AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 ...og treffer både vinduer og vegger. Det står ikke noe i vedtektene for borettslaget enda, siden det er nybygd. Jeg lurer på hva sånne folk tenker på. Hvorfor er det greit å sparke ball på et lite område med hus tett? Jeg har ikke sagt noe til dem enda, da de er nærmeste naboer, og vi helst vil ha et godt forhold videre. Skal jeg bare vente på at en rute knuser? Anonymkode: f22e2...220 1
GammelKaktus Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 Kan du ikke gi beskjed at det ikke er greit på en hyggelig måte å peke ut veien til nærmeste fotballbane. Ingen av våre store gutter som sparker fotball i hagen her hos oss, er et par smårollinger men de kan sparke det er ikke mye futt i de 😄 Guttene våre har selv forstått at de ikke kan sparke baller i vegger og vinduer er ikke noe vi har trengt å si. Det sier seg jo selv. 1
visp Skrevet 30. april 2021 #4 Skrevet 30. april 2021 Jeg syns det er helt naturlig å snakke barn til rette angående sånne ting, men ser at nesten ingen andre tør. De skriver mail til styret, men å faktisk snakke til ungene gjøres ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 Om det skjer at en rute knuses så er jo ikke det ditt problem? Om det derimot jomer i hele borettslaget når ballen treffer veggen går det vell ann å si i fra til ungene eventuelt til foreldrene til ungene på en fin måte? Anonymkode: 669c0...ea4 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 Ts her Problemet er at foreldrene er med på leken. De oppmuntrer ungen (8 år) til å spille ball. Har nettopp sett dem ut av vinduet. Han skyter av all kraft inn i vegger, hovedsakelig til sitt eget hus, men den går ofte inn i vårt, og en annen nabo sitt. Bare flaks at ikke blomsterpottene ble truffet, ballen traff rett ved siden av flere ganger. Jeg er usikker på om jeg vil si noe, for jeg vil gjerne ha et godt forhold til dem. Men jeg skal melde fra til styret i borettslaget og be om vi kan stemme over om det skal være tillatt eller ikke i vedtektene. Skulle bare ønske folk kunne tenke selv! Anonymkode: f22e2...220 4
GammelKaktus Skrevet 30. april 2021 #7 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her Problemet er at foreldrene er med på leken. De oppmuntrer ungen (8 år) til å spille ball. Har nettopp sett dem ut av vinduet. Han skyter av all kraft inn i vegger, hovedsakelig til sitt eget hus, men den går ofte inn i vårt, og en annen nabo sitt. Bare flaks at ikke blomsterpottene ble truffet, ballen traff rett ved siden av flere ganger. Jeg er usikker på om jeg vil si noe, for jeg vil gjerne ha et godt forhold til dem. Men jeg skal melde fra til styret i borettslaget og be om vi kan stemme over om det skal være tillatt eller ikke i vedtektene. Skulle bare ønske folk kunne tenke selv! Anonymkode: f22e2...220 Herlighet, tenkte det var blokk jeg. Så det du mener er at du vil hindre gutten i å sparke ballen i sin egen vegg på rekkehuset? 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #8 Skrevet 30. april 2021 Meld de til barnevernet. Barnet burde vært inne å sett på tv eller spilt fortnite. Anonymkode: 30b5e...d05
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #9 Skrevet 30. april 2021 FrøkenMånestråle skrev (2 timer siden): Herlighet, tenkte det var blokk jeg. Så det du mener er at du vil hindre gutten i å sparke ballen i sin egen vegg på rekkehuset? Ballen treffer vårt hus hele tiden. Samme for meg hva han gjør med sitt eget hus, jeg vil bare ikke ha ballen mot mine vinduer/vegger/blomsterpotter/lykter/barnevogn. Anonymkode: f22e2...220 4
Hactar Skrevet 30. april 2021 #10 Skrevet 30. april 2021 (endret) FrøkenMånestråle skrev (2 timer siden): Herlighet, tenkte det var blokk jeg. Så det du mener er at du vil hindre gutten i å sparke ballen i sin egen vegg på rekkehuset? Problemet er jo ikke egentlig om han sparker ballen i veggen på sitt hus, selv om det også nok ljomer godt inn til naboene som deler vegg med dem, men hvor ballen havner om han bommer på veggen. Min åtteåring har i alle fall mer krefter enn kontroll, så det kan fort kan ryke et vindu eller veltes en krukke hos naboen i rekka om han sparker ball utenfor hos oss. Så det får han ikke lov til. Betyr ikke at han sitter inne og spiller fortnite av den grunn. Han er stor nok til å bevege seg til en ballbinge. Endret 30. april 2021 av Hactar 5
Diamantdryss Skrevet 30. april 2021 #11 Skrevet 30. april 2021 Er det ikke lekeplass hvor de Kan sparke ball ved borettslaget?
Rosatoast Skrevet 1. mai 2021 #12 Skrevet 1. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): ...og treffer både vinduer og vegger. Det står ikke noe i vedtektene for borettslaget enda, siden det er nybygd. Jeg lurer på hva sånne folk tenker på. Hvorfor er det greit å sparke ball på et lite område med hus tett? Jeg har ikke sagt noe til dem enda, da de er nærmeste naboer, og vi helst vil ha et godt forhold videre. Skal jeg bare vente på at en rute knuser? Anonymkode: f22e2...220 Du kan jo skrive ett dokument og printe ut, hvor du rett og slett skriver dette. Legg det i absolutt alle postkassene, slik at alle får dem - da er det både anonymt og i plenum. Hei. Helt siden borettslaget ble bygget har flere naboer blitt plaget med fotballstpilling ute på felles areal, dette er i hovedsak en helt grei ting. Ulempen er at fotballen ofte treffer både vinduer og vegger, og det tas lite hensyn. Frem til ett vedtak blir besluttet angående regler rundt dette, håper jeg alle kan respektere og vise hensyn til hverandres eiendom. Og da la fotballspillingen skje på bane, eller andre steder hvor privat eiendom ikke blir skadet. Med vennlig hilsen nabo i borettslaget Endret 1. mai 2021 av Rosatoast 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #13 Skrevet 1. mai 2021 Barn skulle vært forbudt i borettslag. Vi skulle gjort som Platon foreslå. Å gi alt ansvar for oppdragelse til Staten. Dette innebærer også at alle bar bor på statlige institusjoner, fremfor boliger og hus. Dette kunne løst SÅ mange problemer. Akk ja... man kan drømme 😌 Anonymkode: be31c...40c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #14 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Barn skulle vært forbudt i borettslag. Vi skulle gjort som Platon foreslå. Å gi alt ansvar for oppdragelse til Staten. Dette innebærer også at alle bar bor på statlige institusjoner, fremfor boliger og hus. Dette kunne løst SÅ mange problemer. Akk ja... man kan drømme 😌 Anonymkode: be31c...40c Ja og med det samme legge ned forbud om bruk av ball. Sprettball, basketball, fotball er djevelens verk. Så kan vi kanskje begynne med piskeslag på de som klipper gresset før kl. 10. Anonymkode: 8e852...fc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå