Gå til innhold

Hvilken datingside eller app er best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har endelig tatt motet til meg og tenker prøve å date igjen. 10 år siden sist så føler jeg er helt utenfor på alt dette med dating. Tips?

Anonymkode: 890d0...62e

AnonymBruker
Skrevet

Tinder

Anonymkode: 60714...cdb

• Liker 1
Skrevet

Dropp Tinder. 

• Liker 3
Gjest TheCatLady
Skrevet

Dette spørsmålet dukker opp med jevne mellomrom, men kan man egentlig si at noen av dem er best? Noen kan jo si at de traff mannen på Tinder og en annen på Møteplassen, men det betyr ikke at noen av dem er best. 

Men hvis man vil ha et stort utvalg så er kanskje Tinder bra sånn sett. Tinder har andre ting som ikke nødvendigvis er like positivt eller bra for alle. Dessuten er det vel slik at det er mange av de samme trynene på alle datingapper. 

Så ville bare prøvd en av dem. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har endelig tatt motet til meg og tenker prøve å date igjen. 10 år siden sist så føler jeg er helt utenfor på alt dette med dating. Tips?

Anonymkode: 890d0...62e

Syns happn virker bedre enn tinder. 

Anonymkode: 98364...2dc

Skrevet

Jeg tror nok det avhenger litt av alderen din. For folk under 35 er nok Tinder det beste, rett og slett fordi det har soleklart flest folk. 

Skrevet
Scriptor skrev (42 minutter siden):

Jeg tror nok det avhenger litt av alderen din. For folk under 35 er nok Tinder det beste, rett og slett fordi det har soleklart flest folk. 

Det er jo ikke slik at kvantitet er det samme som kvalitet! Det er mange datingsider der ute! Er man kristen er kristendate et godt alternativt, det er ikke så mange kandidater der, men da er du rett på noe av det viktigste i et seriøst forhold at man har felles verdier. Da er det smart å lete etter den rette akkurat der, selv om det kan ta litt lengre tid.

Match, sukker, møteplassen er seriøse gode sider. De koster penger om man skal bruke de til noe nyttig og få resultater. Det sorterer nok ut mange av de som ikke er seriøse, men langt i fra alle. Tinder er en smeltedigel av et kjøttmarked. Det er som å lete etter nåla i høystakken etter den rette. Det florerer med masse useriøse tullinger som bare er ute etter sex, og det skaper masse støy og avleder tid og krefter som kunne vært brukt på noe bedre.

AnonymBruker
Skrevet

For seriøs dating, alt annet enn Tinder. Tinder funker for menn med 100 sexpartnere fra før samt kvinner som ønsker å oppnå det samme. Kvinners bruksmåte, menns bruksmåte samt hvor kynisk appen fungerer gjør at den er ekstremt lite effektiv. For alle andre enn de jeg nevnte er det langt større sjanse for å finne det man er ute etter andre steder. Happn er mer seriøst, Sukker o.l. er betraktelig mer seriøst. 

Anonymkode: 43791...261

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tinder er nok best mtp. hvor mange brukere den har, "alle" er der. Den har dog begynt å komme med flere irriterende funksjonaliteter, og prøver å presse mest mulig penger fra brukerne... Føles kanskje mest som et nødvendig onde.

Har prøvd Sukker, og syntes det var helt krise. Fikk mange meldinger av veldig lite attraktive mannfolk, og menn som bodde helt andre steder i landet selv om jeg hadde spesifisert at jeg kun ville snakke med de som bodde i nærheten. Det jeg liker med datingapper er at man slipper å få meldinger av folk man ikke vil snakke med, og nivået virker å være høyere.

Anonymkode: f1cd8...7d7

Gjest TheCatLady
Skrevet (endret)

Ser mange har dårlig forhold til Tinder, men jeg er egentlig ikke helt enig i at Tinder kun er for folk som er ute etter sex. De fleste jeg skrev med var veldig seriøse og det er ikke en app for kun for de som er under 35. Nå høres det vel ut som jeg elsker Tinder, men det gjør jeg ikke. Jeg har bare best erfaring med den, men slike ting er som sagt individuelt. 

Jeg tror stedet jeg hadde mest negative erfaringer med var Møteplassen. Tror jeg aldri har fått så mange rare meldinger og forespørsler som der, men folk finner jo hverandre der også. Min mest negative erfaring er også fra der. 

Jeg synes også at det er positivt at jeg slipper å få meldinger fra alle slags menn jeg ikke ønsker å få melding fra. Man bør også tenke på om man ønsker å betale eller ikke. Mange datingsider er lagt opp til at man må betale. 

Endret av TheCatLady
AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (45 minutter siden):

Det er jo ikke slik at kvantitet er det samme som kvalitet! Det er mange datingsider der ute! Er man kristen er kristendate et godt alternativt, det er ikke så mange kandidater der, men da er du rett på noe av det viktigste i et seriøst forhold at man har felles verdier. Da er det smart å lete etter den rette akkurat der, selv om det kan ta litt lengre tid.

Match, sukker, møteplassen er seriøse gode sider. De koster penger om man skal bruke de til noe nyttig og få resultater. Det sorterer nok ut mange av de som ikke er seriøse, men langt i fra alle. Tinder er en smeltedigel av et kjøttmarked. Det er som å lete etter nåla i høystakken etter den rette. Det florerer med masse useriøse tullinger som bare er ute etter sex, og det skaper masse støy og avleder tid og krefter som kunne vært brukt på noe bedre.

Har ikke vært på noen av disse sidene, men har flere ganger hørt at på match og møteplassen sitter de samme folka år etter år....

Anonymkode: 35c59...faa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flertallet av brukerne er jo på Tinder. De fleste av de andre appene er bare omtrent samme, men med færre brukere.

Anonymkode: 69561...d77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du knulle så er det ingenting som slår Tinder.

Stemningen er noe mer seriøs på Happn. 

Anonymkode: 641e5...7aa

Skrevet
Antiviruset skrev (1 time siden):

Poenget er ikke kvantitet for kvantitetens skyld, men at appen med soleklart flest folk er den med lavest terskel for å bli med på, og at den dermed har en del folk du ikke ser på andre apper. 

At Tinder er "en smeltedigel av et kjøttmarked" er bare tull. Det er mange som bruker den for seriøse møter.

TheCatLady skrev (55 minutter siden):

Ser mange har dårlig forhold til Tinder, men jeg er egentlig ikke helt enig i at Tinder kun er for folk som er ute etter sex. De fleste jeg skrev med var veldig seriøse og det er ikke en app for kun for de som er under 35. Nå høres det vel ut som jeg elsker Tinder, men det gjør jeg ikke. Jeg har bare best erfaring med den, men slike ting er som sagt individuelt. 

Jeg tror stedet jeg hadde mest negative erfaringer med var Møteplassen. Tror jeg aldri har fått så mange rare meldinger og forespørsler som der, men folk finner jo hverandre der også. Min mest negative erfaring er også fra der. 

Jeg synes også at det er positivt at jeg slipper å få meldinger fra alle slags menn jeg ikke ønsker å få melding fra. Man bør også tenke på om man ønsker å betale eller ikke. Mange datingsider er lagt opp til at man må betale. 

Det var ikke det jeg mente, selv om det kanskje kunne oppfattes sånn. Det jeg mente var at det var den beste appen for de under 35, ikke at den nødvendigvis var dårlig for andre aldersgrupper. Det kan godt være det er den beste appen for andre aldersgrupper også, men det har jeg mindre innsikt i. 

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet
Scriptor skrev (3 minutter siden):

Det var ikke det jeg mente, selv om det kanskje kunne oppfattes sånn. Det jeg mente var at det var den beste appen for de under 35, ikke at den nødvendigvis var dårlig for andre aldersgrupper. Det kan godt være det er den beste appen for andre aldersgrupper også, men det har jeg mindre innsikt i. 

Ok. Jeg tror det er uenigheter i hva som er den beste. Mange svarer utfra hvor de traff partner eller har mest hell med å finne hva de er ute etter. Det kan jo være veldig mange ulike erfaringer. 

Jeg har hatt mest positive erfaringer med Tinder fordi jeg der kan styre hvem som tar kontakt med meg. Det kan jeg ikke på de andre og er nok derfor jeg fikk mange uønskede og kjipe meldinger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For seriøs dating, alt annet enn Tinder. Tinder funker for menn med 100 sexpartnere fra før samt kvinner som ønsker å oppnå det samme. Kvinners bruksmåte, menns bruksmåte samt hvor kynisk appen fungerer gjør at den er ekstremt lite effektiv. For alle andre enn de jeg nevnte er det langt større sjanse for å finne det man er ute etter andre steder. Happn er mer seriøst, Sukker o.l. er betraktelig mer seriøst. 

Vet ikke hva slags folk du har møtt via tinder, men mange får seg kjæreste gjennom appen. 

Anonymkode: c295b...a47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vet ikke hva slags folk du har møtt via tinder, men mange får seg kjæreste gjennom appen. 

Anonymkode: c295b...a47

Jeg har ikke møtt noen via Tinder, som under streker poenget mitt. Det er et ørlite mindretall som oppnår noe seriøst på appen. Jeg er selv mann, og det er nesten ikke skikkelige kvinnelige profiler der inne (under 5%). Det er liten sjanse for kommunikasjon ved de få matchene som dukker opp etter min erfaring. På Happn og Sukker er det ikke så fryktelig vanskelig å finne gjennomførte, seriøse profiler, som i stor grad fører til en god prat og ofte en date. Jeg kan ikke komme på en eneste mannlig bekjent med en suksesshistorie fra Tinder, men de har jo suksess andre steder likevel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...