Gå til innhold

Jeg er stemor til to barn på 6 og 9. Greit at jeg serverer to sorter pålegg til frokost og lunch?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De får velge mellom jordbærsyltetøy og kaviar. Tenker at mange sorter pålegg lett blir veldig overflødig. Innafor? 🥰

Anonymkode: eb61b...c9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For et kjedelig frokost- og lunsjbord da! Dritkjedelig med bare to muligheter! Og hvorfor så lite? Da må jo du og samboeren din også bare spise av det pålegget, dere kan ikke velge andre ting!

Anonymkode: b2424...d24

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare spørre dem hva som er greit og ønskelig. Så store barn burde hjelpe til med å smøre sin egen mat. Hilsen bonusmor til to.

Anonymkode: 322b7...4df

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For et kjedelig frokost- og lunsjbord da! Dritkjedelig med bare to muligheter! Og hvorfor så lite? Da må jo du og samboeren din også bare spise av det pålegget, dere kan ikke velge andre ting!

Anonymkode: b2424...d24

Vi spiser senere. Og når vi er på jobb ordner vi oss lunch der 

AnonymBruker
Skrevet

Vil du bare spise syltetøy og kaviar? Kanskje noe som er litt sunnere, og greit mer mer å velge i. 

Anonymkode: 57e9b...f75

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på hva du og mannen spiser også? Dersom dere også er fornøyd med bare kaviar og syltetøy: Greit nok. Dersom dere voksne også spiser annet: Ikke greit. 

Anonymkode: 3e4f3...b72

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det var nok i simpleste laget. De bør ha tilgang til ost (brunost og hvitost) og smøreost, og kjøttpålegg. Men man trenger ikke mange typer. Havregryn også.

Anonymkode: 003c0...8e4

• Liker 19
Skrevet

For en snodig kombinasjon? Hadde det vært hvitost og noe kjøttpålegg hadde det vært greiere to valg her i huset i hvert fall.

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg ofte spist ingenting som pålegg, og kaviar en gang i blant. Synes ikke syltetøy kvalifiserer som sunt pålegg, eller noe jeg ville spist hver dag. Liker heller ikke søte pålegg, da jeg ikke er vant/oppvokst med det.

Hvorfor er det relevant for problemstillingen at du er stemor?

Anonymkode: 5a61d...78a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kaviar får da være nok.

Anonymkode: ecd62...dd5

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bare servere brød og smør? 😑

Anonymkode: f9b93...3a2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg lurer mest på hvorfor det poengteres at du er stemor til disse barna. 

Hadde barna vært dine: Hadde du fremdeles kun tilbudt dem denne maten? 

Anonymkode: 3e4f3...b72

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De får velge mellom jordbærsyltetøy og kaviar. Tenker at mange sorter pålegg lett blir veldig overflødig. Innafor? 🥰

La de få velge det pålegget som de har lyst på. Troll! Dårlig forsøk på trolling :filer: :Gjesp:

Anonymkode: 3198d...982

• Liker 22
Skrevet

Kjenner jeg er enormt lettet over å ikke ha deg som stemor. Jeg spiser ikke kaviar eller jordbærsyltetøy på brødskiver. Kaviar spiser jeg aldri.

Hvorfor kan du ikke dekke ett bord med flere alternativer, så alle kan spise det de liker?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kaviar får da være nok.

Anonymkode: ecd62...dd5

Synes de trenger valgfrihet ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alenemor til en 4 åring og en 1 åring. 

Lunsj her er omelett med agurk, skinke, tomater. Kjapt og godt. Frokost er ofte havregrøt.

Kveldsmat er ofte en tallerken med ost, skinke, agurk, tomat og et par skiver med smør. Danderer det litt pent så 4 åringen kan velge hva hun vil spise. 

Middager er alt mulig, mest fra bunnen av. Kos utenom måltider er kjeks, fiskekaker og frukt. 

Har alltid tomater, agurk, paprika, mais, egg, melk, smør  ost, skinke, skinkeost, leverpostei, rømme, prim og kaviar tilgjengelig i kjøleskapet. Fryst ned ligger det kjøttdeig, pølser, grønnsaker, kylling og fisk. Tørrvarer er havrekorn, ris, pasta. Alltid lurt å ha noen tacolefser liggende. Eldste syns det er godt med tacolefse med ris, fisk og rømme inni. 

Jeg føler jeg kjører det rimelig enkelt på maten, men kun to og alltid kun to pålegg er utrolig kjedelig. Kun brød til både frokost og lunsj? Hvorfor?

Anonymkode: b426f...6bf

• Liker 10
Skrevet

Liker de syltetøy og kaviar da? Smålig... 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så store barn klarer utmerket å si hva slags pålegg de ønsker.

2 åringen min plukker får ofte valget mellom to ting, men varierer jo litt ut i fra hva han foretrekker, tom han liker variasjon. 

Anonymkode: 7c17e...015

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Blomsterpotta skrev (1 minutt siden):

Kjenner jeg er enormt lettet over å ikke ha deg som stemor. Jeg spiser ikke kaviar eller jordbærsyltetøy på brødskiver. Kaviar spiser jeg aldri.

Hvorfor kan du ikke dekke ett bord med flere alternativer, så alle kan spise det de liker?

Det er jo helt ubetydelig for oss hva du spiser og ikke spiser? 🤔 hva tenkte du med å poengtere det? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er alenemor til en 4 åring og en 1 åring. 

Lunsj her er omelett med agurk, skinke, tomater. Kjapt og godt. Frokost er ofte havregrøt.

Kveldsmat er ofte en tallerken med ost, skinke, agurk, tomat og et par skiver med smør. Danderer det litt pent så 4 åringen kan velge hva hun vil spise. 

Middager er alt mulig, mest fra bunnen av. Kos utenom måltider er kjeks, fiskekaker og frukt. 

Har alltid tomater, agurk, paprika, mais, egg, melk, smør  ost, skinke, skinkeost, leverpostei, rømme, prim og kaviar tilgjengelig i kjøleskapet. Fryst ned ligger det kjøttdeig, pølser, grønnsaker, kylling og fisk. Tørrvarer er havrekorn, ris, pasta. Alltid lurt å ha noen tacolefser liggende. Eldste syns det er godt med tacolefse med ris, fisk og rømme inni. 

Jeg føler jeg kjører det rimelig enkelt på maten, men kun to og alltid kun to pålegg er utrolig kjedelig. Kun brød til både frokost og lunsj? Hvorfor?

Anonymkode: b426f...6bf

Nei knekkebrød og riskaker 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...