AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Hei hei. Er nå gravid uke 11+1 føler at over natta litt etter uke 10 så bare forsvant alle symptomene sånn brått. Har ømme bryst som kommer og går, småkvalm her og der og ikke noe trøtthet lenger. Det jeg derimot kjenner på er at jeg er ekstremt utmattet og litt kortere lunte enn vanlig. Har en MA bak meg og den ble oppdaget lang tid etterpå (hadde blødninger den gangen) nå har jeg ikke blødninger, men en del murringer nederst i magen og rundt ryggen. Vet man skal legge fra seg de tankene men bekymringen min sitter enda. Flere som hadde det sånn rundt uke 10-11? Anonymkode: 7b317...956
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Jeg har også en MA bak meg, og hadde ikke klart å få sjelefred uten en tidlig ultralyd. Det er helt vanlig at symptomene roer seg rundt der du er nå, så om man klarer å finne en eller annen måte å slappe av på så er jo det aller best. Min taktikk ble etter hvert at jeg skulle ha tidlig ultralyd, men at jeg skulle utsette den så lenge jeg bare klarte, for å faktisk kunne føle meg rolig etter å ha vært der. Jeg begynte å miste de fleste symptomene rundt 12+0 (på samme måte som deg, ikke borte, men mindre av dem) i det neste svangerskapet, som foreløpig ser ut til å gå helt fint. Det er bare noen få uker til du forhåpentligvis kan høre hjertelyd hos jordmor (jeg hørte min på 12+5, men å måtte vente lenger er også helt normalt) , da blir det enklere å få kontroll på frykten hvis den dukker opp. Jeg håper du finner måter å roe frykten på, det er heldigvis uvanlig med MA/SA så sent, og det ER vanlig at symptomene roer seg. Føler virkelig med deg, den følelsen av å finne ut at man har vært gravid uten sjans til å skape liv en stund er helt grusom, og vanskelig å legevakten seg. Lykke til! Stort sett går det bra, og jeg krysser fingrene for at det gjør det for deg også Anonymkode: c128c...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg har også en MA bak meg, og hadde ikke klart å få sjelefred uten en tidlig ultralyd. Det er helt vanlig at symptomene roer seg rundt der du er nå, så om man klarer å finne en eller annen måte å slappe av på så er jo det aller best. Min taktikk ble etter hvert at jeg skulle ha tidlig ultralyd, men at jeg skulle utsette den så lenge jeg bare klarte, for å faktisk kunne føle meg rolig etter å ha vært der. Jeg begynte å miste de fleste symptomene rundt 12+0 (på samme måte som deg, ikke borte, men mindre av dem) i det neste svangerskapet, som foreløpig ser ut til å gå helt fint. Det er bare noen få uker til du forhåpentligvis kan høre hjertelyd hos jordmor (jeg hørte min på 12+5, men å måtte vente lenger er også helt normalt) , da blir det enklere å få kontroll på frykten hvis den dukker opp. Jeg håper du finner måter å roe frykten på, det er heldigvis uvanlig med MA/SA så sent, og det ER vanlig at symptomene roer seg. Føler virkelig med deg, den følelsen av å finne ut at man har vært gravid uten sjans til å skape liv en stund er helt grusom, og vanskelig å legevakten seg. Lykke til! Stort sett går det bra, og jeg krysser fingrene for at det gjør det for deg også Anonymkode: c128c...1bc Jeg har en datter på 4 år fra før. Hadde tidlig ultralyd uke 7+3 og da var det bankende hjerte. Det jeg tenker også at jeg vil smøre meg med tålmodighet og heller vente til 12 ukers kontrollen og videre for å høre hjertelyden 😊 tusen takk for det. Krysser fingrene jeg også. Tusen takk for beroligende svar. Ha en god helg 😊 Anonymkode: 7b317...956
tussi84 Skrevet 30. april 2021 #4 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har en datter på 4 år fra før. Hadde tidlig ultralyd uke 7+3 og da var det bankende hjerte. Det jeg tenker også at jeg vil smøre meg med tålmodighet og heller vente til 12 ukers kontrollen og videre for å høre hjertelyden 😊 tusen takk for det. Krysser fingrene jeg også. Tusen takk for beroligende svar. Ha en god helg 😊 Anonymkode: 7b317...956 Ikke for å uroe deg, men det er sikkert de hører hjertelyden så tidlig som uke 12 hos legen. Det spørs litt på din kroppsfasong og hvordan baby ligger. Noen hører den ikke før uke 17/18, det var tilfelle med meg blandt annet. Jeg har hatt en MA selv. Graviditeten etter gikk bra.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 tussi84 skrev (2 minutter siden): Ikke for å uroe deg, men det er sikkert de hører hjertelyden så tidlig som uke 12 hos legen. Det spørs litt på din kroppsfasong og hvordan baby ligger. Noen hører den ikke før uke 17/18, det var tilfelle med meg blandt annet. Jeg har hatt en MA selv. Graviditeten etter gikk bra. Jeg hørte ikke hjertelyden sist før i uke 14 husker jeg så vet det kan ta tid. Men går det ann og ha 2 MA'ER iløpet av livet? Jeg begynte å blø nesten 14 dager før jeg fikk vite det sist for 6 år siden. Anonymkode: 7b317...956
tussi84 Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hørte ikke hjertelyden sist før i uke 14 husker jeg så vet det kan ta tid. Men går det ann og ha 2 MA'ER iløpet av livet? Jeg begynte å blø nesten 14 dager før jeg fikk vite det sist for 6 år siden. Anonymkode: 7b317...956 Det går ann, men hører til sjeldenhetene å ha flere MA på rad. Sannsynligvis går dette bra.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #7 Skrevet 30. april 2021 Hvis det er en trøst forsvant alle mine symptomer over natten i starten av uke 10. Nå er jeg 19 uker på vei og kjenner babyen sparke i magen ❤️ Anonymkode: f44f7...e99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå