AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Hei! Samboeren og jeg har en datter på 16 mnd og jeg er 4 mnd på vei med lillesøster. Jeg har bekkenløsning og svangerskapsdepresjon og sliter en del i det daglige. Det jeg lurer på er hvor tilstede andre har opplevd at mannen er under graviditeten? Min samboer trener nesten hver dag, og er borte 1,5 time minimum på ettermiddag/kveld. Han kommer altså hjem kl 16.30, vi spiser middag og han drar enten å trener rett etter middag, eller så venter han til vi har lagt datteren vår. Jeg greier ikke å trene i svangerskapet, og har det egentlig ganske kjipt hele tiden. Når han er borte for å trene, er jeg jo låst hjemme alene med datteren vår. Ikke er jeg i noe særlig form til å gjøre noe uansett - og jeg lurer veldig på om det bare er hormonene som spiller meg et puss, eller om det er en realistisk følelse å føle seg litt forlatt av han? Føler ikke at vi er noe team, eller at han spiller på lag selv om han prøver å hjelpe så godt han kan når han er her, og prøver å være så kjapp som mulig. Føler treningen er viktigere enn meg. Vi er i en unntakstilstand med at jeg har det så tøft både fysisk og psykisk, og jeg føler at han ikke burde stikke av nesten hver ettermiddag? Jeg forstår selvsagt at det er viktig med frihet i hverdagen, viktig å holde seg i form og å gjøre ting som gjør en glad - og det er jo kjedelig å være hjemme - det blir jo bare tvtitting uansett. Jeg har prøvd å foreslå at vi kan gjøre andre ting - pusse opp i huset, spille spill (han er positivt il det, men når alt kommer til alt er det ingen spill han vil spille), men føler ikke det er så mye å finne på når vi må være inne i huset. Uansett - krever jeg for mye, eller er det selvsagt at han skal prioritere meg litt høyere nå i denne perioden? Anonymkode: b6492...5d7
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Klarer du å gå lettere turer ute, kan du jo ta deg en tur ut når samboeren din kommer hjem Så får han sitte hjemme med barnet Så får dere begge kommet dere litt ut.
ryzorwarlock Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 Om han er på jobb, så skjønner jeg jo at han vil trene litt for og holde seg i form. Selvfølgelig burde han passe på at du har det bra også og vil gjøre ting med deg, men han må få lov og gjøre det han vil selv om dere har en datter, så lenge han pioritere dere også. Jeg trur du overtenker for mye, egentlig. svar med ærlighet.. Er dette virkelig tilfelle at du føler deg ned prioritert, eller tenker du bare det?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #4 Skrevet 30. april 2021 Akkurat trening synes jeg at er helt innafor at han bruker tid på. Det er sikkert veldig viktig for hans fysiske og psykiske helse. Hadde vært noe annet om han hang hos venner og så på fotballkamp. Anonymkode: fae90...e35
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 Hvis han kun er borte 1,5 time hver ettermiddag og dere to er sammen ellers, synes jeg ikke er mye. Du er nok mer sår og følsom nå. Tipper det er viktig for ham å komme seg ut så han ikke blir slukt av din «elendighet». Tenker hans egentid med trening er en god investering i parforholdet rett og slett. Anonymkode: 3efb1...7c2 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 ryzorwarlock skrev (2 timer siden): Om han er på jobb, så skjønner jeg jo at han vil trene litt for og holde seg i form. Selvfølgelig burde han passe på at du har det bra også og vil gjøre ting med deg, men han må få lov og gjøre det han vil selv om dere har en datter, så lenge han pioritere dere også. Jeg trur du overtenker for mye, egentlig. svar med ærlighet.. Er dette virkelig tilfelle at du føler deg ned prioritert, eller tenker du bare det? Overtenker? I all verden. Det er vanlig å føle seg mer sårbar i graviditeten, TS. Hormoner eller ei. Er viktig at dere får god tid sammen før neste barn kommer til å bygge opp en solid grunnmur som par. Høres ikke helt ut som han er med på det. Men si hva du har behov for. Anonymkode: 0d397...707 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #7 Skrevet 30. april 2021 Hvis han tar seg av eldste fram til leggetid og deretter drar på trening er vel det ok? Jeg er også glad i trening og har en mann som hjelper meg å kunne gjøre det, nettopp fordi det er viktig for meg. Vi har tre små barn. Anonymkode: 33532...df2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå