på øl - ,,sterke medisiner og alkohol ( eller fravær av medisiner): kan gi skumle utslag i kroppen og oppførselen.  

En idé bare... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...