AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Vi har en i husholdningen som har litt motoriske vansker og som trenger store, tykke håndtak på kjøkkenskuffer og -skap. Vi har et forholdsvis nytt kjøkken med store håndtak som er gode for ham å bruke, men de stikker sånn ut at jeg til stadighet slår borti dem eller henger fast klærne i dem. Pluss at de ser litt gamlehjem ut, akkurat dette er det minst viktige men tror alle hadde satt pris på at kjøkkenet ser mest mulig normalt ut. Så vi har litt lyst til å bytte dem ut. Er det noen her som har tips til kjøkkenhåndtak som er tykke og gode å ta i (og som ser OK ut)? Anonymkode: 6708c...62e
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi har en i husholdningen som har litt motoriske vansker og som trenger store, tykke håndtak på kjøkkenskuffer og -skap. Vi har et forholdsvis nytt kjøkken med store håndtak som er gode for ham å bruke, men de stikker sånn ut at jeg til stadighet slår borti dem eller henger fast klærne i dem. Pluss at de ser litt gamlehjem ut, akkurat dette er det minst viktige men tror alle hadde satt pris på at kjøkkenet ser mest mulig normalt ut. Så vi har litt lyst til å bytte dem ut. Er det noen her som har tips til kjøkkenhåndtak som er tykke og gode å ta i (og som ser OK ut)? Anonymkode: 6708c...62e Jeg syntes de vi har fra Ikea er ganske solide, og med avrunda kanter (hadde slike som stakk ut før og det var ugreit!). Men kommer jo an på hvilken stil du liker og. https://www.ikea.com/no/no/p/eneryda-handtak-svart-70347516/ Om det er lettere motorisk kan kanskje et lengre håndtak være bedre? Anonymkode: b0d20...92d 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syntes de vi har fra Ikea er ganske solide, og med avrunda kanter (hadde slike som stakk ut før og det var ugreit!). Men kommer jo an på hvilken stil du liker og. https://www.ikea.com/no/no/p/eneryda-handtak-svart-70347516/ Om det er lettere motorisk kan kanskje et lengre håndtak være bedre? Anonymkode: b0d20...92d Takk for svar! De var fine, skulle gjerne hatt sånne men tror de kanskje blir litt glatte og at grepet fort kan glipe. Vi har hvertfall fått anbefalt å ha håndtak i tre fremfor metall. Men jeg skal skrive dem opp på Ikea-listen min og undersøke dem neste gang jeg skal dit. Tror ikke det hjelper med et lengre håndtak, men det kan vi jo undersøke. Beskjeden fra ergoterapeut var at håndtaket bør være tjukt å gripe rundt, og at man tar tak i det fra oversiden så vi kan forresten ikke ha sånne kjøpmannsdisk-håndtak. Anonymkode: 6708c...62e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 Sjekk ut nettsiden til Nibu, de har masse å velge i. Anonymkode: 03dda...eaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå